Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 2813 ggr
meander
0

Hur ofta rider ni?

Jag har ett varmblod han är pensionär. Jag red honom så gott som varenda dag tidigare. men sen började jag plugga på högskola på heltid sedan dess har tiden inte riktigt räckt för att rida varje dag. Men jag rider så ofta jag kan, mest helger.

Hur får ni tiden att gå ihop och hur ofta rider ni era hästar?

Courage.C
0

Jag får inte alltid tiden och orken att gå ihop tyvärr. Men jag måste ju jobba för att ha råd att ha hästarna så har inte så mycket val! Rider så mycket jag hinner.

Lina
0

jag rider 4-6 dagar i veckan jag får inte det aatt gå ihopa. hästen tar förmycket tid och jag ligger efter me 3 prov i skolanOskyldig

Jill_Niss
0

på sommaren rider jag så gott som varje dag. och om vintern så finns det inte så mkt tid :) rider mest helger då :)

lisette
0

nu rider jag inte just nu. men hade jag ridit så hade det varit så ofta som möjligt. på sommaren varje dag. vintern när det är ljust.

fridak
0

jag rider nästintill varje dag. jag har haft lätt för mig i skolan hela tiden och pga det har jag aldrig lärt mig plugga. så jag får nöja mig med halvbra betyg och tid till pålle. de är ibland som vi har långa dagar som jag bara mockar, och vissa dagar känner jag att jag vill hem tidigt och då blir det också bara mockning. men oftast rider jag varje dag.

reddie
0

Jag pluggar också (universitet) och försöker att rida minst varannan  dag. Det blir allt från 20 - 80 minuter ridpass beroende på hur mycket tid jag har. Har en tjej som rider en dag i veckan och det är jag tacksam för då Reddie mår bäst av att komma ut så mycket som möjligt.

Loa-bg
0

Jag satsar på att rida varje dag, men det blir oftast 1 dag i v. jag inte kan rida, men då får som ju vila också. Sen finns det ju dagar dom behöver vila och på vinter och sommar får dom vila 1 el. 2 v.

Jag planerar, planerar och planerar. Ger mig inte förrän allt är gjort, och ger mig ut i allt skitväder också! Sen har jag turen att ha ett miniridhus (9x20), så man kan iaf göra ngt dom dagar det är för mörkt eller för halt. Eller storm :)

Sen rider jag lektion 2 ggr. i veckan i Hässleholms ridhus.

Läxor gör jag på bussen och på raster. Och helgerna blir riktiga "pluggdagar".

emsems
1

mirran rids 6 dar i veckan, men jag kan bara rida ca 3-4. en dag hoppträning, en dag i skogen, en dag dressyr och en dag ev lite skuttande. sedan rider linda 2 dar dressyr och en dag ute

Snuttan2
0

Jag bestämer ju bara totalt över en hästs träning just nu, men bestämer nästan totalt över två till så :p

Jag anser att det bästa är att träna varannan/var tredje dag, för att kroppen ska kunna bygga upp sig och stärka sig efter varje pass. Annars hinner inte kroppen återhämta sig och kan inte bygga muskler ordentligt. 

Jag är sjukskriven så jag har rätt mkt tid…

halludu
0

Jag rider så ofta ja kan.Men det blir ju på helgerna och nn vardag.Vill ju rida oftare men har så mkt att göra i skolan

CarolineO
0

Jag rider så ofta jag kan… på söndagar har jag haft "stående" så man får lite rutin på det, så manslipper planera in det…. Sen började jag med att jobba in lite tid övriga dagar i veckan så jag slutar 15,00 på fredagar och kör direkt till stallet och rider en runda. Eftersom jag har världens bästa mamma som mockar när jag inte hinner kan jag rida innan det blir mörkt på fredagar även under vintern eftersom jag inte mockar då! När det blir ljusare kommer jag rida även onsdagar.. men som alla andra måste även jag jobba och då blir det inte så mkt mer än så….

[louise80]
0

jag rider så mycket jag bara hinner, annars rider hon som ska tävla honom. Han är ju en häst som gärna vill jobba och blir lite rastlös om han inte får det. Tyvärr har man ju inte all tid i världen och får göra det bästa av situationen …..

Cydonia
0

En gång i veckan är det lektion på ridskolan. Två gånger i veckan rider jag på medryttarhästen.

