Framsteg för Foxen :)
Nu har min pålla börjat göra riktiga framsteg! :D Efter att ha hållt på med longering och annat sånt som hon tidigare har tyckt var dödligt tråkigt börjar hon acceptera det.
Tidigare var det stört omöjligt att få henne att fatta galopp, så vida man inte jagade henne med spöet och smackade som en tok =(. Idag räckte det med att jag sa "gaaloopp" och snärtade till så fattade hon direkt! Mattes duktiga flicka :')
Känns så himla skönt att hon har börjat acceptera detta då ingen ridning finns i sikte för mig =(. Syrrans kompis ska dock rida henne 2 ggr i veckan men det är all ridning hon lär få =/
/Amanda
Hur är det med tömkörning? Funkar det för ditt ben? Jag tömkör Lyrik då och då, när mina leder jävlas för mkt för ridning. När de är förjävliga, blir det bara mock och pyssel.
#1 Knäet håller för lite tömkörning, typ 5 min..=/ Vet ju sen tidigare att hon älskar tömkörning :) Men försöker att variera mig med det…
#2 Som mig då. Lyrik älskar tömkörning, ännu bättre är körning framför vagn. Har sele men ingen vagn. 
Man kan ju dressyra en hel del med tömkörning. Dressyrkörde oxå en hel del på den tiden då vi hade en vagn. Och Lyriks och mina leder var friska…
Löslongering?
#3 Funkar sådär efter som det innebär en hel del jobb för mig =/
#4 När Lyrik stod i 7 mån i sjukhage/mindre hage för frakturen, fick vi gå på promenader, först korta som gradvis ökades. Nu kan vi gå på långpromenad i skogen, UTAN snöre i grimman mm…
Ibland när mina leder gnäller, så går vi på promenad i stället. Lyrik är lika glad för det, får ju komma ut och se sig om lite, i stället för den tråkiga hagen.
Blenda, araben i stallet, får aldrig komma ut utanför hagen. De få gånger per år hon rids, rids hon på banan…
Och ägaren säger att hon är så pigg och blir tokig att ridas ut. Självklart om hästen rids 10 gg om året, och enbart då på ridbanan, ser bara hagen och stallet, blir inte hanterad …