Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2369 ggr
Loa-bg
0

Vila i frid, Samson!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag avlivas shettisen som jag haft här hemma i snart två år. Han fick sådan kraftig fång att han knappt kunde gå och låg gärna ner. Så igår åkte han hem till ägarna och idag avlivas han. Han var gammal och hade problem med ögonen och lederna också :(

Sen lite snabba uppgifterna om vad som händer på skadefronten (ett bra namn, tycker jag): Storm åker till djursjukhuset imorgon, fem veckor sedan slagsmålet med Cass och han är fortfarande halt. På tisdag är det Cass som ska in, får se hur det blir, kanske blir han utdömd. Men nu vet man ju inte om han är dålig för slagsmålet eller för att operationen i knäna misslyckades :/

Jag är trött på hästar!

/Loa

Yessica
0

Tråkigt med shettisen :'(, men nu slipper han lida i varje fall.

Stackare, bara skadade hästar? =/

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

elin
0

nä usch och fy! Stackars dig Loa.
Vilken maximal otur du har :(

Har också en skadad häst nu. Är inget kul alls.

/Elin

bubbelbubbel
0

usch så tråkigt med den lille..=/
och med dom andra! så vi får hålla tummarna för att det går bra på sjuhuset!

gejsa
0

Usch vilken otur du verkar ha. :(

lisette
0

jag håller tummarna stenhårt!

lille samson, men det var ju rätt beslut trots fången.

gejsa
0

Ja, fång är en otäck sjukdom på hästarn. Tänk vad ont dom har stackarna. :(

Julia
0

nej , stackare . vila frid Samson

Julia
0

nej , stackare . vila frid Samson

Ledin
0

lilla vännen nu kan du springa fritt o bara njuta av gräset äta så mycket du orkar utan att du får ont. Vila i frid lilla vännen! Gråter

joooossan
0

Alltid hemskt att mista dom, men lika hemskt att veta att de har ont :/ Lycka till med de andra ! Håller tummarna för er!

Har ju själv en skadad hemma, life is not fair..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

KallaMigMimmi
0

förstår att du blir trött på hästar, att ha en skadad häst är inte alls roligt men att ha 2 måste vara änu värre. vet inte vart jag vill komma med det..medlidande till dig. Jag kan inget annat än skícka en hoppas önskning att det blir bättre med dina hästar och för dig*

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Maja
0

Nä, stackare! :(

Usch, jag ska hålla tummarna och be för att Cass-pojken mår bra! Tycker så synd om honom och dig och hoppas att det ska gå mot ljusare tider nu! :)

Ceciliaolucifer
0

jag hoppas att dina hästar blir friska snabbt och att ni hittar skadorna och kan göra ngt åt dem. Min häst Tequila fick en benfraktur i höbak men den är utläkt idag.

Är du inte nöjd med veterinärens utlåtande så be om en annan bedömning av en annan veterinär.

Teq behandlades på strömsholm och när allt var färdigt så var hon friskförklarad. Sen ville vi göra en röntgen till för säkerhets skull på en annan klinik som låg närmare dvs Täby så dömde veterinären ut henne på stående fot.

Vi skickade upp dem plåtarna till vår veterinär på strömsholm som bara skakade på huvudet och ringde upp täbys chefvet. Idag är Teq helt frisk och är i mkt fin kondition. Skadan tog ca 3 år men vi skyndade långsamt.

Skänker tankar till er..

Cilla89a
0

Man brukar säga..
Du vet att du är en hästmännsika när…
- Du träffar hästens veterinär mer än du träffar din egen läkare..

I många fall är det sant :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

KallaMigMimmi
0

det stämmer nog ganska bra det där Cilla :P

men på mig passar   -du träffar hästens tandläkare mer ofta en din egen =) ännu bättre.

Loa-bg
0

Tack så supermycket alla!

Update:

Ett mirakel har hänt! Casanova går som på räls, snäll som ett lamm och bråkar inte det minsta! Ingen hälta, ingenting! Veterinären är positivt chockad, liksom alla vi andra. Jag fattar ingenting, men glad är jag! :D Vi vet ju inte om han håller för arbete än, men så här bra har han aldrig varit och jag har redan ridit honom ett par veckor nu. Förmodligen satt de gamla skadorna i huvudet på honom, därför bråkade han så mycket i början.

Det är första gången på år som jag inte fått en ny tid om återbesök till djursjukhuset ^^

lisette
0

jamen det är väl bara att gratulera? =)

vad händer nu då?

KallaMigMimmi
0

Nej det menar du inte!! Härligt för er!^^

Maja
0

#16 - Grattis! =)