Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 2903 ggr
-Chilli
0

första tävlingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

när hoppade du din första tävling? hur gammal va du då? hur gick det? :D är väldigt nyfiken.

själv var min första "tävling" igår ^^ det gick ganska bra (':

lisette
0

hur högt och placering? =)

Believer
0

det var alldeles för många år sen så det kommer jag inte ihåg. haha.

kudden
0

hm.. jag var nog 6 år. På min ridskola fanns nåt som kallades Tollstad-mästerskapen. Jag var med på EN shettis som hett Mr. Shadow. Underbar ponny<3 vi vann "LE" klassen kommer jag ihåg:)

__iE
0

hm, jag va nog 11-12 år tror jag .. Red Hannas dåvarande ponny i knatte ;) ^^

Uno4ever
0

jag kommer inte ihåg hur många år jag var men de var väl för 4 år sedan, då hade jag en ponny som hette Timon, det gick sådär, han var alldeles för pigg, han bockade och var inte alls rolig, men de började med första felet, jag gjorde en volt när jag red innanför ett hinder, men de gjorde ingenting, men de visst inte jag så de blev ett fel, sen så tappade jag stigbygeln, på ett ställ så en ridlärarde sa att jag skulle stanna å sätta in foten i stygbygeln igen, de gav ju också fel, men jag blev nöjs över att jag vågade då.

elin
0

Var många många år sedan så jag minns inte..

/Elin

Malin-A
0

har vart på en clear ruond en gång, tror ja va 8-9 år ungefär.. =)

Cilla89
0

oj, det minns jag inte..

Murre_Uddiz
0

Jag vann x) Hopptävling med Monessa, gick fort som s*tan :P
Var väl.. 8 år kanske ?

-Chilli
0

#1 hmm. höjden vet jag inte riktigt eftersom det var mer en tävling på "skoj" så ridlärarna satte olika höjder efter eleverna. ^^ men jag kom 6:a (:

AliceL
0

jag var sex år och hoppade CR på 50 med en Bponny xD minns inte hur det gick, men tævlade en hel del klubbisar nær jag var 6-8 vilket jag ær grymt tacksam før! då brydde man sig inte på samma sætt..

Between
0

jag var 14 år tävla Jozzi 3/11-07 alltså i år =)

Em--ma
0

Menar du blåbärshoppning?? Har tävlat i clear round när jag var 11 alltså i år och blå bärshoppning för ett år sen :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

fridak
0

clear round när jag var 11. första och enda gången men förhoppningsvis itne sista…

wewwa
0

Jag har gjort tre clear rounder i hoppning, endast 40 cm, när jag var runt 9 år. Sen var jag med i någon dressyrtävling när jag var 10-11 år…

Viickan_
0

Hmm, var nog för ungefär ett årsen. Dressyrtävling på min C-ponny xD . Gick åt h*lvet om jag får uttrycka mig så, men roligt med en första tävling (: .

Murre_Uddiz
0

#9 kanske ska säga att det var hoppning typ 40 cm också xD

SofiaR
0

min första tävling var en klubbhoppning och jag var 12 år gammal, 60 cm clearround och jag gick felfritt med en ponny som heter snorkfröken :)

Mulla
0

hehe..ja du.. Jag hade en liten korsningsponny "shettis/fjording" han var lika hög som en shettis och såg ut som en fjording. Åkte med honom till mjölby ridklubb och skulle starta en hoppningsrunda.. haha..Han var väldigt slö så med några vägringar och stopp så kom vi över hela banan.. Vad kan jag varit, hm… 7-8år kanske..!

LinneaG
0

den tävlingen har ja inte kommit till än :P

om inte hubertusjakten räknas :)

HenriettaP
0

Min första ridtävling var på ridskolan, ngn gång i våras. Det gick jättebra, red bara clear round, men ändå :) Hästen jag red hade jag aldrig hoppat med förut, och bara ridit ca. 2 ggr före, men ridskolehästar, dom är väl duktiga på allt? :)

Eve
0

LinneaG - på lördag? iof bara på skoj,. men fortfarande en tävling :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Peppe
0

första riktiga klass var en LC hopp med Peppe 2005. fick ett stopp på sista i grunden, han skyggade undan för dommarvagnen så det gick inte hoppa hindret som dök upp framför då. innan dess ett antal clear rounder som jag inte minns nåt av

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

SofiaGenne
0

Jag var nog 9 år, "hoppade" 10cm på min shettis/russkorsning x'D

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Katter3
0

Var väl 9 år tror jag, julklappshoppning på ridskolan. Skulle ridit själv, men fjordingen jag skulle rida kastade av sin förra ryttare, som råkade vara min bror, så jag fick ha ledare. Kan dessutom säga att mjälten sprack hos min bror, och han fick tillbringa julafton och nyår på sjukhus. :/

Emil (som fjordningen hette) blev portförbjuden från tävlingarna på ridskolan (så att inga fler skulle skada sig) och något år senare såldes han. Jag tror inte han trivdes så bra.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Cavello
0

Red nog min första clearroundhoppning när jag var 11-12. 8 fel och en avramling efter mållinjen på en B-ponny som hette Rooney. På den andra clearrounden så trillade jag av innan 3:e hindret på en D-ponny vid namn Boy eftersom han bockade en del ^^ Men sen tävlade jag på ett 10-tal clearrounder till och då blev det rosett varje gång xD

Zabbio
0

Vann min första tävling.. :3 hm.. 5-6 år sedan tror jag..

