Är du rädd för...
Vi ridsportare gillar ju hästar och med hästar och hästfolk brukar nog många ha katter, hundar och kanske kaniner oxå.
Tänkte se hur många som är rädda/ogillar vissa djur.
Så skriv på om det finns något djur du inte tycker om, eller kanske du tycker om alla djur?
Jag är fruktansvärt rädd för ormar. Även min mamma har ormfobi så det är nog därifrån jag har fått det.

Jag är rädd för fiskar 

Nepp, inte djur rädd. Möjligtvis mina fiskar, dom är inte trevliga.
Ormar, spindlar, insekter och fåglar :P tycker jag är obehagliga, fåglar är nog värst…

Jag får panikkänslor för spindlar, stora spindlar. Sen får jag stora obehagskänslor av höns, vill inte ha dem nära mig.

Jag e sviin rädd för spindlar och insekter! Usch!
spindlar fåglar fiskar och kaniner , brrrr
Isa Aronsson
www.stallequino.se
spindlar, ormar, tvestjärtar och andra små äckliga saker..

grodor
*** Kärleken övervinner allt ***

tror inte direkt jag är rädd. men kan tycka att stora spindlar är obehagliga.
tycker däremot inte om att simma i hav eftersom man inte vet vad det finns för ngt under en.
Jag har en enorm fobi för hajar & djupt vatten. Är även rädd för spindlar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Eftersom jag har fobi för sprutor så sprider det sig även till getingar och dylikt (är ju som flygande sprutor)
Jag är även osäker på katter eftersom jag blev attackerad av en när jag var ute och gick en gång, den bara hoppade ut från en buske och klängde sig fast på ryggen. Men jag är inte rädd för alla katter
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
avskyr myror…dem är så mga o överallt
sen är väl inte stora spindlar JÄTTE mysiga…inte tvestjärtar eller stora fåglar heller(typ fasaner, duvor etc.)

Ja just det, tvestjärtar! 
Mördar/Skogssniglar, Ormar och Grodor/Paddor skrämmer mig ordentligt. Klarar inte av dem. Sen fiskar är också mindre trevliga.

Spindlar. Usch usch…. :(
Många småkryp spesielt spindlar som kryper på mig, jag får ricktig PANIK toksvättas och kan inte röra mig ur fläcken! det är skit läskit.
Dena forbi uppkom när jag städade (sommarjobb i år) i en källare och när jag lyfte på en påse kröp det fult med kryp över hela mig!! och golvet. Nu är jag alltid jätte rädd för att gå igenom ställen där det finns spindelnät. det kliar över hela mig bara jag tänker på det Huu!
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
12# har inte tänkt på att det är som "flygande sprutor" :S..haha men uche gillar inte dom häller!
när dom kommer flyggande runt än och man ska sitta still och sedan när man inte klarar mer och böjar vifta och tänker -nej nej nu blir den arg nu sticker den snart!!
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

Jag har endast fått två fästingar på mig, men båda gångerna grät jag och fick panik. Jag HATAR myggor och fästingar. Även getingar. Så det är dom jag är rädd för. Och tvestjärtar.. Dom är så äckliga..
Jag är rädd för djupt, mörk vatten som #11, men jag har lyckats simma ut själv i hur djupt vatten som helst i sommar. Men jag är fortfarande osäker på vad som finns under mig. Det är en stor risk att nån sjöborre råkar flyta upp och kanske träffar mig. x'D Men sen har jag haft de underligaste drömmarna om haj/valliknande fiskar, och det kändes så verkligt!
Tro eller ej, men jag är rädd för en typ av fiskar! Dom kallas för getfiskar i Kroatien. Dom är typ tre centimeter långa och jag blev attackerad av två såna! Dom bits nämligen. Och det gjorde ont! Jag är inte så jätterädd för dom men man vill inte ha sönderbitna ben… x)
En sak till jag är rädd för som inte är levande, dockor. Allt från äckliga gummibarbies(ibland) till stirriga porslinsdockor. Skratta inte nu, men en gång blev jag till och med rädd för en liten Nalle Puh!
jag undviker gärna ormar men jag har kunat klappa pyton o en boa :) måste ju visa min barn att jag klarar av klappa läskiga djur med :). Har haft skäldpaddor dom är lite små läskiga, dom kan väsnas o skuttar till för skrämmas (rödörade vattensköldpador) är inte rädd för spindlar o andra insekter. Men ormar,skorpioner ja den typen av djur undviker jag. (skorpioner vet jag några som har ursh läskiga saker) ödlor är fina så dom tycker jag om. Få se om jag kommer på något annat djur.
Kräftor är sjukt obehagliga, krabbor med men kräftor är värst.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Fjärilar! Speciellt malar, såna där stora och äckliga. Klarar inte av när de kommer fladdrande, sådär helt okontrollerat.. Usch, jag ryser bara jag tänker på det :O
fjärilar som är så vackra… dockor kan jag också tycka är äckliga ibland (allra helst svärmors gamla docka som jag fått..)

