Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1151 ggr
Annisangel
0

Vilken ponny/häst?

kan jag rida tror ni, jag är 163 cm lång och väger runt 55 kilo… Ska börja ganska snart att rida på ridskola (Stjärnholm) och är därför nyfiken… Tycker inte om för stora hästar dock…Flört

Kram på er

Många Goa Kramar

Annisangel

Spiritinthesky
0

D-ponny passar ju bra :) men vill du tävla så beror det ju på hur gammal du är :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

wewwa
0

Om jag var du skulle jag välja att rida D-ponny. :)

tezzie
0

Eftersom du enl din sida är 31 år gammal så tycker jag att du ska rida häst!

*** Kärleken övervinner allt ***

wewwa
0

#3 31 såg det ut att stå.. ;)

tezzie
0

#4 *asgarv* Ja, men jag ändrade från 1 till 31 nu ;)

Spiritinthesky
0

ja, är du 31 år är det kanske roligare med en stor häst :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[Grabbarna-A]
0

Varför måste man rida häst för att man är över 30 år om man inte vill tävla Obestämd? 163 cm och 55 kg - det går alldeles utmärkt att rida ponny Glad.

tezzie
0

#7 Hon frågade vad VI tyckte och vi svarade!

Annisangel
0

#7 hihi, min ålder ja… nä 1 var lite lågt tycker jag ;) *asg*

Men kan jag rida till exempel en arab troObestämd??

Men jo… jag vill nog tävla *nickar ivrigt* Skrattande

Tack för alla svar =)

Många Goa Kramar

Annisangel

tezzie
0

Haha, ja lite äldre än så kanske du är ;)

Men om du vill/ska tävla så tycker jag definitivt att du ska satsa på en mindre storhäst!

Lycka till :-)

Yuriko
0

#9 Arab kan du definitivt rida :)

Ledin
0

#7 bra svar! Jag är ju 32år, 156 o väger 48-50 kg ner 2 kg upp igen men inte över 50 kg. och jag rider som bäst på ponny lr liten storhäst då 150 häst, jag har rätt korta ben o tycker inte att dom märker av mig så lätt när jag gör hjälperna sen får jag problem med sadel oxå :) dressyrsadel det kan jag inte ha, utan allrund åt dressyrsadel då funkar det men tyvärr inte ren dressyrsadel för stor häst dom är för långa kappor på. Men du var ju lite längre så en stor liten häst skulle du funka på, sen beror det ju lite hur du har tänkt bara lära dig rida? då funkar en D jätte bra, men tävla ja då blir det ju stor häst om du inte söker tillstånt förståss.

lisette
0

#8 fast jag håller inte med! ;)

en ponny är alltid en ponny! underbara att rida.

wewwa
0

#9 Din storlek är inget problem för en arab. :)
Jag hade oxå velat ha din längd och kunna rida ponnyer igen. :P

exitingsvillemo
0

jag är 162 och väger ca 54kg och jag rider helst Cponny :O) Det är ju så kul att rida ponny och med mina korta ben så är det mkt lättare att rida ihop en ponny.

Men vill du tävla så är det väl lika bra att välja storhäst från start, då ponnytävlingstiden tyvärr är över :O)

Annisangel
0

Jo, jag har också ganska korta ben så jag vill inte ha för stor häst av den anledningen. Min kunskaper är inte en nybörjares direkt… Jag red i 5 år på Bullersta, men var senare och red turridning och föll av i sken och bröt armen och blev rädd… Men nu har jag hittat intresset på dessa härliga djur *smack* igen och har fått plats i min kompis ridgrupp. Jag var på en kurs med dom i våras och det var askul!!

Så nu ville hennes ridlärare ha mig i sin grupp, gissa om jag blev själaglad Skrattande

dock är jag lite skraj för hoppningen och att vara med dem i stallet, men jag tror det handlar om att vänja sig dock…Skrattande

Pussar på er! Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Flaxii
0

Du kan ju rida både maxad C-ponny, D-ponny och stor häst.