Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 621 ggr
Johanna
0

1år sen imorgon..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som jag blev tvungen att avliva min älskade häst.
kan inte fatta att det redan gått så lång tid.. o jag fortfarande inte kommit över det utan gråter flera gånger i veckan…

Loa-bg
0

Gråter

[Teddy]
0

Ja visst är det hemskt! Tiden läker alla sår heter det, men ibland undrar jag. Det behövs inte mycket för att pilla på skorpan, och så är såret öppet igen.

Lyrik
0

Jag har min "årsdag" för min gamla tant, Blue Skies, den 7 oktober (dog -96).  Även om det är länge sedan hon dog nu, snart 12 år, så kommer jag alltid ihåg hennes dag.Gråter

Lyrik och jag har oxå en egen dag, 25 december (96), då köpte jag honom och "befriade" honom från de hemska ungarna…

gejsa
0

Usch jag förtstår dig Johanna. Måste vara jättejobbigt eftersom han var så ung också. För det var väl en valack?

Johanna
0

jo, han va valack… o hann bara bli 7år…

i lördagskväll låg jag o tänkte o kom på mej själv med att inte ha fattat att han är borta, jag såg framför mej när han bultades, men kunde inte riktigt fatta att det verkligen är sant…

funderar på att åka till ängen där han togs bort imorgon…. o gråta lite till

gejsa
0

Ja, jag kom ihåg att han bara var 7 år precis som hästen här hemma som blev avlivad för 6 veckor sedan. Det är jättejobbigt. Jag såg ju när ena ägaren ropade på honom när han stod i sommarhagen. Han t o m travade fram till henne. Tänk om han hade vetat vad han var på väg till. Den här hästen var så levnadsglad också. Har för mig att din var lite sämre. Kunde inte äta ordentligt eller iaf smalnade av och så. Kram på dig!

Johanna
0

jo, han var inte alls pigg på slutet… orkade kanppt stå upp.. var hemskt att se… men innan han blev sjuk var han världens gladaste häst tror jag, så himla pigg o med på allt, gnäggade när jag ropade, kom i full galopp när jag skulle hämta han, han kände tom igen min bil, o gasade jag lite xtra så kom han i full fart till grinden…
Känner ibland att jag vill ha häst igen, men kommer aldrig att hitta nån som plutten…..

det är så trist när dom måste dö så unga…. såklart att det är jobbigt om dom är 15-20 oxå, men jag hade hellre avlivat plutten som 15åring än nu…

gejsa
0

#7# Ja, det förstår jag. Det skulle nog bli svårt att hitta någon som "klickar" lika bra tillsammans som ni verkade göra också. :(

Johanna
0

ja, han var speciell…

jag har träffat på en häst som är väldigt lik honom i sättet o att rida, men sen är dom ju släkt oxå…

fast han är inte till salu för alla pengar i världen(vilket jag förstår)

Lindbygarden
0

Usch va jobbigt!  Så tungt när de blir dåliga när de är unga, visst jobbigt när de är gamla också men då är det mer "naturligt" även om det är ruskigt smärtsamt för ägaren..

Han var en rätt stor dressyrkille väl? har för mig det nämligen men kan ha fel..

Johanna
0

du har rätt.. han va 173 hög :)

Lindbygarden
0

#jag kommeri håg det från bilderna på honom.. en stor kille:O)

vad hade han för stam?

Johanna
0

Donnerfly-Tabac-Stanford

Lindbygarden
0

kikade på din sida.. du har pm:o)

Lindbygarden
0

jätte fina killen:o)

Johanna
0

ja!:) han va så vacker…

denna bilden är tyvärr lite dålig kvalite men man ser hur snygg han va

Lindbygarden
0

mmm.. jätte snygg!