Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tidningsurklipp
Läst 777 ggr
gejsa
0

De hade rejält med tur!

http://www.aftonbladet.se/trav365/article3211635.ab

Att dom inte blev skadade alltså.

Eve
0

usch, vad otäckt!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Ja, du förstår att möta 50 hästar som springer på vägen. Burr! Det är ju otroligt att ingen skadade sig tex fläkte sig på asfalten eller så.

Anna
0

#2 50 hästar på vägen? Står inget om det i artikeln? Eller är det jag som är seg? :P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

elin
0

#2 vad pratar du om? :)
Artikeln jag får upp handlar om en kusk som körde en häst i ett travlopp som helt plötsligt började slå mot honom.

/Elin

FridaMariedahl
0

Hästen tränare varnade ägarna att den hästen ALDRIG skulle ha vagn efter sig, endast starta i monte lopp. Så går det när man är nonchalant.. Tur att Björn körde i sulkett, inte i sulky för då hade det inte varit kul.

VeNyRa
0

avliva en häst för att den slår mot vagnen.. ska vi avliva alla djur som inte gör som vi vill?!

gejsa
0

#4# Länkade tydligen fel i går natt. "Jag pratar" om att 50 ridskolehästar hade sprungit ur hagen på natten och sprang omkring i något samhälle. Man kan faktist göra fel ibland.

elin
0

#7 du behöver ju inte ta allt ja skriver negativt.. jag la ju till ":)" för att du inte skulle ta de negativt. Trist.

/Elin

gejsa
0

#8# Jag tar inte allt negativt. Jag skrev ett svar bara.

Yessica
0

#7 Man kan ju skriva "oj jag länkade visst fel" bara.. inte "man kan faktiskt göra fel ibland".. det läste jag som att du tog det negativt att folk frågade om vad dom där 50 hästarna handlade om…

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

elin
0

#10 tack! Precis som jag uppfattade.

/Elin

tezzie
0

Håller med FridaMariedahl här….

Tyvärr är det en hel del nonchalans bakom olyckorna och en häst som slår så fruktansvärt SKA INTE ha en vagn bakom sig. Den kanske kan fortsätta som montéhäst eller ridhäst men vilken kusk vill ta sig an något liknande??

Gejsa: Länka gärna igen till din länk :)

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

#12# Den var i gårdagens tidning. Det är väl borta i dag. Det var iaf ridskolehästar som var ute sprang. Men ingen blev skadad. Dom sprang i samhället och folk hörde eller om det t o m stod att dom vaknade av att dom hörde hur hästarna sprang på gatan osv. Minns inte allt. Det var ju som sagt väldigt sent på natten som jag läste det och länkade hit.