Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 753 ggr
[Zkold]
0

Benskydd

Använder ni benskydd jämt eller i till vissa saker?
Jag tycker de är en säkerhet även om man bara rider lite i skogen.. eller vad tycker ni?

Mandysan
0

Jag avänder benskydd vid uteritt och hoppning om det inte är lerigt, risken för småsår när lera kommer innanför skydden är så stor så att det inte känns värt. Desutom är det lerigt tar jag det lite lugnare oftast ;)

Gyllan
0

Jag använder endast benskydd (senskydd) när jag hoppar..

hade de i skogen förr men efter att en jättevass liten pinne kom in imellan skyddet och benet vågar jag inte längre. kan ju sticka hål i hästens ben.huuua!

Due-Boje
0

Jag lindar alltid när ja rider och använder boots på vissa hästar, hoppskydd när ja hoppar, ANKY-skydd samt boots när jag longerar/rider i skogen. Och skydd och boots i hagen…

thilda-
0

har endast skydd på tävling och då vi kör intervaller och banjobb

[Zkold]
0

#5 Tack! haha hade ju inte behövt göra en ny tråd.

tezzie
0

Fast ibland orkar man inte sitta och söka bland gamla trådar heller :)

Visste dock att denna fanns då jag läste i den igår :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

[Zkold]
0

#7 haha fast jag brukar vara duktig på att söka men jag hade nog inte en tanke på det just nu bara =)

tezzie
0

Men nu vill jag veta vad du har på G?

Handpenning, benskydd och bett… Ny häst på gång?

[Zkold]
0

hihi japp han kommer på lördag!
 Jag har låte svårt att vänta på någonting, så just nu får man massa frågor i skallen och dom ploppar upp hela tidenSkäms

tezzie
0

spännande, vad är det för häst då? Jag kanske har missat en tråd :S

[Zkold]
0

Ett varmblod, sju år… jag blev i alla fall helt förälskad i honom…Tungan ute  står mer här…

http://ridsport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=ed50630d-935c-4c42-8aae-85c2d498a4ac

Flaxii
0
  • Alltid boots (Mandelman trampar sig lätt)
  • Senskydd runtom vid hoppning och uteritt
  • Oftast lindor eller damasker vid dressyr
tezzie
0

Den erfarenheten jag har av varmblod är att man bör ha senskydd fram och det brukar oftast räcka :-)