Utställningen - långt
Hmm… Så har man då kämpat och slitit i ett par månader för att få allt i ordning till utställningen. Rört ihop boxuthyrning och fixat reserver (som iofs ramlade in på löpande band så listan var lång), tillverkat nummerlappar och skrivit information. Och vad händer?
Jo - två av ägarna blir av med sina visare varpå jag visar deras hästar och lyckas med att ta hem priset för bästa handler + visa den häst som blev BIS. Det sistnämnda inte min förtjänst men ändå. Det är ju jättekul, såklart, men det känns ändå som om det finns en risk för att alla andra blir besvikna.
Otroligt roligt ändå med alla fina hästar! Många blev "guldklass" (ca 1/5 av startfältet tror jag, motsvarar Elit i poäng) och ännu fler Klass I. Fortfarande tror jag vi måste justera TR lite… Domaren var mycket positiv både till travaren som ridhäst och till individerna.
Ingen dag utan lite smolk i bägaren dock. En häst lyckades klättra över bommen på transporten strax innan BIS-gruppen. Som tur var så ryckte snabbtänkta deltagare, funktionärer och publik in snabbt och fixade hjälp. Innan brandkåren kom hade de dragit ut hästen, det var lopp på stora banan så banveterinären hade bara en minut till platsen och hästen fick smärtstillande direkt efter att den kommit loss. Stor dramatik men den fick stanna och vila ett par timmar innan de skulle åka hem igen.
Själv avslutade jag dagen med att försöka vara hjälpsam när det var problem med att lasta en häst. Höll i den andra hästen som skulle åka samma transport så att de kunde vara två och lasta fuxmärren. Varpå den innan så beskedliga grabben ställer sig på bakbenen och smackar till mig på axeln på väg ner. Blir ett snyggt blåmärke. Men tur att han missade huvudet! För inte tänker man på hjälm när man bara ska hålla i en liten stund…

vilken tur att du fanns o kune hjälpa till! ;)
nej vem tänker på hjälm när man ska lasta?

Oj, oj, oj det var mycket du hann med på dagen. Tur att du inte gjorde dig mer illa iaf. Så är det att vara snäll. :)

Oj, vilken dag!
Inga bilder från dagen?
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag fick tyvärr ingen helkroppsbild på mobilen. De andra bilderna tog jag med kompisens kamera :(

Snyggt träns :-) Självklart snygg häst oxå =)
Har du inga helkroppsbilder alls att visa upp? Skulle vara kul att se :)

ja riktigt riktigt snyggt träns!! var är det inköpt?

Jag har tyvärr inte det, använde hennes kamera hela tiden. Kom sedan på att jag faktiskt kunde ta några med mobilen.
tränset har jag ingen aning om var det är köpt :(

#10 Kanske kan du ta reda på det åt oss ;-)

Tezzie: Klart jag kan, bara jag kommer ihåg det. Annars får du tjata på mig =)

Det ska jag göra :-P
Ingen som kan tyda vad det är för märke på tränset då?

#13 det står väl inget alls på tränset?

Tänkte mer om ngn kände igen den stora "guldplattan" på sidan, det är väl inte alltför vanligt?

Finns resultatlistorna ute någonstans?

#16 Inte ännu, tyvärr. Kommer nog ut i veckan. Förhoppningsvis lite bilder också…

Eftersom mazze är seg så hittade jag tränset själv på nätet ;)

#18 Haha, jag har inte haft tid riktigt, har en fullspäckad vecka ;) Måste fixa allt inför flytten till lilla stallet i helgen. Men jag lovar att fråga henne, skickar sms nu.
Det tränset fanns inte med i den bifogade filen ;)

Haha, jo men visst är det första tränset? Fast att din polare har satt på ett bett??
Ser nu efetr en nogrannare koll att det INTE är samma träns:-(

#20 hehe, det är inte alltid så lätt ;) Har tyvärr inte fått svar på messet än!

Nu har jag fått svar. Det är köpt på Biderman här i stan =)