Det är svårt att få ihop det när man går på gymnasiet (natur) och samtidigt försöker ha ett privatliv. Men det går. ^___^

sandi
0

Det är lite olika beroende på hur jag jobbar men det blir minst två och högst fyra ggr per vecka. Mestadels skogsridning. Jag har snälla föräldrar som hjälper till att mocka ibland när det kör ihop sig =)

PonnyAnnie
0

jag rider så gott som varje dag,det blir någon dag i veckan som jag inte rider:P jag rider hästar i två olika stall nu så oftast blir det två hästar om dagen som jag rider & sköter:P

Milli
0

just nu har hästar fått lite vila i två veckor. men annars rider jag ca. 3-4 dagar i veckan. hinner inte mer, är så mkt med skolan tyvärr. Men ibland rider även min mamma, så dom får ändå sin motion.

Anna
0

Jag rider ca 2-5 gånger i veckan, det varierar med sjukdom, lov och om ägaren ska rida/inte har mkt läxor.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

Jätten går 6 dagar i veckan och jag brukar vanligtvis rida 3, men ibland mer och ibland mindre

AusaBausa
0

Rider inte ofta alls. Red i lördags då var det en månad sen sist, sen red jag i måndags. Finns inte mkt tid över för ridning efter skötseln av hästarna, 3 barn o att jobba, samt att jag är engagerad i lillans förskola.

Har dock anmält mig nu t ridskolan o då ska det bli bättre ordning på ridandet. Minst 3gr i veckan iallafall.

Har en häst som klarar av att stå så länge och sen bara rida på honom. Nu rider jag ju inte för ngn instruktör utan har bara ridit ut så det är ju lite annorlunda mot o träna.

Murre_Uddiz
0

Jag har ingen egen häst, men jag själv rider 3 ggr i veckan =D

SarahPeace
0

ja rider 5-7 dagar i veckan (:

gejsa
0

När jag själv har lust. Blir väl ca 3-5 ggr per vecka normalt. Men nu i vinter har det mest blivit 2-3 ggr.

Snuttan2
0

Tillägg:

För min egen del så rider jag samanlag ca 10ggr/veckan skulle jag tro… Rider ju flera olika hästar, och ofta flera hästar om dagen…

Murre_Uddiz
0

#20 *tillägger jag med* ^^ Jag rider på
Fredag: Rider Först ungpålle elr tömkör, sen lektion.
Tisdag: Monessa rider jag + elr tömkör Kamé :)
Söndag: Då rider jag Monessa o gör nåt mer :P

meander
0

Va skönt att se att det är fler som kan låta hästarna vila några dagar. Har haft lite dåligt samvete för att jag rider så lite. men jag försöker komma ut åtminstonde ett par dagar i veckan.

men nu kan jag lugna mitt dåliga samvete!

horspawer
0

Hinner och årkar bara rida på helgerna just nu rider mer på sommaren

zandrizen
0

Mycket ridning här! Dels rider jag ju med skolan 2ggr i veckan. Sen är det medryttarfjörden som jag har 3-5 dagar i veckan och så har jag varmblodskillen 1-2 dagar i veckan. Sen har jag en tendes till att hamna på andra hästar i stallet emellanåt.

Berrabus
0

2-4 dagar

Lyrik
0

Nu är ju Lyrik sjuk och skadad, så han vilar, står nu på boxvila. Annars blir ridtur/tömkörning mellan 1-4 gg/veckan. En gång i veckan rider vi ner till ridhuset och "tränar".

linnrisedal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag rider minst 3 ggr / vecka. först vienna på helger och kantarell på Fredagarna.

Uno4ever
0

3 dagar i veckan

Due-Boje
0

Tjaa

Jag rider ca tre hästar om dagen, och tiden går inte ihop :P vet inte hur ja hinner, tur att jag har stall hemma och en mamma som rider! =)

Lisa_
0

Jag satsar alltid på att rida men det blir ofta en da i veckan som ja inte kan…så då får de vila kan ju behövas det också! Jag går på gymnasiet i ettan man har det rätt lyxit så ja pyslar nästan alltid lite extra i stallet nu när det nästan är klart  bara detaljer kvar :)

emmm
0

Tilia rids 6-7 dagar i veckan, vinter som sommar. Syster rider 6-7 dagar, jag 1-2 dagar.

Mixxan
0

varje dag:) en timme om dagenFlört

meander
0

#33 åh va fint de kommer bli i ditt stall. jag älskar träfärgat med svarta kanter. hade det i ett stall förrut, där trvides jag som fisken  i vattnet!

Mulla
0

Jag har en bronkit häst och rider därför som mest på sommaren, ca 5-6 dagar i veckan. På vintern är det lönlöst att rida honom då han bara blir förkyld! Han har semester på vintern och rids på sommaren! Nu i sommar vet jag inte hur det blir då jag förmodligen börjar jobba efter studenten! Blir nog morron eller kvällsritter då!

