Viking du Gull är hemma nu!
Nu är Vicke hemma hos mig!
Han kom vid sex tiden då regnet öste ner som mest.. han var dock lite nervös men de gick över. Vi släppte in honom i hagen med en gång. De andra jagade runt honom i någon minut sen så var de inget mer med det utan alla tillbringade tiden med att käka på sitt gräs.
Känns så underbart att äntligen så är det jag som är hästägare, något som jag velat sedan jag var liten!!

Vad skoj! Lycka till med din första häst. :) Såg fin ut.

Man får lov att gratulera och önska lycka till
Fast idag blev de lite tråkigt då Boppe (valacken som är högst i rang) jagade honom i hagen så att han trängde in honom i ett hörn så han kastade sig över stängslet och slet ner halva hagen.. som tur var så syntes inte en skråma.. men för vår säkerhet så får han gå ensam nu med ett varmblodssto och ett ponnysto.. tycker så synd om honom han har bitmärken på hela rumpan dessutom har han rivsår som jag tvättade så gott jag kunde… synd att de skulle bli såhär:(

Åhh han såg snygg ut =)
*** Kärleken övervinner allt ***

#3# Usch då, det lät inte skoj. ;(
Tycker att han ser hemskt fin ut =)
hihi de är han:D
när jag släpper in nykommling i hagen brukar jag ta in alla udner natten då dom får kolla in o prata lite sen släpper jag ut nykommlingen först så den får kika runt o lukta i ro, efter det brukar jag släppa in en jag tror kan bli god vän med den nya. detta tar ett tag men minskar att dom ska sparka varandra o skada sig. sen släpper jag ut en till osv har man flera kan man ta 2 åt gg då dom snällare först o sen dom högre rang sist. Han var jätte fin :) o hoppas ni kommer trivs fint tillsammans.
jätte fin pålle:o)
ja det tycker jag är en bra sätt att vänja dom vd nykommlingar ofta hittar dom ju snabbt en vän, har man flera hagar kan man låta dom bli bra vän med en för att sen släppa ut dom tillsammans efter några veckor med övriga hästar. Här fick jag hem en val på 4 år stor är han o mina russ kutar som illbattingar o ser ut som dom körs i par dom håller ihopp tätt å denna stora häst får gå en bit framför lr bakom om han vill ungås med dom två :P jag tar in ledar stoet varje dag 2 tim bara för att sära på dom 2, å låta varmblodet få en shans att bli lite kompis med den andre val.
#13 precis! Tänkte först göra så ifall han blir lite vän med de här stona så kan vi släppa in dem alla tillsammans, får se hur det blir nu.