Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 8006 ggr
oliviakarelius
0

Vad har du för ridhjälm ?

Vad har du för märke på din ridhjälm ? :) Tyckte de skulle vart intressant och se vad alla på ridsport.ifokus har för ridhjälm.

Lorita
0

Ridhjälm??????Räcka ut tungan

HI-LITE PRO PLUS HJÄLM eller något liknade köpt på hööks, den grå Flörtden är flitigt använd Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

oliviakarelius
0

Själv har jag en som jag inte kommer ihåg märket på men är iaf köpt på Bole. Letar nu efter en ny ridhjälm har nån nått tips? Vill ha en med kvalitet och inget skit så priset spelar inte så stor roll - självklart ska den vara snygg också. 

* Glömde skriva också att de ska vara en dressyrhjälm.

Mari
0

Jag har en JOFA som jag hade i början men den var egentligen för stor och passade inte mitt huvud så den använder jag bara på vintern om jag ska ha mössa under för då passar den bra :)

Den jag använder nu vet jag inte märke på utan det är någon sånhär vanlig sametshjälm, svart som man kan köpa eller kunde(?) på Granngården och andra ställen. Antagligen den vanligaste sorten.. Var ju säkert 4-5 år sedan jag köpte den :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lorita
0

#2 jag är jättenöjd med min Skrattande

Beundy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser min hjälm ut. Riktigt skön :)

JessikaKleveborn
0

Jag har en HI-LITE PRO PLUS HJÄLM, men jag skulle inte direkt säga nej till en charles owen (a)

Yuriko
0

Har en rätt vanlig sammetshjälm, vet inte märket, men inte nån jättedyr direkt. Fungerande och tillräckligt bekväm. Lånar en LAS-hjälm, perfekt att ha på sommaren, superbekväm, ventilerad, väger ingenting. Ska beställa en egen så fort jag har bestämt mig för vilken färg jag vill ha :)

Star
0

Hae samma som #1 o så har jag två samethjälar, ena från Hööks o den andra från lokal hästaffär.

Anna
0

Den på bilden, från Börjes ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

sophiia
0

har en hjälm från Jacson  :)

Cilla89a
0

Jag har en John Whitaker hjälm :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Mandysan
0

Samma färg och modell som Lorita :) Gillar den men behöver en ny…

Yuriko
0

Hittade en bild på den LAS-hjälm jag rider i, har den blågula som är högst upp, men funderar på vilken färg jag vill ha på min egen.. Har blått på resten av min tävlingsutrustning, men vet inte riktigt om jag vill ha någon av de blåa, eller en svartsilvrig..

Spiritinthesky
0

jag har två sånna här hjälmar -->

sen har jag en MIPS-hjälm som jag använder mest på tävling och så, sen har jag några gamla sidenhjälmar som kompisar får låna och så, plus en JOFA, plasthjälm till systerdottern ;D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Malin_L
0

Har en svart Hi- Lite Pro Plus från Hööks Glad

Marija
0

Min hjälm :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Amandaaa
0

Jag har en vanlig sammetshjälm, jag tror märket är Tuff Rider eller nått sånt x) Och jag tror även den är köpt på Royal ;)

lisette
0

en riktigt snygg wembley jockeyhjälm! =)

fridak
0

jag har en swing pro air köpt på gekås och en annan röd sammetshjälm som jag inte minns märket på.

Klasselover
1

Har tre hjälmar, en JOFA som systerbarnen + mamma använder xD Och sen en sidenhjälm från hööks som är jätteful med märken och skräp som fastnat i + rosetten bortdragen. Använder en CRW Exclusive -hjälm från Hööks.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Lina
0

john whitaker

djuvfeldt
0

två charles owen och en billig med ventilationshål… ingen aning om vad det är för märke!

Flaxii
0

Champion Showring

Thorsson
0

Double Horse tror jag den heter xD

Den jag har på bilden iaf ^^

tezzie
0

En helt vanlig svart sammetshjälm

*** Kärleken övervinner allt ***

[MatildaW]
0

Hm, jag har ingen bild. Men jag använder just nu en ungefärlig som #5 har.

emeliekarlssoonn
0

En blå Eurolite. ganska skön men min är för liten så den glider upp. ska försöka spara pengar till en JW (A) ^^

Julia
0

jag har likan dan som #1 skit bra tycker jag att dem är ;)

SHV-Pysen
0

Någon vanlig sammetshjälm.. Den är gammal, men oanvänd (kanske provad ngn enstaka gång innan) fick den för bara en 100..

