Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 579 ggr
Cilla89a
0

betalning *försäkring*

Ska betala försäkringen för S c h r e k som teckandes 26/8, och idag kom en hel hög med papper..

Hon i telefonen sa att det skulle landa på omkring 250 kr i månaden, men på betalning AVI står det 2785 kr Tyst

Men är det inte års premien?

Det står: Premie tom 2009-08-01: 2785
             Summa: 2785

Jag är konfunderad :S Eftersom pappa fortfarande är bortrest, och varken jag, mamma eller syster kan det här med räkningar :P

Medarbetare på Dressyr.ifokus

carrrrrooooo
0

jo det är per år:P.. det står på räkningen hur långt räkningen sträcker sig.. den summan har jag med till min tjej=) det blir lite dyrare om man betalar varje månad istället för att betala allt på en gång.. annars kan du ju alltid ringa och kolla men jag är väldigt säker att det för ett år.. (det ska stå på papprena..)..

linasvovvar
0

250*12= 3000

så det verkar ju som om du fått en billigare års premie

Repoort
0

fast det är ju bara 11 månader till 090801 så det stämmer

lisette
0

det står inget alls om månadsbetalning då? eller att det dras via autogiro?

fridak
0

den sträckte sig ju till första augusti nästa år, så det är årspremien.

Cilla89a
0

Jag tror jag har listat ut det :P Vi fick med en autogiro blankett, så jag antar att man ska fylla i den så drar dem pengar själv och där kan man välja om man vill betala månad/kvartal/halvår/helår..

Men det var fel i uppgifterna, stod att han används till trav :P Så jag fick ringa in och ändra, så det ska komma ett nytt försäkringsbrev ;)

Johanna
0

det blir väl lite dyrare om man väljer att betala /mån istället för allt på en gång…

Repoort
0

…inte om man har autogiro…

Scandi
0

jag fick betala nu en engångssumma på ca 2000 och ska sen betala 188 i månaden :S jag hängde inte heller riktigt med.. är det för att det är ett nytt försäkringsår??

Cilla89a
0

#9 konstigt.. har du alltid bara betalt 188 kr i månaden innan?

Scandi
0

nej betalde 177 innan :S

Cilla89a
0

#11 det kan vara så att dem höjt premien för han varit skadad.. Men det är ju konstigt att du fick betala 2000 kr? :O Är det inte för hela året kanske?

Scandi
0

hm jag har ingen aning :S jag får ta och kolla på mina papper igen :S