pinsam fråga..
Vad är allsvenskan för ngn tävling? vad går den ut på?
Jätte pinsam fråga, men jag har länge undrat…
/Elin
okej, då märker jag att det iaf inte bara är jag som inte vet xD haha
/Elin
Man kan säga att det är en liga- typ som i fotboll… Division 3 är den lägsta och Division 1 är den högsta. Man börjar i Division 3 och sen får klubben kvala sig uppåt… Man tävlar i lag..

elin du får nog vänta mer än ngr minuter innan ngn svarar… ;)

Rättning, elit är högst =)
#4 ;o)
#3 sorry
men de va nästan 20 st som läst när jag svarade mig sj. hiihi.
/Elin

allsvenskan finns somsagt i div 3 som är lägst upp till Elit. final i elitallsvenskan är lag-sm (eller är jag helt ute och cyklar?) div 1 är kval till elit.
Allsvenskan finns för ponny och stor häst i dressyr och hoppning. och ponnygymkhana, iaf i div 3 i västsverige X)
Elit klassen är bara La-msvB och finalen MsvA tror ja ? ^o)
Här hemma håller de bäst på med att köra finalerna i div. 2 dressyr och hoppning. Finns ekipage från Göteborg med x)

Div 3 har jag inte hört talats om, men Div 2, Div 1 och Elit.
För ponny går klasserna i:
Div 2 - LC (Final LB)
Div 1 - LB-LA
Elit - LA-Msv B
Elitens final är lag-SM =)
Div 3 är Ld ;)
Division 3 finns inte!
Iallafall inte som ridsportsförbundet står bakom.

jo jag tror det finns div 3 i dressyr, men inte i hoppnig vad jag vet…

Division 1 och 2 har vi i allsvenskan, inte någon div. 3. (Då anordnas den säkert av klubbar som gått ihop enbart, och inte av SvRF)
Division 2 (för häst iaf) är 110 vid 3 ekipage, 100 för ett ekipage om man är fyra. (110 för resterande) Final på 115 (105 för 100cms ekipaget)
Division 1 avgörs på våren och Division 2 på hösten. Samma ekipage får inte ingå i båda divisionerna. (Uppklassningsregeln)
joodå, div 3 finns visst i hoppning, för det är min klubb med i. jag är också med i laget.. så jodå, det finns :)

#15 Jag är skeptisk, aldrig hört talas om :/ Vår klubb har vatt i div II, div I och eliten. Div III kan inte finnas väl?
Jag har tävlat div II och till våren ska jag tävla div I. En klubb var inne på att de ville ha med mig i deras elitlag, men det är alldeles för svårt för mig och Peppe, än :)
jojojojjojojojojojoj, det finns! Iallafall i hoppningen? Dom vill ha med mig med i Elitlaget (:
Division 3 finns visst, min kompis var med i den förrut, men nu har hon kvalat sig upp till div. 2
#16 - jag tävlar ju själv i den divisionen, så jo, det finns

jag har också bara hört talas om div två. ridklubben jag är med i skulle nog varit med i div tre om det fanns då det var länge sedan de var med i lagtävlandet och startade på nytt i år. Tror som Loa_bg att div tre kan finnas på vissa ställen i landet och kanske att regionen fixar med det själva

vissa distrikt kanske kör med div 3 medan andra inte gör det…vet att dom har börjat med div3 här i dalarna iaf
Div 3 finns, DOCK är det kallat för "Bohuscupen"
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Elit, div 1 & 2 anordnads av ridsportsförbundet, och div 3 av distrikten sja, så alla distrik har väl inte.. :P här i gbg kallas div 3 för bohuscupen :)
Gota Cupen här iallfall tror ja?
#10 Div 2 är inte LC och LB, Det är LB och LA eller LA och Så något annat LA program.
#22 Div 3 och Bohuscupen är inte samma sak vad jag vet.
Div 3 och bohuscupen är visst samma sak ^^
Jopp, div 3 & bsc är samma sak ;)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Div III finns, i vissa distrikt. Och jo, det är samma sak som bohuscupen, bara det Göteborg & Bohuslän har valt att kalla den för bohuscupen. :)

#28, oj, nu rotade jag fram en rätt gammal tråd xd