Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1520 ggr
Mixie
0

Lån för hästköp

Är det någon här som har tagit ett lån för att köpa häst någon gång? Vilken bank har ni använt då och hur har ni gått tillväga?

//Mickan

lisette
0

jag använde min vanliga bank. swedbank.

ringde dit och bokade tid med vår bankman, förklarade att jag ville köpa häst.

väl där så pratade vi lite. han kollade över min lön osv. sen var det klart och jag hade pengarna på mitt konto. =)

Mixie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så du fick dom direkt? Kanon, då kanske jag får hem min pärla igen ;)

//Mickan

lisette
0

jajjemen det fick jag. banken brukar vara snabba! =)

det kan iofs hända att de vill ta en kreditupplysning och då kan det ta ngr dagar extra.

men banken brukar ju ha koll på en och vet om det är ngr problem.

det är bara att önska lycka till! =)

Mixie
0

#3 Tackar.. Lite jobbigt bara för dom har en spekulant på henne som kommer i morgon.. om dom inte vill ha henne är hon min.. Har väntat ett år på det här…

//Mickan

lisette
0

vad är det för häst?

Mixie
0

En ponnytravare.. Min första "egna" häst som jag körde och hade som min egen tills ägarna sa "köp henne eller så säljer vi henne" jag lät dom sälja henne för att jag ville prova en ny häst och det var väl det dummaste beslut jag tagit i hela mitt liv.. Visst, hon kanske inte springer snabbast eller är den roligaste hästen man kan tänka sig men smart som jag var glömde jag bort att hon faktiskt var min vän.. Fick veta igår natt att hon var till salu och ringde det första jag gjorde när jag vaknade i morse, fick veta att det var några som hade "första tjing" och att dom skulle komma i morgon annars får jag köpa henne.. Helt sjukt vad hjälplös man kan vara ibland.. hur ska jag kunna sova i natt? hehe

//Mickan

juliapettersson
0

Håller tummarna för att det går bra, Mickan!!

Mixie
0

Tack Julia!! Det behövs..

//Mickan

lisette
0

#6 ah, men då hålle vi verkligen tummarna för dig imorgon!

wewwa
0

Håller oxå tummarna :)

Mixie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack till er.. Hoppas verkligen att dom inte vill ha henne, om hon nu säljs är det väl kanske dags att jag släpper henne men om jag får chansen att köpa henne nu så säljer jag aldrig det är en sak som är säker ;)

//Mickan

wewwa
0

Jättefin häst :)

Molla
0

Hur har det gått? =)

Mixie
0

Hon är såld.. jag fick henne inte =(

//Mickan

bubbelbubbel
0

nä fy vad trist!! =/

lisette
0

jättetråkigt! =(

Ledin
0

ne lägg av, det va lite taskigt av dom ,du som känner hästen så väl o allt det skulle jag se som en fördel att sälja till en som vet hur hästen är, fy vad trist o taskigt oxå :( säg till dom som köper den att du kan vara intresserad av köpa den sen lr iaf ha kontakt med dom via mail (smidigt o bra :) )

Mixie
0

Tack… Problemet är att hon har stått i norge sen hon såldes och såldes nu i norge och jag har ingen aning hur man kollar upp ägarbyten och sånt där.. Har ingen större lust att ringa gamla ägarna och fråga om jag ska vara ärlig..

//Mickan

electra
0

#18 Man kan kolla vem som äger en travarponny i Norge och annat på:

www.ponnitravet.no/netuser/news/hoved.asp

Mixie
0

#19 joo men det står ju inga kontaktuppgifter va? Tror iof inte att dom har fixat ägarbytet helt 100 än.. ska va inne å lusläsa där :P

//Mickan

electra
0

# 20 Får du bara namn och ort så kan du t.ex söka på

www.sesam.no för telefonnummer och fullständig adress.