Varning!!
Fick just detta mail av en som läst min annons på Musse. Är det samma människa/människor som varit omtalade här tidigare??
MYCKET VIKTIG VARNING Viktig information. Det finns en kvinna, i Edebäck, Hagfors i Värmland som köper in "billiga" hästar, tex sällskap, avel, promenad mm. En del av dessa har eller haft skador eller problem av olika slag. Dessa säljer hon efter mycket, kort tid ut som t ex tävlingshäst, svårklassämne, hoppämne, eller allround för mycket, mer pengar än vad hon själv betalat. Kvinnan är dömd i Uppsala och i Sunne tingsrätt för bla urkundsförfalskning och bedrägeri, har förfalskat vet intyg och person nr. Offentliga handlingar. Har stor skuld till kronofogden och ett flertal polisanmälningar på sig. Bodde tidigare i Knivsta i Stockholm, där hon även var verksam med att sälja b la fullblod (gallopörer) . Hon har nu 2 st stora ca 170-173 cm skimmelvalacker, båda 7 år, som hon tävlar hoppning med. HASTINGS e: Cardento FURIR e: Alexon Den ena såldes till henne som sällskapshäst pg av att djursjukhuset gav den dåvarande ägaren beskedet att antingen tar vi bort honom eller så kan han möjligtvis fungera som sällskapshäst pg sina skador i fram bla hovledsinflam, behandlad och undersökt i ca ½-1 år. Kvinnan säger att det bara var en hovböld som upptäcktes efter det att hon haft hästen i 2 veckor.?? Den andra har problem med sina bakknän o framben (knäledsinfl.), även behandlad för kotledsinflammation, relativt nyligen i ett av frambenen. Dessa försöker hon och hennes man (står som ägare på hästarna) att sälja ut som tävlingshästar för ca 110 000 -250 000 kr. Kvinnan har även försökt hota personer. Otroligt manupulativ! Denna kvinna är absolut inte sanningsenlig och det är MÅNGA, många människor och hästar som blivit lidande och drabbade . Det har även framkommit att en köpare var på en klinik för att göra en besiktning och veterinären konstaterade att hästen var drogad. Sv ridsportförbundet, distrikten, klubbar, ridskolor, veterinärer, hovslagare mm är mycket väl informerade om denna kvinna. SÅ SE UPP OCH TA DENNA VARNING PÅ YTTERSTA ALLVAR.

detta är inte klokt. att man kan göra så mot oskyldiga djur. fy bubblan

Jaa.. Det finns människor till allt… =/

hmm det låter ju som den där kvinnan vi har läst om innan, ngn som vet vem jag menar?

Ja det är det jag menar Lisette, jag känner oxå igen det sen tidigare.
Har fått namnet på både kvinnan och mannen om någon som går i hästsäljar tankar vill ha.

Ja tack
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

hmm vad var det hon hette, pia va?
Nej ni är fel ute. Hon i Värmland är Linda L. som de skriver om här:
http://forum.lantbruksnet.se/hastnet/posts/68256.html
Den andra som ni tänker på bor i Virserum, Kalmar län. Men OBS för hon i Virserum annonserar ut boxplatser i Nässjö (jo det är hon och hennes gubbe, de ska väl flytta dit)
http://www.blocket.se/vi/9163622.htm?ca=17_s
http://marknad.hastnet.se/sok.php?keyword=&show=20&typ=1&persida=10&marknad=2 (rulla ner till 1 sept, Kari K.)

hmm jag vet inte riktigt vad ni tycker om att man lägger ut namn så här? miamaria hade ju inte skrivit ut namnet av en anledning… :S

Jag tog medvetet bort namnet då jag inte vill lämna ut det offentligt utan dom som vill ha det får kontakta mig. Det som #8 skriver om är ju samma som jag fick fast med ett annat namn, både för och efternamn samt namnet på hennes man oxå. Vad är stämmer??
Alltå hur hur funkar de här me slakt. Om man "säljer" sin häst te slakt. Kan dom då skita i å slakta den å iställe sälja den?
Såg nå sånt på tv för nått år sen. Då blev slakthästar skickade te nån hästhandlara i danmark å norge o.s.v….Å där blev dom sålda som ridhästar å stackars ägarna som skickat hästarna på slakt visste inte att dom levde än. Trodde dom ju hade fått trava upp te trappalanda å slippa sitt lidande, var ju utdömda hästar…

Förr kunde man ju iaf gå på slakteriet och köpa sig en häst eller ko eller vad det nu kunde vara men har svårt att tro att det är så idag, inte på seriösa slakterier iaf.

vad tycker alla andra 161 om #9,10?

Jag tycker nog inte att man ska sätta ut namnet i tråden, utan ta det via pm. Man ska undvika att hänga ut personer med namn där de inte kan ge sin sida av saken. Visst finns det många rötägg, men det finns också historier där de olika sidornas versioner låter helt olika, och har man inte själv varit med är det svårt att avgöra sådant. Däremot kan man ju vilja veta namnet om man är orolig, men via pm undviker man långa trådar som byggs upp på spekulationer, där kanske även oskyldigt folk får en del kängor.

BRA Kemikal!!

Håller med Lisette, hon har figuerat här innan i något av forumen. Jag har stött på henne även i hundvärlden. Jag tror inte att vi slipper henne förrän hon är borta förgått. Hemskt att säga men så tror jag det kommer att bli.

jo men jag är ändå osäker, som den här pia snällman, hon har ju varit på tapeten många ggr. polisanmäld och allt, jag tycker att man inte ska behöva leta för att få reda på vem som beter sig illa på det här sättet.
men som de i #8, där vet man ju inte om det stämmer…

Finns det ordentliga fakta är det ju en sak, men just spekulationer är något jag gärna undviker. Det är en lite svår fråga i och med att jag såklart inte vill att det ska gå lös en massa ljugande och utnyttjande människor som inte tar hand om sina djur, men samtidigt vill jag inte att någon oskyldig ska utsättas för integritetskränkningen att bli uthängd. Vare sig det sedan handlar om en situation med flera olika sidor, eller någon som helt enkelt blir smutskastad så är det ju inte trevligt.
jag tycker inte heller att man ska sätta ut namn, men den här personen är vad jag har hört dömd i ett par fall, och de uppgifterna är väl offentliga tror jag
vad beträffar namnet Pia, så är det en annan person tror jag.som mest lurat till sig hundar.Även hon är dömd och efterlyst.
när man ska köpa häst så är det bra att ta reda på var hästen har funnits innan, så att man kan kontakta tidigare ägare och få reda på fakta om hästen innan man köper en häst.