Städade idag !
Idag när jag städade bland mina hästgrejor hittade jag en massa roliga saker jag inte ens visste att jag hade…
Jag hittade ett fleecetäcke som går upp på halsen
en "magvärmare" hjälper de så mycket igentligen? eller är det skitsamma om man har de eller inte?
Jag hittade en dressyrgjord helt ny:D
Jag hittade ett skrittäcke från bucas.
jag hittade en lampa man sätter på benet när man rider, fast vet ej om den funkar än…
jag hittade ett svanskydd
och jag hittade ett nättäcke och jag undrar hur man använder dem, jag vet att man har de under ett annat täcke man kan det vara vilket som hälst?

Jag har oxå en magvärmare (till utetäcket) men har aldrig använt den. Ett innetäcke Musse hade tidigare va det en "fast" magplatta på, alltså inte kryssgjordar utan raka gjordar som inte nådde ihop när man inte hade plattan på. Fastnade bara massa spån under den, vet inte om det det värmde något…
Någon som vet hur mkt värme hästen släpper ut via magen? Tänkte eftersom våran värme till 80% går ut genom öron och huvud…

nättäcke behöver du inte ha under ett annat täcke. jag brukar ha det som vanligt, med en gjord för att de ska torka. sedan är det klart viktigt att du plockar bort täcket så att de inte blir kalla om nättäcket blir blött…

Man kan ha halm under nättäcket om man ska torka gästen, ganska effektivt.
På en tävling som jag var på så hade dom en prisponny med nättäcke och hon hade rosetterna i nätet på täcket vid prisutdelningen riktigt festligt faktiskt

#2 men är det ens lönt att ha det då eller de torkar snabbare med det än när dom är utan?

ivf mina torkar betydligt snabbare!

bomullen drar ju åt sig vattnet…

Borde de inte torka snabbare med ett helt bomullstäcke då och inte ett där det är massa hål? Jag vet att jag fick sånt täcke till min foderhäst för länge sedan med då fick jag en filt också som jag skulle lägga över detta håltäcke…..filten blev jätteblöt så då va det bara att hänga det på tork sen va hästen torr…..