Balobets VM...
…är över innan det började. De förstår man ju. Pessoa har knappt tävlat alls under året pga Balobets ålder och skador å pga privata händelser. Men Balobet har ju inte heller gått runt en endaste klass i Aachen. Dumt ända från början enligt min mening!

Öum… Vad är dumt? å vadå ålder? Han är väll bara 16 eller nått??
Jag tycker att eftersom han är 17 år å i sin 12 år långa kariär gått runt ca en bana på Aachen e de väl dumt att äns försöka igen?

varför?? bara för att han är 17 betyder det inte att han inte kan hoppa!

har jag fel för mig när jag skriver att många topphästar är äldre? har fått det för mig nämligen.

#4 Iaf inom dressyren är det så, där tar min kunskap slut inom detta ämne…
finns bra många "gamla" hästar i hoppning också! :)

Har han inte klarat mer än en bana i aachen eller vadå?
Tycker att det vore värt ett försök iaf =)

#14# Många hopphästar är äldre ja. :P

Fast… Baloubet har ju gått väldigt länge i höga klasser så han kanske börjar bli sliten.

Fast… Baloubet har ju gått väldigt länge i höga klasser så han kanske börjar bli sliten.

#3 och #4 Jo For Pleasure tävlade tills han va 18, skulle gå OS då, men sträckte sej veckan före… Det är bara ett exempel. Men läser ni noga står det att han nästan inte tävlat alls i år, då kan de vara jobbigt att tävla en så stor tävling som VM!
#7 Nej han har bara vägrat ut sej!

Hopphästar blir ju mycket mer slitna en dressyrhästar. en 14 årig dressyrhäst är precis färdigutbildad och en 14 årig hopphäst har inte många år kvar på banorna. sa en komentator på tv och det stämmer nog. sen finns det väl hästar som har tur och blir gamla på hoppbanorna.
De som är matchade rätt å inte behövt göra så mycket fram tills lite högre ålder t.ex