Har också stor fobi för att vara instängd i litet utrymme, eller snarare inlåst. HATAR att åka hiss med, har för mig att den ska ''lossna'' och falla rakt ner :/

Dom flesta insekterna. Men älskar fjärilar och humlor.
Sen är jag rädd för mördarsniglarna för vad dom kan ställa till med om dom kommer in i ensileringen av balarna.
Lösa tjurar går jag inte heller till.
Fobikänsla instängd i ett litet utrymme får även jag.
Marsvin 4-ever
.
Jag får panik så fort en geting är inärheten av mej.
Spindlar gillar jag inte heller, spec stora svarta med långa ben.. hua :/
#22 haha gösses fjärilar som är så fina även stora nattfjärilar är ju jätte fina o lena är dom ju oxå :) Synd att jag inte har någon fin bild från Öland där vi var inne å titta på jätte stora fjärilar.
#21 ja det där är lite mera sånt jag undviker, fiskar är ju oxå rätt slemiga men jag fiskar en del men tar inte i dom ursh! värsta fisken är MÖRRT e som snor på dom skit äkliga å sen luktar man fisk en hel vecka efter med :P äter inte kött,fisk o skaldjur.
Här har vi fladermöss dom är söta fick rädda livet på 1 mini liten dvärgfladermus å ringa runt o höra hur man ser att det inte var en unge iaf i med lite sockervatten mumms sa den sen vart den pigg la upp den bland takpannorna igen o jag tror den klara sig (va liten som en större hummla) Så ni som tycker dom är äkliga dom är som söta möss fast mycket sötare o det bästa dom har ingen svans utan en liten stump bara :D

#27 Neej :O Dom är jätteläskiga, det är just det där fladdrandet - de ser liksom inte ut att ha någon koll var de är på väg och skulle kunna flyga in i ansiktet på mig när som helst.. och så är de så sköra att det ser ut som att de ska typ pulvra sönder sig om de verkligen skulle krocka med mig.. På bild kan de kanske vara fina, men inte när de flyger omkring runt mig :O

#18 jag är bara lite rädd för getingar om man jämför med sprutor. Först går jag bara undan, sen blir jag "skratt-hysterisk" och skriker, sen sur och svär så det osar, till slut bara sätter jag mig ner och bölar om dom inte försvinner XD
Med sprutor tappar jag helt förståndet, skriker som en stucken gris och blir helt okontaktbar XD för att inte prata om hur tårarna sprutar och hyperventliationen. samma sak med blodprov. tog ett stick i fingret i våras och jag skrek så hela vårdcentralen hörde och hyperventilerade så det inte kom nåt blod. till slut fick dom EN liten droppe, sen fick dom ge upp XD jag fick sitta kvar typ 10 min efteråt för att jag höll på att svimma XD

# 27 Underbar liten söting den hade mer än gärna fått övervintra hängandes i min gardinstång.
#29 Jo jag känner igen mig en del i din beskrivning av sprutfobin. När jag var yngre bekom det mig icke ett smack men märker ju äldre jag blir desto mer söker en vissa saker däribland att få sprutor, det värsta är stick i fingret mer än en gång har man i sista sekunden rykt bort handen. Tror inte jag är så populär på vårdcentralen.
Marsvin 4-ever
.
spindlar-fy fy fy, gillar inte fåglar, främst höns, tycker att dom är skitiga och äckliga och bajsar överallt, blev värre när fågelinfluensan härjade.
Har ingen förståelse alls för dom som köper typkanariefåglar… Yuak… Fåglar INNE, vansinne

#31 håller helt o hållet med dig!!!

spindlar är äckligt! många andra insekter är också hemska, sniglar är slajmiga och äckliga att gå på.
Ormar och tandläkare, mest det senare…
Ormar, getingar och hajar…hu!

Är väl inte direkt rädd för nåt djur, men tycker ormar och större spindlar är obehagliga, men stora spindlar då, inte såna som man kan hitta i huset ibland..
Rädd och rädd, men kan få panikkänslor av myror (krävs dock att det är många) och fästingar!
Sen så beror det ofta på hur bra "kontroll" jag har över krypen också. :P En fästing som redan sugit blod och jag hittar krypandes på golvet, eller som plockas av ett djur kan jag ta i och ha ihjäl utan större problem. Är det däremot en liten som kryper på mig så är jag inte lika lugn och kontrollerad… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#37 Åh Alex äääääntligen en jämlike!!!!!!!! trodde jag var själv om min myrfobi…men som du säger..en är ingen fara inte 10 heller men när det myllrar av myror..USCH!!!!!

Ormar, spindlar, insekter, krokodiler, hajar och giftiga fiskar kan jag komma på nu. De är HÄMSKA!
http://taralom.blogg.se - Min blogg

#39 Den japanska Drakfisken är visserligen giftig och aggressiv, men den är en skönhet och en sån skulle jag vilja ha! Även om jag inte precis skulle våga klappa den.. x'D

#40 Usch! Vilken konstig fisk xD
http://taralom.blogg.se - Min blogg

#27 Näääämen åååååh!!!! Ljuvlig!
Har också hittat och räddat en liten fladdermus! :)

getingar!

Jag är rädd för fiskar, grodor, spindlar, ormar, getingar, sniglar o.s.v :b