Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1603 ggr
wewwa
0

Reflexländtäcke

Är det någon som har reflexländtäcket från MyOne?
Är det bra? Skulle vara kul att få se en bild på det eftersom det inte finns någon på deras hemsida.

wewwa
0

Ingen? Någon som har något annat bra reflexländtäcke att tipsa om annars?

lisette
0

jag har faktiskt köpt mitt på ÖB. tyckte det var kanon!

lisette
0
wewwa
0

Ja, just det ja, jag har nog sett ett sådant där. Ska kolla där nästa gång. :)

exitingsvillemo
0

jag har köpt ett skritt-reflextäcke på Rusta, med fleecefoder, hr mysigt som helst :O)

Vågade inte skriva det först, men lisette gjorde ju det så… man kanske inte behöver skämmas för att man handlar "billigt"Skäms

wewwa
0

#5 Det ska man inte skämmas för tkr jag. När "vår" Rusta skulle ta bort sin hästavdelning köpte vi regntäcken där, ett fodrat och ett ofodrat. Dom har hållt lika bra som vissa märkestäcken vi har. :)

lisette
0

#5 billigt är väl jättebra? =) det är ofta jag tittar på prislappen och jämför - vet att det går att få tag på samma sak på andra ställen, mkt billigare.

man får inte vara dum!

lisette
0

kan iofs säga att merry är ca 156 cm o det är väl på håret att hon kan ha ländtäcket. tror den är ponny/full i strl.

exitingsvillemo
0

där är nackdelen med de "billigare", storlekarna är sällan exemplariska.

Köpte ett vintertäcke till min shettis på ÖB storlek 105 , det hängde ner till marken på sidorna.

Låg jättebra i bogen och över ryggen, men jag tror att dom missade sidorna, skulle gärna sett den häst som kunde ha det täcket.

170 i mkh och 105 cm över ryggenSkrattande

lisette
0

men så var faktiskt täcket jag köpte från börjes till min lille.

det var 105 i ryggen, men hängde oxå ner till knäna. har aldrig sett ngt roligare.

wewwa
0

#8 Okej, min häst är 154 cm, men ganska kort. Vad har din häst för täckesstorlek i vanliga fall?

#9 Ojdå, det måste ha varit en rejäl miss. :P

exitingsvillemo
0

jag har också köpt ett vintertäcke från Börjes men det satt faktiskt jättebra, men det var "shettis-täcket" du kanske köpte ett av de "vanliga" täckena?

Alvinas täcke stoppade inte ens vid knäna, det gick ända ner till marken, hon gick på täcket när jag ledde ut henne för att visa sambon:O)

lisette
0

#11 hon har 135 har jag för mig. tror nog att det skulle kunna passa, skulle det inte göra det så är det ändå så pass billigt att det kvittar. det är ju itne där för att hålla hästen torr utan för att man ska synas.

#12  nej det var samma, miniregntäcket. men det måste ha varit ett måndags exemplar…

wewwa
0

#12 Har du problem med att täcket vill kana runt på din shettis?
Vi köpte ett regntäcke i en ridsportsbutik till vår shettis och det sitter bra sålänge han står still, men annars vill det halka snett. Vår stora häst har ett likadant täcke och på henne sitter det jättebra, så jag anar att vår shettis är lite rund och inte helt gjord för täcken.. ;)

wewwa
0

#13 Ok, våran har oxå 135, eller helst mellan 125 och 130.. ;)
Nee, det är ju inte dyrt, så jag ska definitivt ha ett sånt om det finns några kvar.