Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 1163 ggr
Due-Boje
0

JAAA GUUUUUUULD!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Världens bästa Anky tog guldet!!! Så coolt att vara här på gården nu, blommorna har redan börjat strömma in!

Det har varit massor med filmteam här idag, för att filma oss när vi såg på hennes ritt. Smt massa orangea-klädda fans. Full rulle vill ja lova…

På fredag kommer fina Salinero hem, och på lördag Anky och resten av familjen. Då håller den lilla byn en stor grattisfest för henne.. =)

Om ni såg henne rida, visst var det vackert?

Och btw, såg ni den lilla guldfyrklövern hon hade på fracken? Den gav vi som jobbar här till henne i avskedspresent.. Hihi, Den gav tydligen tur!!!

KallaMigMimmi
0

Van hon!! vad kul! hadde inge aning, såg det tuvärr inte,          men helt överaskad är man ju inte. kan tänka mig att det var fantastiskt att se det!:) Ett jätte Grattis till Anki

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Due-Boje
0

Titta på videon i inlägget, det är vinnarritten =)

KallaMigMimmi
0

kan inte se den kan du skriva länken? vore jätte kul att se!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

E_hjo
0

Nämen så roligt. :)

änglaflickan
0

Satt klistrad vid tv´n under den timman dressyren visades, o visst var ankys ritt jättefin=) det blir så magiskt när allt stämmer, o det syntes ju redan innan hon var klar att hon var nöjd;)

gejsa
0

Åh vad kul det måste vara för dig som är där nu också.

Och så kul för Sverige. Verkar vara det enda guld vi får denna gång.

Grattis till Anki och till Sverige. hihi

Buuc
0

Åh vad kul! ;D Jättefint.

Mandysan
0

#7 Anki red för Holland ;)

Stort grattis till henne, det var en jättefin ritt! :D

Kjellman
0

Jätte kul! :D Stooooooort grattis till henne! Är det tredje raka guldet? :)

AusaBausa
0

haha det hade jag trott också! Att hon red för Sverige:-) sånkoll har jag på OS! Har inte kollat på ngt alls…

Cilla89a
0

Jättekul för henne.. Men vad får henne att motiveras till hästar? 3:e raka guldet, hon kan ju inte vinna mer? ;)
Jättegrattis till henne och Salinero är jättefin, dock måste jag säga att jag tycker Satchmo är finare, dock hade han lite hyss för sig :O

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Due-Boje
0

Satchmo har vissa magiska ögonblick, såsom travslutorna.. men jag tycker hans kvalitéer är ojämna och det ser inte lika harmoniskt ut =) Anky och Salinero ser så samspelta ut, mjukt och jämnt genom hela programmet :)

Maja
0

Underbart! =) Grattis! =)

VeNyRa
0

vilken fin ritt! de såg inte sådär spännt ut som de kan göra ibland.

gjorde dom några missar? var det mkt som skilljde mellan 1:an och 2:an?

Due-Boje
0

Nej, de va inga större missar, den första piruetten blev lite stor i början och den samlade skritten lite spänd innan galoppfattningen. Slutorna i passage var lite väl raka.. men tror hon gjorde det med flit då han fattade galopp i den ena den första dagen. Det skillde hela 4% i küren mellan anky och isabell som kom tvåa..=)

gejsa
0

Haha red hon för Holland!!! Trodde det var för Sverige. Där rök den medaljen då. Då får nog inte Sverige något guld.

exitingsvillemo
0

vilka makalösa piaffer… Blev helt klart mega impad av piafferna och vilka övergångar, helt otroligt ridet och allt såg så lätt ut.

Vilken uppvisning, synd att hon inte red för sverige som sagt

Flaxii
0

Klart jag såg ritten :D Anky är bäst <3

tezzie
0

#17 Haha, du är ju skön ibland du Gejsa :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

Lindbygarden
0

Det är en fantastisk prestation att ta tre OS-guld på raken.. sagolik prestation måste jag säga"!!Skrattande 

Jag bugar och bockar och är så oerhört glad Johanna för att du får vara där och tänkte på dig när det pratades om framtida OS-ekipage.. du kan ju inte bli så mkt bättre matchad??Flört

kram på dig och jag hoppas att Brownie mår bättre!

bubbelbubbel
0

fy bubblan va kuul!! :D
och vilken känsla det måste vara, inte bara för henne, men för er också! och  nu är det ju klart, det är du om fyra år som rider där ;)

Due-Boje
0

Haha ja, jag hoppas på att vara en av dom påtävkta till det OSet iaf.. Har tre hästar som jag tror på tillräckligt mycket. En 7åring, som jag har här nere nu då brownie är skadad.. Han kommer vara 11då, en 6åring som redan gör piaff, skolor och byten, och lilla 10 åriga brownie som jag hoppas på att ha i GP om ca 2år =) Men ja, allt kan hända.. Jag kämpar på bättre om jag har höga mål =D

gejsa
0

Vi håller tummarna att det blir du. :)

Hur är det med din häst nu då?

bubbelbubbel
0

jag tror OS är ett realistiskt mål för dig, man ska ju sikta mot stjärnorna så ;)

Annisangel
0

Stort GRATTIS, men jag hann inte se videon för nu är den tydligen borta…Gråter

Puss

Många Goa Kramar

Annisangel

bell
0

Underbart. Tyvärr inte samma kvalite somden tidigare filmen men ändå Anky :) http://www.youtube.com/watch?v=o86vuVVAe40

Due-Boje: Hoppas att Brownie blir bra igen :)

Lycka till.

Annisangel
0

#27 wow, taaack så mycket!! Dom är ju helt guld båda två!!! Tänk när man lär sig samla hästen så fint!!! Flört

Kramisar på er alla!

Många Goa Kramar

Annisangel