populärast
vilket hästnamn tycker ni är finast och vad ska hästar inte heta?
tycker det är fint med långa fina namn, etx xom hästen jag tänkte köpa som hette Silver Sparkling C. gillar inte namn dom xandou tex.. jobbigt att uttala och så.. sen är ju namn som buster typ, rätt tråkiga.. bara namnet passar till hästen..
#1 Vilken häst tänker du på som heter Xandou? Mandys bror hette/heter de!:D
Jag gillar oxå långa namn, gärna på engelska. Tex Whispering Fox. Annars är det ju fint me stuteri namn tex Lidens Corall.
Jag gillar inte namn typ som Lasse eller Ulla.
#2 en ridskolehäst på hippologum
#3 New Forest eller?
Lasse eller Ulla hahaha xD
/Elin
#5 En sköthäst jag har haft heter Ulla. Hennes bror som föddes året innan heter Tumbled Prince of Sahara eller ngt sånt.:) Så uppfödarna hade dålig fanatasi när Ulla föddes…
Personligen är jag inget fan av "typiska" hästnamn, tycker det känns mer personligt med mer ovanliga namn - icke nödvändigtvis "übermänskliga" namn såsom Ulla, men mina djurs namn kanske säger en del om mitt tycke - Herman, Julius och Yrla.. =)
dubbel-elände
#4, nej en häst: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=68988

Kapzel är absolut finast och häftigast. Men sen är långa , bl.a engelska namn också fina. Men som ni andra tycker , tycker jag inte att Ulla eller så är så fint ..

Märta tycker jag inte om…
Fast Maggan är ju inte heller spec fint (nä usch vad taskigt jag är mot min lilla dam) haha
Det finns många fina namn och extremt många fula….
min förra häst hette Tina, det tyckte jag inte alls om eftersom jag vet en kärring som e dum i huvudet (uräkta språket) som heter Tina.sen passar det inte som ett hästnamn tycker jag.
min arab heter Wambezi, det tycker jag är ganska fint. (döpt efter Wambezi-stammen i fantomen)
och vårat vbl heter KingClear, ganska fint det med.

Hahaha Köttbulle! hihi 

hon är en redi go köttbulle
Mamn med lite humor som passar hästen tycker jag om. Ulla kanske passar hästen perfekt och då skulle det vara fulare att kalla det Wind of the morning glory eller något liknande.
Jag gillar enkla namn som Filur, Ruster, Krabat och liknande. I alla fal till ponnyer. Men som sagt bara namnet passar.
Jag gillar namn som Månstrimma, Thindra, Tusensköna. Men det kanske mest passar ponnies.
Gillar när man kan få ihop hästens namn m mor eller far. ex. Grabina är efter granith, branita är efter brabant osv.
Min häst heter Lord Ajrim o det är ju inget vackert namn direkt men de var rätt finurliga när de döpte honom. Lord kommer efter pappa Lord Quick och Ajrim är efter mor som heter Mirja o det blir Ajrim baklänges…Hihi Rätt kul. Dock är det inget jag står o gal i hagen utan då ropar jag på Ludde. Min andra häst heter Zaffran.

Jag gillar korta namn som går fort att säga.