Övningar för att bli hästvan
Hej,
jag har ridit ett få tal gånger, och känner mig lite osäker, speciellt på stora hästar.
Någon som vet hur man kan 'bota' det, så jag kan känna mig mer säker. Och kunna/våga rida ensam, utan att någon håller i.
/Julia

Hej
Umgås bara med trevliga och fogliga hästar, borsta,försök lär känna dem lite bättre följ med din storesyster till stallet ofta och bara var med hästarna och försök lära dig hästspråket.
-Låna bra böcker på bibblan men framförallt ge dig tid till att umgås med hästarna och på så sätt övervinna din osäkerhet.
-Många är osäkra eftersom de har svårt att läsa av hästen.
MVH Linda
Lycka till
Ps Du är ju välkommen även hit och pyssla i stallet och låna Novas ponny (vi saknar dig).
Börja med att rida säkra och lugna hästar. Att sätta sig upp på hästar med "egen motor" förvärrar ofta bara osäkerheten när hästen drar på lite. En snäll lugn och trygg häst som man kan lita på är ett bra tips. Försök också vara med så mycket som möjligt i stallet, borsta, av och på med täcken, in och ut från hagen etc. Då känner man sig fort hemma i stallmiljön och känner sig mer hemma med hästarna.
Lycka till! :)