Träning inför L:A1
I höst ska jag förhoppningsvis starta L:A 1 med min tjejja för första gången.
Jag har bara 2 problem:
* När jag rider halvt igenom i galopp och sedan ska fortsätta i förvänd galopp… Hur gör jag för att hon ska bli så stark som möjligt för att orka bära upp den förvända galoppen?
* Sen ryggningen, hon kan rygga, absolut! Men jag är urdålig på att rygga rakt när jag inte har en vägg på ena sidan om oss. Och ryggningen blir ju alltså mitt på banan. Hur ska jag öva de på bästa sätt?
Pirrigt de här men de ska nog gå bra :)
Allmäna tips ang träning inför L:A1 tages tacksamt emot.
MVH /elin
/Elin
Du kanske kan lägga ut två bommar på marken vid x där ryggningen ska utföras, och håller er innanför dom? :D

I ryggningen ska du först och främst sitta helt rakt över hästen och göra lika stora hjälper på både sidorna.
Enklaste sättet att jobba upp styrkan i den förvända galoppen är att galoppera förvänt.
Och galoppera gärna mycket på olika underlag, uppför och nerför, så att hästen får en stark galopp överhuvudtaget. Det ger en bättre grund att stå på.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
hej , du jag har en fråga till dig 8D letar efter ett program till LC:2 2008 o om du visste någon hemsida med alla programmen? för jag var inne på stallbacken.com men hittade inget bra program,
#3 LC:2 2008 finns på www.ridsport.se i pdf-format :)
#0 Jag tränar också för LA:1 till hösten :) Har samma problem med ryggningar :P
Hur går det med träningen Elin?
när du ryggar kan du ju som #1 sa lägga ut två hjälpbommar. Och sedan ju mer ni övar sära på bommarna så ni ökar svårighetsgraden.
Har tävlat LA:1 massvis med gånger, du kan gärna adda mig om du har lite undringar i programmet, kan säkert komma med lite tips! Jobbigt att skriva massvis här ;P Bluebarry_best@hotmail.com . Själv ska jag debutera LA:4 om några veckor, pirrigt! Och förhoppningsvis P1 innan höstsäsongen är över, så om ngn som tävlat det några gånger har lite tips om lite stilpoäng så är dt välkommet ;D
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se