Ida_79
0

#37 Jag har med en bronkit häst,men min mår bäst på vintern!!! Men om han blir förkyld måste det finnas ngn annledning till det då?

Jozzo
0

Jag rider oftast alla dagar. och i bland kan det bli att jag rider två gånger på en dag. Ome det inte kommer nåt i vägen.

Quiike
0

I mitt förra stall var jag i stallet 2 ggr i veckan ( både ridning och körning, ca 2 hästar per dag ) nu i " mitt nya " stall så ska jag komma så ofta jag kan , det går bra bussar dit ! Ska dit imorn så ska jag planera lite hur ofta jag ska komma : )

Nicey_och_Smulan
0

Ca 2-3 dagar i veckan…men regelbundet så blir det 2.

Fotographer
0

Jag hinner med allt, skola, läxor, leka med vovven och stallet.. Och jag rider ca 3-6 dagar i veckan! :)

Nicey_och_Smulan
0

#42 Det var värst då….skönt att du hinner med allt. Gott =)

thilda-
0

rids varannan dag o körs varannan.. hon tränar stort sett varje da :)

Fotographer
0

#43 Ja, det är bra.

E_hjo
0

2-3 dar i veckan. Just nu 4 kanske.  =)
Hihihi!

PimTheGreat
0

just nu rider jag ingenting. får inte….suck

ciss
0

Inget. För Colan har tappat framskorna och hovslagaren har ingen tid förrän den åttonde. ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

meander
0

Just nu har jag inte ridit på 10 dagar eftersom Birk slog upp ett hål i huvudet som var tvunget at sys, det var mitt under pannbandet. Detta resulterade i penicillin och inget träns!

Sen hann jag rida honom en gång innan jag skulle allergitesta mig, då får man inte bli svettig och det är en superprocedur att duscha. Får inte tvätta rygg och ena armen, så de blir ingen ridning nu heller!!!

Men snart ska även jag få sitta i sadeln igen!

Between
0

ca 5-6dagar i veckan. Kan inte precis säga att jag har tid med det men man får ta sig tid! Har väldigt mycket att göra annars också men det är bara å stressa på ! Men inte vara stressad Räcka ut tungan

mixxxan
0

beror på,,men mellan 6-7 dagar i veckan varav en lektion på torsdagar för tord westwergren=)

mixxxan
0

beror på,,men mellan 6-7 dagar i veckan varav en lektion på torsdagar för tord westwergren=)

Lyrik
0

Inget, eftersom Lyrik är nybliven pensionär på heltid nu.

mikado
0

Min medryttarhäst rids 7 dagar i veckan, två gånger av mig, fyra gånger av ägaren och en gång av en liten tjej som skrittar och travar lite, det är hans "vilodag". Han mår bäst av att komma ut varje dag.

gejsa
0

#53# Hur menar du? Ska du aldrig mer rida på honom? Har han blivit sjukare?

Fiona
0

varierar mkt eftersom pappa kör i skogen med fjordingen jag rider så får ta han när han blir över !;P

Men min shettis har jag betämmt att jag mins ska köra 4/ggr per vecka och mint en timme varje dag och så skriver jag kördagbok på det de funkar hyfsat;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lyrik
0

#55 Han är ff halt hb. EQ sa att det sitter högre upp än kotan, antagligen i hasen eller höften. Kommer från när Sagge klättrade på honom och han vrickade till kotan.

Han är ju 26, har förtjänat att vara pensionär nu på heltid. Vi går långpromenader, sen skrotar han i hagen.

jessssica
0

rider kanske 2 ggr i veckan o kör 2ggr :)

tessa
0

Jag verkar vara rätt ensam om att att ha möjlighet, lust och tid att rida men avstår en del dagar i veckan pga Yrlas tidigare skada… vill inte rida henne för hårt så att skadan riskeras att ev. gå upp. Hästen tål antagligen mer än vad jag tror.. =)

Låter henne röra på sig varje dag, på ett eller annat sätt och rider ca 4 dagar i veckan.

