Travar snett?
Har en ridtravare som jag märkt travar lite snett när jag både rider och kör. Bakdelen går liksom lite brevid framdelen om det är nån som förstår vad jag menar. Det är inte så mycket men jag ser det iaf. Sadeln är utprovad så att den passar men det är ju ett tag sen. Han reagerar inte när jag klämmer och känner över ryggen. Någon som har nån aning vad det kan bero på?

Låt en duktig kiropraktor kolla på honom. Min häst såg likadan ut i våras, det visade sig att hon hade ramlat i hagen och dragit snett hela ryggen.
//Mickan

Ja jag har funderat på det. Känns ju som att något inte är rätt även om jag inte märker något på honom. Kan faktiskt inte säga hur länge han gjort så heller, för jag känner det inte när jag rider.

Vi har två i vårt stall som går så när man rider dom. De har gåtts igenom av allt du kan tänka dig och prognosen lyder… Stress…
Eller gör din häst det när han går i lugn skritt på lång tygel oxå?
*** Kärleken övervinner allt ***

Nej det är i traven vad jag kan se, men jag har väldigt svårt att tro att det beror på stress. Knepigt, få se hur jag gör.

De (i mitt stall) vill helt enkelt iväg mycket fortare än vad ryttaren vill… Stress kanske var fel ord, IVRIGA då ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

Antingen så har ju hästen ont någonstarns eller så kan den springa och "skydda" sig från att slå på sig, det är många travare som går på banan som springer snett när man ska köra lugnt och inte har nå skydd på dom.
prova sätta på ett par gamascher och/eller knäkappor och se ifall han blir bättre!
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Tack för tipsen =) Kan ju hända att det är så att han inte vill slå sig eftersom jag inte märkt att han mår dåligt på nåt vis. Värt att testas helt klart.