Canonball
0

En för liten på Hööks, ska få en ny från Granngården. På tiden att jag får en ny, ramlade av idag och slog i huve lite grann :)

Hjälmarna från hööks sitter knasigt på mitt huvud, de från Granngården passar bättre :)

Alex
0

Har en sån som #14 visar på bild, och en sån här. Är väl Jacson båda två tror jag?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[MajaWrangstadh]
0

Jag har en CO John Whitaker. Och jag ÄLSKAR den! haha :D

(hade ingen bättre bild där man såg hjälmen tydligt, och mobba inte min sits… haha)

olympiathurfjell
0

har en vanlig svart med silver-plast grej fram kmr ej iåg märket men äälskar det

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

youtube1
0

ingen aning jag tror de va tup något med jacksons waey

mixxxan
0

MIPS har jag, jätte lätt och sval:)

Flaxii
0

#35 Och obekväm xD

absoluutsofia
0

har en Lamicell Transformer (:

MLAfoto
0

har en hemskt ful just nu, den har blivit missfärgad av regnet =/

men jag ska snart införskaffa en whitaker :D

thilda-
0

hehe jag har den gamla hederliga jofa plast hjälmen ;) men den dagen jag tar upp ridningen igen så blire en ny.. men vilket märke vet ja ej…

Körningen har jag en vit ÅBY ;)

Lorita
0

#32 jag tänker inte mobba din sits……….. jag vill bara säga att hästen går i en väldigt bra form, den bär sig riktigt bra Skrattande

Granatapple
0

Har för tillfället en gammal, ful och sliten hjälm från "Tuffrider" i blå sammet. Ska förmodligen köpe en ny från Börjes. (För bild kolla Attlids inlägg)

Alexandra13
0

Ullaredshjälm xD

Måste snart skaffa en annan, har använt samma i 3 år tror jag.

[MajaWrangstadh]
0

#40 Men vad snäll du är! :D Tack så jättejättemycket!

Due-Boje
0

Marinblå GPA Speed Air =)

[MajaWrangstadh]
0

#44 jag trodde först att du tävlade dressyr i den… haha XD
men sen kom jag liksom på att man inte har hjälm när man tävlar dressyr i så höga klasser… domarna hade nog blivit smått chockade om man kom in på dressyrbanan med en sån liksom x'D

Mandysan
0

#44 Är den bra? Funderar på om den är värd sitt pris..=/

Mangis
0

En svart Harry Hall - gudomligt skön!

lovis01
0

har bara en helt vanlig svart hjälm,köpt för en billig peng på börjes Glad På tävling blir det ändå alltid hatt, rider western…

Peppe
0

jag har en Eurolite från GG. hehe. ser ut som de flesta här ( t ex #20 på bilden) men är svart istället, och med svart streck i mitten istället för silver =)

Har tänkt köpa en charles owen jättelänge men det har inte blivit av, och nu ska jag ju sluta rida så känns inte som nån idé längre =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Due-Boje
0

#45 haha, jo… men som junior måste man ha hjälm även om man startar grand prix.. (va junior förra året) och på SM red ja med den hjälmen… hoho.. Fast tror inte ja fick så mkt minuspoäng då ja tog silver ändå! Var lite pissed för att dom ändrade reglerna det året.. året innan när ja va 17 fick j rida me hatt liksom.. och när ja va 18 va ja tvungen att ha hjälm, så ja ville trotsa lite. "HÄR SKA NI FÅ SE PÅ HJÄLM!!" liksom :P

Mandysan
0

#50 Haha :P

lisette
0

#50 du skulle visat dom ordenligt o köpt hjälmen med svenska flaggan!!! =)

Due-Boje
0

#46 ja jättebra, bara de att min är lite stor… Luftig och lätt dock :D

Haag
0

Jag har en charles owen wellington professional, den nya charles owen, har ingen bild, men malin baryard och linda heed bla rider i dem :P
Suuupersköna och faktist värd vad den kostar enligt mig :)
Har även en svart hööks hjälm med ventilation fram som jag rider i till vardags :P

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Flaxii
0

#50 Haha xD

Lauth
0

Har en svart Horka.