Linda resten av benen?
Jag har köpt ett par Back on Track paddar med kardborreknäppning som jag använder på Astras vänster fram och höger bak. Hon har på sig dom under natten. Min fråga är om jag även måste linda de andra benen för att det ska bli jämnt eller spelar det ingen roll? Hon står ju stilla så jag har tänkt att det inte behövs, men tänkte kolla med er ändå :)

Sånna där har några hästar där jag jobbar! :) Väldigt lätta att ta av! Skönt när man ska ta ut dom på morgonen ;D haha
Okej till saken… jag har fått lära mig att man alltid ska linda benet bredvid också. Kommer inte ihåg varför eller så. Kan också ha fel, men det är vad jag lärt mig. Och det känns på något sätt rätt också egentligen.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Personligen hade jag lindat det övriga benen oxå. De benen hon har BoT på får mer stöd o då blir det lätt att de överbelastar de andra benen.
Då har jag en till fråga: Funkar det med vanliga fleecelindor? Måste jag ha padd under?

#3 Eftersom hon ska stå med dem så pass länge, under hela natten, tycker jag, att padd är att föredra!

Använd ALLTID padd under lidor, även om det är träningslindor och man bara har dem på under själva träningen
Tack för era svar!
ja du ska ta alla ben lr måtsvarande ben lindade annars avlastas det ojämnt därmed kan dom bli halta lr svullnar dom upp på måtsvarande sida.
Om jag var du så skulle jag ha bot både fram och bak på alla fyra. Om du inte känner för det så kan du ha fram första natten och bak andra, så gör jag.
#8 Mjo, skulle jag ju kunna göra.. Men det är just dom två benen som det är problem med, därför jag har så. Och paddarna var fasligt dyra för min plånbok så jaghåller mig till två.