Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2748 ggr
[Jennniie]
0

Upptäcksfärd: Vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja idag var det dags för Amadeus, Sorro och Dandelion och hälsa på vattnet nere vid sjön.
Jag o Johanna var nere förra året , men då fick vi inte ner dem i vattnet, vi försökte inte speciellt mkt heller.

I år hade vi bestämt oss för att få ner iaf en av hästarna.
Vi red till sjön där man får bada med hästar och sen försökte alla tre att gå ner o "hälsa" på vattnet.
Ingen av hästarna va spec nyfikna.. De ville bara därifrån. Amadeus kom närmast vattnet med ryttare på ryggen, jag och Johanna hoppade av och ledde ner hästarna i vattnet.
Sorro va faktiskt först ner, När han va nere lite i det med benen så fick han lite panik och ville springa upp på land igen, men jag stod ivägen så han sprang runt mej, så han sprang ner på det lite djupare vattnet. Så söt :)

Sen gick Johanna och Dandelion i, han tyckte det var super skoj. Gick runt o skvätte vatten..
Sen gick även jag o sorro runt i vattnet och till slut kom amadeus i.
Vi hade inte räknat med att gå i vattnet, så våra skor o ridbyxer blev blöta. Men härligt va det !:)

Kommer lite bilder, tyvärr ganska dåliga då de är tagna med mobilkamera och inte så lätt o hålla häst och fota samtidigt. :)

*sorro hälsar på vattnet*

[Jennniie]
0

Titta så duktig :)

[Jennniie]
0

Johanna och Dandelion plaskar runt:P

[Jennniie]
0

Johanna och Amadeus

[Jennniie]
0

Igen .. :)

[Jennniie]
0

JAg o Sorro ;)

[Jennniie]
0

Vattnet ser jätte äckligt ut, men längre bort , på gå bilderna i vattnet va det jätte klart o fint :)

pippa__
0

Så mysigt! Är kul att bada me hästar ävenom kläderna är på ;)

lisette
0

fast jag hade nog aldrig gjort det. jobbigt att bli blöt om fötterna! =)

Yessica
0

Det var så myysigt! :D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

gejsa
0

Ha ha vad jag så var det inte du Yessica som blev blöt om fötterna iaf. Bara Johanna och Jennie. :)

Ja, vattnet såg ut som det blommade. Låt dom inte dricka av det. Kan bli dåliga då.

Annars är jag riktigt avis på er som kan bada med hästarna. Hur lång ritt är det dit från hagen då? Är det sandstrand så ni med kan bada?

LinneaG
0

Va mysigt! Skulle så gärna vilja bada med Troya, men hon är livrädd för vattnet, tom vattenpölarna..

[Jennniie]
0

Det är inte så lång ritt. Kanske 15min. :)
jaa det är sandstrand när man kommer ner i vattnet :) Jätte härligt. 

O  när vi red hem så hade jag o johanna fötterna fulla m vatten, haha skvallpade mysigt när vi travade :P HAHA

hittade ett annat ställe häromdagen oxå, eller johanna gjorde på en karta. Ska vi försöka utforska nåndag  oxå . :)
Jag blev jätte förvånad att min lilla pojk va först ner, även fast D var en sekund efter. Men vi va ändå först.. .:D

Yessica
0

#10, Nope. Johanna och Jennie fick få i hästarna ;D haha. För jag har världens hål i skon ;) Fast jag blev blöt när jag red ner i vattnet ändå ;)

#12 Det var ju det stället jag tipsade om Jennie ;)

Ha en bra dag!

wewwa
0

Fina bilder :)

[Jennniie]
0

#13 HAHa men vadå, för att du hade ett hål i skon är väl en dålig anledning.. Vi fick ju in vatten fast vi inte hade några hål ;P vattnet åkte ju in i hålet där man stoppar in foten liksom ;P

Lizzan
0

Va kul :)

gejsa
0

#15# Ha ha precis!

SHV-Pysen
0

Härliga bilder! Hade två tjejer som red på shettisarna förut, och när vi gick ner för att låta pållarna plaska lite i vattnet (den ena hade aldrig varit nere förut så det blev ju spänande att se med honom) så slutade det med att tjejerna simmade med hästarna, med kläderna på!!

Har tyvär ingen bild på det, så bifogar en på mig å pållen i vattnet ;)

Yessica
0

#15 jajaja ;D haha

Ha en bra dag!

[Jennniie]
0

#19  Haha, Nästa gång blir det du som får gå i med hästarna , om det behövs ;) Jag o johanna har ju redan gjort vårt !! :D Mohaha

jn84
0

#20 Och våra skor är FORTFARANDE genomblöta!

[Jennniie]
0

# 21.. Haha:D
 Precis !!!!

Yessica
0

#20 hahah! ;D Men jag och Johanna lyckade fast vi satt på häromdagen! Så jag kanske slipper (A) Nämen okej, jag kan ta nästa gång om det behövs ;D hahah

Ha en bra dag!

[Jennniie]
0

O vi lyckades i förrgår oxå .. Så det behövs nog inte längre.. Kanske på det nya stället vid rösaring osv.. Där dom inte känner igen sig .. dådu ;)

joooossan
0

Vatten och hästar är något speciellt, helt underbart ! :D

Josefinejumpforjoy.blogg.se

gejsa
0

Fota, fota, fota, jag vill se foton när han badar ju…… :)

jn84
0

HAha! Senaste gången travade vi ju också! Iiiih! vad kul det kändes med bautakliven. Inga svårigheter att rida lätt där inte ;)

[Jennniie]
0

#27 det va ju visst svårt.. El jaa man fick ju en skjuts upp,som va värre än vanligt, skit svårt m balansen då juh !

Bilder kommer då vi har nån häst på land emmellan åt som kan ta kort.. Vågar inte sitt apå häst i vatten o ta fram kameran .. ! :P
 SPEC INTE LÅTA JOHANNA HÅLLA DEN MOHAHAA !

jn84
0

Nu förstår jag inte? Oskyldig

[Jennniie]
0

Haha jaa du.. MISS KLUMPEDUNS, känns de bekant ? ;)

mazze
0

Vad mysigt!

[Jennniie]
0

Har en ny liten bild förresten oxå. El jaa från ett annat tillfälle :P

gejsa
0

Åh! Min lilla indianhäst. :) Gud vad jag saknar honom.

jn84
0

Kan ju passa på att berätta om min och Emmas badtur. Vi passade på när det var någelunda fint väder. Red barbacka ner till vattnet och ingen av hästarna ville gå i (det blåste lite så vattnet var sååå läskigt). Så vi satt av och ledde ut hästarna. Gick med vatten upp till midjan ungefär.

Sen tänkte jag att jag skulle sitta upp på Dandelion igen så gick upp på land och hoppade upp. Han tyckte INTE det var roligt att jag var sjöblöt i ridbyxorna när jag satte mig på hans rygg.

Onödigt nervös gick vi ner i vattnet igen. När alla hovar var i lyckades han trampa på en pinne som sköt upp mitt framför honom. Han skickade mig som en katapult rakt upp i luften. Var lätt 2 meter jag föll rakt ner sen. Plask i vattnet!

Emma skrattade så hon höll på att dö och jag kunde inte göra annat heller. Kan bara tänka mig hur det måste ha sett ut. Blöt blev jag iallafall ;)

gejsa
0

Haha det hade jag velat sett. *fniss* Han tyckte nog att du skulle bada bara.

[Jennniie]
0

Jag hade oxå velat se det :D