Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1262 ggr
Fija
0

Tjuvridning!

Fick idag veta att några (vet ju vilka) småtjejjer har varit å tjuvridit min gamla nordis i veckan. Blir så arg. Å hon ska ju bara promenad ridas eftersom hon har lite problem me rygg å sånt. Å nu har dom varit ute å busat me henne. Å jag har ju ridit henne på kvällarna. Tur att iaf jag har ridit väldigt lugnt i vecka. Men fy f*n så arg ja är!!!

LinneaG
0

Hemskt sånt där! Hoppas att de sitter upp på en hel vild häst någon gång. Förstår inte hur man kan göra sånt, eller att ens våga eller komma på tanken?

MiaMaria
0

Ja jag förstår inte hur dom kommer på tanken! Har du pratat med deras föräldrar samt dom själva?

Yazmine
0

Om du vet vilka dem är så är det bara att tala med deras föräldrar,och så skulle jag konfrontera dem skyldiga och tala om för dem att man gör inte så som dem har gjort,grr blir så arg när jag hör sånt.

Fija
0

Dom brukar ju vara i stallet. Ena tjejjen har ju egen häst i samma stall. Så dom vet ju att Jenneka är snäll. Är så grymt besviken på dom! Ska prata med dom å deras föräldrar imorrn. För man ska ju inte behöva gå å va orolig att dom i samma stall snor hästen. Ska även be resten av dom som har hästar i stallet hålla extra koll på mina å ringa om dom tar nån av dom igen. 

Är ju jätterädd att dom tar Casper å busrider. Han är ju bara 3år å växer ju som bara den. Vill ju inte dom rider sönder han.

Första veckan jag har dom uppstallade där å det känns jättedåligt…

emsems
0

det var det dummaste jag hört! ring föräldrar, skäll ut barnen och allt… man sk aju itne behöva sätta lås på boxen lixom

hjullan
0

oh fifan!!  speciellt om hästen har ryggbesvär också..  baah vet faktist inte vad jag skulle gjort .. agerat på impuls antar jag. det bådar aldrig gott. ta ett redigt snack med föräldrarna o säg åt dom på skarpen så dom inser att ungarna inte kan bete sig sådär..så är det upp till dom att läxa upp .

tessa
0

OJ, jag förstår att du är arg, själv ahde jag också blivit vansinnig - så gör man bara inte!!!! Skrikandes Hoppas de får en rejäl utskällning och blir riktigt ångerfulla när de inser vilka idioter de är… *morrande tessan*

lisette
0

frågan är om det händer ngt. vems fel räknas det som då?

mazze
0

#8 Inte borde det bli ägaren iaf när den inte ens vet om att dom ridit hästen. För mig så är det likvärdigt med att stjäla. Man ber om lov innan man rider andras hästar.

#0 Tycker att du ska prata med både barnen o föräldrarna. Man ska inte behöva gå o oroa sig att allt är bra.

emsems
0

Fija, hur gjorde du och vad blev resultatet?

Fija
0

Hjullan Jo, jag hade nog flippat totalt om inte jag varit så ny i stallet. Man e ju som lite blyg då. Å man vill ju inte att dom i stalle sku bli typ rädd å tro man e galen. så tog de väldigt lugnt denna gång…

Ems Jag har pratat me alla som har häst i stallet så dom vet att dom inte har lov att ta nån av mina hästar, å att dom ska stoppa dom å ringa mej om dom tänker ta nån igen. Folk hade ju sett när dom ritid å spolat av henne efteråt. Dom hade tydligen ridit rätt hårt så hon var mycke svettig.

Å så har jag pratat me mamman te tjejjen som tog hästen. Så hon ska prata me tjejjen å sådär. Mamman var jättetrevlig å förstående, så ungen kan nog vänta sej en ett jobbigt prat där. Tjejjen har ju egen häst i mitt stall. Hon hade tydligen lånat ut sin häst till en kompis å snott Jenneka själv.

Tjejjen som snott Jenneka har jag inte fått tag i hon vägrar svara när ja ringer å vi har inte träffats i stallet än efter de här. Men hon kan ju vänta sej en fet utskällning nästa gång jag träffar henne. Om hon nu inte får lite vett å förhoppningsvis dåligt samvete å själv hör av sej å ber om ursäkt.

Fija
0

MiaMaria Ha pratat me mamman te ena tjejjen. Vet ju bara vem ena tjejjen är. Har försökt få tag i henne men de går inte…

Fija
0

Lisette Ja hoppas då verkligen att det inte räknas som mitt fel. Om det gör det måste man ju nästan börja ha lås på hagar å boxar.

Hon var ute å red sin egen häst me grimma å vintertäcke i helgen. Hoppas dom inte utsatt Jenneka för nå sånt. Å när man håller på sådär så e du ju extra stor risk att det händer nå.

Men dom är inte nå populära i stallet nu. Dels för hur dom håller på me hennes häst å att som "lånat" hästar å grejjer utan lov.

Hoppas nästan dom bli kickade från stallet!

Fija
0

Här har ni en bild på min sötis! Stackars gamling som bli hästnappad sådär….

Fija
0

Jaha. nu funkade inte det. Fick upp en bild i fotoalbumet på henne iaf….

emsems
0

helt j*vla otroligt! jag skulle vara sååååå fly förbannad att dom hade nog aldrig velt visa sig i stallet igen…