Tänk..
Snart vinter. tiden går fort. här ha ja gjort en "negatift" lista på vintern, fyll på den om du vill : P (bara med angknytning hästar ;D )
- När man kommer hem från skolan/jobb så är det helt svart ute, och man ska ut o rida
- En massa snö som fastnar under hovarna, fast man har snösulor.
- Blöta och tunga täcken som ska torkas
- Frusen vatten i hagen
- Man fryser extra mkt om fingrarna , tår o nästan(iafjag)
- Måste ha flera lager men kläder på sig. ni som använder skyddväst vet hur det känns ibland:P haha
- Ihjän snöande ridstigar
- Halt och jävligt
- Snöstorm
- En käns sak för mej att man råkar rida under ett träd och man inte böjer sig tillräkligt så man får snö i nacken !
- Man få stå o värma bettet typ ca 30 min :P HAHA
- Hästar som håller på att tråka ihjäl sig i vinterhagen.
Årstiden med mest negativa saker ;D , och den kommer snart..*SUCK*, tänk man kan inte gå ute i bara linne då.? usch.
.., efter vintern tycker jag att sommaren är jobbig, för varmt för att rida, och bromsar som iretterar osv… Hösten är regning o blåsig, så första plats ligger VÅREN enligt meeej ; D, vad tycker du ?

Ha, ha jag gillar vintern med mycket mjuk snö att galoppera i.
Ang. bettet. Det finns faktiskt bettvärmare nuförtiden! ANnars är plast/gummi/silikonbett att föredra…

När man kommer hem från skolan/jobb så är det helt svart ute, och man ska ut o rida
Inga problem tänder paddocken
En massa snö som fastnar under hovarna, fast man har snösulor.
Oskodd brukar inte vara några problem
Blöta och tunga täcken som ska torkas
Använder inte täcken
Frusen vatten i hagen
Har mitt olja knep ofruset vatten i 24 timmar helt ok
Man fryser extra mkt om fingrarna , tår o nästan(iafjag)
Lager på lager och det fixar sig
Måste ha flera lager men kläder på sig. ni som använder skyddväst vet hur det känns ibland:P haha
Rätt kläder värmer
Ihjän snöande ridstigar
Häst tätt alltid någon som ridigt upp ridstigarna
Halt och jävligt
Oskott = inga problem annars får det bli paddocken
Snöstorm
En välförlänt vilodag
En känns sak för mej att man råkar rida under ett träd och man inte böjer sig tillräckligt så man får snö i nacken !
Klanigt och något att kratta åt i framtiden
Man få stå o värma bettet typ ca 30 min :P HAHA
Förvarar tränsen i uppvärmt utrymme
Hästar som håller på att tråka ihjäl sig i vinterhagen.
Hästar som busar i nysnö
Alltid optimist 

#3 , hahaha ;D , Håller med dej : P , Vi har oxå UPPVÄRM sadelkammare (det är så skönt med det, specellt nä man kommer från en ridtur :P ) , och jag är överlyklig för nu ska vi iaf skaffa lyssa till padocken :D:D ; D hihih
När man läser det du har skrivit så är det ju naturligtvist inte så farligt med vintern om man tänker, men ENDÅ : P , det är så mkt besvärligare, speciellt när man är MKT mörkädd 

Hopps har du inte en tiger i stallet, jag lovar dom är bra att vakta. Mina stoppade ett inbrott i förgår
#5 Kan ni rida i paddoken på vintern? Blir det inte väldigt hårt i marken?
ja vissa har ju manege att rida i, värmd sadelkammare, täckestork, m.m =)
men ja, det är fan jobbigt!!
Jag har ridhus =)
O när man har sulor har aldrig jag lidit av en massa snö i hästens fossingar
/Elin

#6 Det kan hända några gånger om året, jag bor i Göteborg och några vargavintrar brukar vi inte kunna skryta med. Kommer det snö kan man rida på den, nu brukar jag ge mina hästar någon månad ledigt när det är som sämst underlag på vintern. Jag ger hellre hästen vinter vila och sin rider under sommaren när vädret är så mycket bättre.
Jag har längtat såå efter hösten! Det är så mysigt när att komma upp på morgonen, ta ut hundarna och säga godmorgon till hästarna i mörkret, och tända lite ljus när man äter frukost.
Visst blir man lite frusen, men en termos varm choklad att ta med till stallet does the trick :)

- Det blir mörkt tidigt och man hinner aldrig rida när det är ljust.
- Kallt! Hatar kyla!
- Mocka, dock rätt mysigt i början.
- Ta med vatten hemifrån.
- Vattnet fryser i hagen o i boxen.
- Täcken som aldrig torkar
- Snö som fastnar under hovarna
- Broddar som lossnar
- Frysa hela tiden!
Jag kan komma på mycket negativt, gillar inte vintern alls!

Jag tycker vintern är mysig , men kall .
jag gillar inte heller vintern !!
- kallt och mörkt
- ont i kroppen, kan inte rida lika mycket då.
- hålla på med täcken
- halt i hagarna
- hårt och gropigt i paddocken
det positiva är att pulsa i snön på ett gärde!! DET är härligt! sen är det ganska vackert på vintern ibland!
men jag längtar redan efter våren….
Vintern är härlig, enda årstiden man kan åka släde, samt att golfbanan är fri från golfare >=) (åker bara på golfbanan då det är snö och tjäle, och undviker greener och tee:er så gott det går) Sen kan man ju åka skidor ochså och tolka =) Det finns mkt positivt med vintern också =)

- gå upp kl 6,30 varje varje morgon och fodra hästar, sedan släppa ut dom.
- mörkt
- regnigt
- kallt
- snö
- halt på vägarna, svårt att rida
- frusna paddockar

- Det är kallt! Inte ovanligt med -30 grader här i flera dagar (veckor) i sträck
- Halkrisken för både oss och hästar (dock har jag min alltid broddad)
- Hästarna fryser lätt
- All snö som vräker ner, inte heller ovanligt att det kommer 1-2 dm/natt/dag som sen måste skottas för att ens ta sig in i stallet
- Går knappt att ta sig till eller från stallet med hästtransport o def inte vända där…
- Alla dessa kläder, av och på och av och på…
- Fruset vatten i hagarna och även ibland inne i stallet
- Mörkt från runt 14.30 till runt 9.30 nästa dag
- Tänken som ska torka
Värst av allt va snöstormen som vi hade i vintras, usch och fy. Det blåser nästan jämt här ifrån väster men nu kom det ett riktigt oväder från öster. Vi har porten på stallet i öster. Kunde inte ta ut hästarna då dom vägrade gå ut i motvinden och det blåste upp drivor mot porten så fort man hade skottat. Snön blåste in genom minsta lilla springa, delar av stallgången va full med snö. Fick täcka för fönster och dörren med det som gick att finna, blåste rakt in annars, även fast vi har ett tätt stall, endart vid porten det blir springor. Vattnet är på den västra sidan i stallet och brukar inte frysa om det inte är liknande väder fast från väster men det frös ändå. Kan tillägga att det va mellan -28-32 grader dom här dagarna. Jätte mysigt med vinter.. NOT!!