Hästink
Ngn som har kunskap om hästink? Vill veta allt…hur det ser ut, vad man kan göra, etc etc
det ser väll ut som en liten bulle bara tror jag :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Det finns massor med trådar om inkar, sök på INK så får du upp massor :-)
*** Kärleken övervinner allt ***
Det är som en slags vårta, går oftast att operera bort. Mjukgörande salva är bra.
Vet dock en ponny som fick avlivas pga att han fick massvis med inkar överallt =(
#3 vet också en ;/
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Men då måste de ligga på ett mycket dumt ställe och vara svåra att få bort. För tex en ink på bogen kan väl inte vara skäl nog att slakta en häst för…
*** Kärleken övervinner allt ***
#5 Hästen jag pratar om hade inkar överallt, mellan bakbenen (dessa sprack med jämna mellanrum), runt ögonen så han hade svårt att öppna de, på mulen, ja på massor av ställen..
okej..

Min häst hade två inkar, en vid sadelgjorden och en på bogen.. Veterinären sa att det inte fanns så mycket att göra för opererade man bort dom var det risk att de spred sig.. Men så läste jag i en tidning om att aloe vera skulle vara bra. Och det fungerade, det kanske tog ett halvår av ihärdigt aloevera insmörjande, men det var det värt!

vet en häst som blev opererad för ink vid sadelgjorden. den kom tillbaka. men den var ganska stor.