Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 342 ggr
kemikal
0

Hjälp med skolarbete

Jag ska tills imorgon ha gjort en liten undersökning om att köpa kamera. Svaren ska sedan sammanställas och redovisas i klassen. Inget überseriöst, och jag kommer såklart inte att notera vem som svarat vad eller så. Men jag tänkte att det kunde vara ett bra sätt att få lite olika folk som svarar.

Frågorna:
1. Vem är det som köper kameror?
2. Var köper man kameror (var skulle du köpa den)?
3. När köper man kamera, finns det speciella situationer?
4. Hur fattar du beslutet om ett eventuellt köp?
5. Vilka kriterier skulle du titta på vid köp av kamera?
6. Vad påverkar dig när du ska köpa kamera (medvetet och "omedvetet")?

Tack på förhand :)

elin
0

tips e o gå in på foto i fokus ;)

/Elin

kemikal
0

Japp, det har jag gjort, tänkte bara att ni kanske också vill vara med och leka :)

MiaMaria
0

1. Vem är det som köper kameror? Dom som har intresse av fotografering och/eller dokumentering
2. Var köper man kameror (var skulle du köpa den)? I butik eller på nätet, själv köpte jag via internet, "net on net" tror jag det va
3. När köper man kamera, finns det speciella situationer? Ja, dukumentering bla
4. Hur fattar du beslutet om ett eventuellt köp? Jag ser mig om vad det finns för valmöjligheter och priser och utgår från det även vad jag ska ha kamerna till
5. Vilka kriterier skulle du titta på vid köp av kamera? Tror jag förstått frågan rätt, annars får du rätta mig. Jag kollar som sagt pris, megapixlar, den ska vara lättsam, inte ta för stor plats, gärna slag och stänktålig då jag är rätt slarvig och stall dess närområden är inte alltid renligaste ställena.
6. Vad påverkar dig när du ska köpa kamera (medvetet och "omedvetet")? Samma som fråga 5 om jag förstått den rätt…

kemikal
0

Tack för svaret, du har förstått rätt :)

MiaMaria
0

Perfekt! =)

Fija
0

1. Vem är det som köper kameror? Nån som vill fota något.
2. Var köper man kameror (var skulle du köpa den)? Tror min digatalkamera e köptes på ica maxi. Den funka superbra. Men om ja skulle handla en själv bli de nog på expert.
3. När köper man kamera, finns det speciella situationer? När man ska göra nå speciellt t. ex fara på semester eller dop o.s.v. Det är då man brukar komma på att man inte har nån å köpa nån billig eller en engångskamera.
4. Hur fattar du beslutet om ett eventuellt köp? Jag frågar nån som jobbar där om lite tips om vilken den tro ska va bäst för dom pengarna man har å köpa kamera för. Så om jag tycker den e fin å prisvärd slår jag nog till.
5. Vilka kriterier skulle du titta på vid köp av kamera? Hur prisvärd å hur fin.
6. Vad påverkar dig när du ska köpa kamera (medvetet och "omedvetet")? Brukar nog sluta med att jag tar den som jag tycker e finast. E så dålig på de här me kameror. Innan jag fick digitalkameran så köpte jag bara engångskameror när jag verkligen behövde fota nå….

kemikal
0

Tackar och bockar :)

kemikal
0

Nu tänkte jag börja sammanställa, så då behövs inga fler svar. (Ni kan förstås utnyttja tråden till att fördriva tiden ändå :P). Tusen tack till er som svarat!

MiaMaria
0

Vi får väl veta resultatet sen då?? Flört 

Fick du nå svar från dom på fotosidan?

kemikal
0

Ifall de skrattar ut oss när vi redovisar? :D Jag kanske kan länka till arbetet eller nåt, ska undersöka saken.

Det fick jag, några stycken. Om du vill spionera så länkar jag till den tråden ;)