panik / ångest
är skapligt trött idag. .känner mig som världens sämsta hästägare. eftersom tjejen vi hade våra hästar ihop med har flyttat bort sina hästar från våra.. till vinterhagen tillsammans med en annan häst. så har inte vi nån hage o ställa våra i när de ska in från betet om några veckor.. tänker inte ställa våra i nån jävla skitrasthage o får vi inget annat så blir det att flytta igen.. IGEN :(
ska prata med stallägaren idag o se om hon har nån räddning på situationen.. men det är tveksamt eftersom det inte finns några andra lediga hagar som är stora, o då måste vi släppa ihop våra med några andra.. tyvärr är det inte så populärt i vårat stall heller. .
jag mår dåligt :(

Men vad gör det om ni måste släppa ihop med andra hästar då?
nej det gör absolut ingenting för oss.. men de är rätt kräsna på att släppa ihop nya hästar för skaderisken osv.. så det är inte många som är pigga på att släppa in nya hästar med sina.

Jahaa… vad tråkigt! 

tråkigt att höra men prata med stallägaren.
hade det varit mitt stall, så hade jag gjort såhär: flest hästar i störst hage. vill någon inte släppa ihop så får den gå i liten hage. logiskt och rättvist.

Ja, ihopsläpp är alltid jobbigt. Det går ju så fort när någon sparkar.
nu har jag pratat med stallägaren o vi får behålla den vinterhagen vi skulle ha.. så får den ena hästen flytta på sig till en liten hage och de två andra kompisarna som jullan o ottino gått med förut får gå kvar .. dvs om ägaren till dom vill det. annars kommer hon få flytta sina hästar, om hon har problem med det ..
så nu är jag nöjd! men det är tråkigt att det ska bli sånna här grejer.. önskar att jag hade eget stall.