2 FRÅGOR OM HÄSTAR!!
Hej jag har ridit i ca 15år på ridskola e snart 18år/jag hade en russvalack (som var unghäst som jag hade honom)jag känner några vars ungsto4-5åring som jag älskar ska säljas o jag undrar då eftersom jag just nu inte kan köpa henne ska typ fråga ägarna om jag kan få hyra/sköta henne etc tills det att jag kan om ca 4mån- så att hon inte säljs.Hon e mitt hjärta o hon gillar mig mycket!
Jag bor på naturbruksgymnasium med min hund finns ganska gott om tid efter skolan, för både plugg å häst. !!!!!kan det vara en ide att kanske hyra/foder,sköta henne å se hur det funkar
.stallhyran hos dem ligger på 1500kr (MINDRE STALL)det finns stora hagar å många kompisar+ mycket fina ridvägar +ridbana å bla ett stort stall i nätheten å 2 RIDBANOR. å vad har men för kosnader om man har häst på foder??
Vore tacksamm om nån häst kunnig hästälskare svarade

Men om det kostar 1500 kr vet du ju vad det kostar? :P Eller menar du andra kostander som vaccination, tandläkare, avmaskning, försäkring m.m.?
Medarbetare på Dressyr.ifokus

I dom 1500 kr, ingår allt foder och strö och så? Eller får du lägga till det?
Annars är det väl vaccination, försäkring och träckprov främst som kostar. Min försäkring ligger på strax under 500 kr i månaden, men det beror ju på vad man har för försäkring. När det gäller vaccinatio och träckprov brukar jag räkna på ca 100 kr i månaden om man slår ut det på hela året.