Ledin
0

jag har samma problem fast jag inte pluggar har jobb o sen så har jag barnen hemma. och jag kan inte lämna lillsnuppan hemma med syskonen. Så det blir inte ofta, har därför lånat ut henne o det funkar kanon bra. du kan ju ha en medryttare det brukar uppskattas av hästen o en liten tjej/kille som gillar pyssel o lite ritter. //Mvh Ledin

meander
0

60# tanken har slagit mig, men jag har ju sådana förtroende-problem, jag litar inte på att någon kan rida honom lika bra som jag. De enda två som jag verkligen litar på har mer späckade scheman än jag! Måste arbeta på mitt förtroende för folk!

meander
0

60# tanken har slagit mig, men jag har ju sådana förtroende-problem, jag litar inte på att någon kan rida honom lika bra som jag ;). De enda två som jag verkligen litar på har mer späckade scheman än jag! Måste arbeta på mitt förtroende för folk!

yoanna
0

varannan varda å varje helj, de går bra. sen dom resterande dagarna av veckan så försöker man plugga.

AliceL
0

Rider min egna ponny 6-7 dagar i veckan, men denna veckan har jag tagit det jäättelugnt, inte tävling nu på två veckor så hon förtjänar det, hon har gått så bra det sista.. :) men hon brukar ha en vilodag varannan vecka, hon funkar bäst på det. :) Jag brukar hoppa 1-2 ggr i veckan (en träning och en tävling) ha lite bommar och småhinder en dag i veckan, å då rider jag oftast barbacka. sen rider jag ut, rider dressyr och joggar dom andra dagarna. ;)

Sen rider jag lektion en gång i veckan, å ibland på andras hästar..

Evelina
0

Jag rider min travare ca 5 dagar i veckan dom andra två dagarna ser jag till att vi hittar på nåt annat, ute och promenerar och betar och ryktar och lite sånt:) Kör även lite tricktraining eller vad det heter och kanske tömkör eller longerar vid behov…

Det brukar typ bli 1 dag barbacka ute alla gångarter vi älskar att ge järnet! :D

1 dag hoppning

1 dag dressyr- ett tag iaf tills jag tröttnar och rider ut en sväng…

2 dar i veckan försöker jag ride lite längre turer, var 10:e dag ungefär så får han gå snabbjobb bra för konditionen men slitsamt för benen..

På loven så jobbar jag hos en travtränare, tar emd emjj hästen då…. Då kan det hända att jag kör honom oxå men jag tycker att det är lite läslkigt att köra hästarna så jag håller mejj till ridningen:) Just nu jobbar jag 5 ½ dag i veckan då blir det massor emd ridning ! I vanliga fall går jag i skolan, då brukar jag at en promenad till stallet direkt efter skolan och sen när jag är klar i stallet så brukar jag ta bussen hem.

sofie
0

Va och provred en nordis nu i veckan och ska provrida några ggr till. Och känner jag att jag vill så blir jag medryttare.Och den ska jag rida 2 ggr i veckan.

carrrrrooooo
0

jag rider och tömkör mitt sto varje dag..=) hon älskar det..! om jag jobbar så åker jag ut efter arbetet (ibland kan det bli runt 8) men det är ju jätte skönt med en kvälsritt:)

Lyrik
0

Lyrik rids/tömkörs 3-4 gg i veckan, mest skritt. Är ju 27, så han behöver ta det lugnt.

Tuff
0

Jag rider tre eller fyra dagar på vintern och allt mellan tre och sju dagar på sommaren och loven =)

Trots att jag rider relativt mycket och har valp hemma har jag hur mycket tid som helst över så jag har lätt att få långtråkigt. Fast ska kanske vara glad för det?

Glad

Peppe
0

#68 blev det ändrade planer sen? =)

tänker på #53 =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lyrik
0

#70 Japp, gammelman är fräsch nu. Har äntligen fått tag på en hovis som KAN sko…Glad

Zadeira
0

Jag rider för tillfället inte alls, har inte gjort det på runt 2 månader för min medryttarhäst flyttade och jag är hästlös…

Ska kolla upp vad det kostar att gå på ridskola till hösten eftersom jag nog inte får nån medryttarhäst…

[MalinSvensson]
0

rider 10-14 pass i veckan, har två hästar som ligger i träningen så det blir en hel del, har dessutom en ettåring som jag är ute och går med för både psykisk och fysisk träning!

[MalinSvensson]
0

*fast sen till vintern ska det trappas ner lite,

tezzie
0

Folly rids ca 5 gånger per vecka

*** Kärleken övervinner allt ***

Alexandra13
0

Nu är det sommar, då rider jag inte alls.

Men annars rider jag 4 dagar i veckan!

chik
0

Jag har mina hästar för att rida när jag vill..Nu är dom inte ridna sedan april, jag klarar inte värmen o den kom ju så himmla fort..O inte alla djuren som bits o sliter stora köttstycken av både mig o hästarna…Men till hösten så kommer vi tilbaks , med våra turer både hit o dit….