Hindrena låg på 15-20 cm…

Fast så var det ju kanin-hoppning också Oskyldig

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

L1ll4n
0

Min första tävling var när jag precis börjat rida. Gick uruselt.

Spiritinthesky
0

jag var typ 9, o hoppade 50 på spirit xd dock var det när han var helgalen o jag låg på marken typ 4 ggr innan jag ens kom till första hindret xd men när jag väl kommit igång hoppade han allt, fast han stannade i alla svängar o sparkade bakut, men jag kom felfritt för det :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[countess]
0

minns inte hur gammal jag var men red en ridskole häst, minsky. första och andra hindret gick bra men tredje drog han i vägg som f'n så jag tog ihop han och vi kom perfeckt mot hindret, och just i av hoppet stannade han å jag hade inte en chans så jag gick vinglandes ut från banan, gjorde nämligen en volt haha så yr va jag. det var 70 eller 80 minns inte ;P

Minetta
0

2 juni 2006. med Topi, en estnisk ponny. Jag var 11 år då (skulle fylla 12 den sommaren). Tävlade i Clear Round 30 cm, och 60 cm där vi kom andra (på bilden, vi ska just rida ärevarv). i 30 cm blev vi felfria och hade snabbast tid.

Minetta
0

Topi e ju den mörkgråa hästen, glömde skriva det ;D

SandraErikssonn
0

Jag tävlade första gången sommaren 2007. Var 12 då och hoppade 1-1.10m med en connemara ponny :) Vi VANN! <3 :'D

fida94
0

Ja tävlade första gången när ja var kasnke 8-9 på en jääte busig ridkloe ponny de gick itne så  bra..

J-Parnebo
0

Min första tävling var nog när jag var runt 10 år eller ngt tror jag. på 40 cm xP

wewwa
0

Tror jag var 8 eller 9 år, clearround på 40 cm.. ;)

[MartinaPettersson]
0

Har aldrig varit intresserad av tävling förut så jag & min D-ponny Cruella De Ville gjorde våran första tävling i vintras/våras. Det var bara en liten klubbtävling och vi hoppade 60 & 70 tror jag :D Om jag inte hade ridit en sväng för fort (vilket gjorde att vi kom för snett på hindret) hade vi gått felfritt i 60. Gjorde samma misstag på 70 ^^'.. Men det är just det som är så bra med klubbtävlingar. Man lär sej så mkt innan man kommer ut på riktiga tävlingar! :D

Kjellman
0

Min var när jag var typ 7år på en shettis som hette Gås :D En Clear Round, kom felfri ^^

emeliekarlssoonn
0

oj vilken svår fråga… hum, jag var väll typ 11 eller ngt xD hoppade LC på min gamla skötponny. ^^

Armsteel
0

jag tror jag var tio när jag tävlade på en shettis på ridlägeravslutningen. Jag vann faktiskt hihi fick godis :P

[Yact]
0

min första LOKALA tävling hoppade jag på National dagen .
hoppade en LD [60-70 på C-ponny] rev ett hinder men dt var för att jag höll för tight .
sen en LC [70-80 på C-ponny] rev 2 , men dt var för att ponnyn jag hoppar skjuter ut sina bogar därfär brukar man beöva ett litet hoppspö på han men jag råkade koma åt lite för håt på innerbogen så han gasade till lite o jag kom ur balans .. >__< så dt var mitt eget fel o märkte dt innan jag kom över startlinjen ,, .__. han är lite het o känslig .. xD men är nöjd ja menar första tävlingen! 8]

MN-foto
0

6år skulle jag gissa , var en clear round på 40cm med en häst som hette Golden Boy, världens snällaste och vi kom runt felfritt, var så lycklig! :D

Anoziz
0

Min första riktiga tävling var ett Skol-DM i hästhoppning, hoppade 80cm på en helt främmande häst. Gick uruselt.. Dock vann jag iår *yey* :)

ylvaah
0

oj, min första klubbtävling red jag när jag var 8-9 år skulle jag tro. x)

Mangis
0

Det var nog klubbtävling på ridskoleponnyn Sandra - en liten brun och fruktansvärt elak sak. Såhär i efterhand tror jag att hon hade allvarligt ont någonstans - men då var hon bara fantastisk. Hon hoppade helikopter hela tiden och jag hade för vana att slå näsan i mankammen och blöda näsblod. Inte helt ovanligt att jag for av heller. Mamma tyckte hon var otäck och gick inte i närheten av henne…