Nosy Neighbor

Lena.P är jag i verkliga livet.

olalover
0

jag rider po rid skola 4 ggr i veckan men snart kommer jag att fo en hast do komer jag att rida po den varje dag.

attika
0

Rider 6 gånger i veckan i alla väder, bara att ta på sig kläder efter väder. Det är ju så himla skojGlad

SandraErikssonn
0

Har två, dom körs/rids för det mesta varje dag :)

Mozen
0

Jag har ett sto som jag rider nästan varje dag.

Jag rider mkt på planen men jag varierar med att rida ut för att det inte ska bli tråkigt att jobba , man vill ju ha en kämpe till ponny ^^ Oskyldig

Neywaz
0

Just nu har jag bara ett gäng unghästar förutom min gamling (20 år) och min halta stackare. Men när jag har en häst som är igång och tävlar brukar jag oftast rida den mellan 2-4 dagar i veckan. Mina går på lösdrift också så det behövs oftaste inte ridas mer än så. Min förra kuse gick på elitnivå i distansritt och ibland kunde det gå några veckor mellan ridturerna till och med.

Shelthea
0

I vintras red jag min halvfoderhäst varje dag i princip, men jag har börjat rida längre ritter, så hon får vila varannan dag ungefär. Jag är i stallet varje dag och pysslar, mockar och annat. I vinter ska jag antagligen ta henne på foder, eftersom det bara är jag som rider henne.

Det är ganska perfekt, från min skola tar det 20 min att gå till stallet, så jag går dit varje dag. Ibland när det har varit en jobbig dag så blir jag på bättre humör efter att ha träffat min lilla vän!Bilden är tagen för kanske en vecka sen, då de släpptes på bete!=)

(Ja, och sen rider jag på ridskola en gång i veckan, så att jag lär mig mer)

Star
0

Har ett äldre varmblod som jag rider 5 dagar i vecka o en dag i veckan har jag en medryttare som kommer å rider:)

gotlandsruss
0

jag kör varannan dag och rider typ 1 gång i veckan om han har tävlat tex på söndagen så skrittar jag honnom på måndagen sen vilar han tisdag onsdag sen börjar jag träna igen

Beea
0

Allt handlar om att planera sin tid väl, och att prioritera det som är viktigast för stunden Skrattande

[MartinaPettersson]
0

I vintras hade jag två ponnier hemma. Så direkt efter skolan (kom hem mellan 14.30-16.00) var det bara att sätta igång med hästarna ute i mörkret. D-ponnyn red jag ca 5 dagar i veckan (1 dressyr/hoppass & resten uteritt) och shettisen körde jag ca 4 dagar. Sen på våren blev jag medryttare på en morganhingst som jag red ca 2 ggr i veckan så då vart det ännu mer att hinna med.. Prov och läxor var det kämpigt att hinna med vilket resulterade IG i alla NO-ämnen.. xP

[MartinaPettersson]
0

Ojj, flöt nog bort från ämnet lite där i slutet xD

LinneaG
0

Jag försöker rida minst 4 dagar i veckan, så hon får röra på sig minst 5 dagar i veckan.
Orkar jag inte rida så blir det longering eller promenader.

Klasselover
0

Indira rids när jag har tid, nu på sommarlovet blir det 4-6 dgr i veckan, när skolan börjar blir det väl 3-5 :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Vojlock
0

jag rider 5-4ggr i veckan eftersom tjockisen är otränad ^^

Spiritinthesky
0

jag rider sågott som varje dag. jag rider både paddie och silver, ibland spirit (: men sen blir det snart gymnasiet, får se hur det går då >.<

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Kjellman
0

Rider Burry så ofta jag kan, det blir 3-5ggr i veckan, pappa brukar rycka in o rida honom 1-2ggr i veckan :D Fast just nu när han e på sommarbete kanske det blir 1-3ggr i veckan bara ;)

youtube
0

jag rider po ridskola 2grr.v snart kanske 4

Quiike
0

rider typ varje dag

joooossan
0

Nu "rider" jag Dite varje dag, hon måste ut och skrittas nu pga hennes skada :/ Men enligt vet kan jag snart börja komma igång mer och mer så hoppas å det bästa :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

[Silverlusen]
0

Rider varanan dag ungefär, ibland mera.

absoluutsofia
0

rider ungefär 6 dagar i veckan :)

Flaxii
0

Jag rider vanligtvis 6 dagar i veckan, Mandelman har en vilodag också.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.