Remma igenom eltråden?
Har ni någon gång vart med om att eran häst blivit så rastlös att h*n remmat igenom och formligen sprängt eltråden någon gång?
Idag var jag och min kompis och skulle besöka ett stall för att fotografera, stallet ligger nära bilväg dessutom, vi kommer kanske 10 meter in på stallplan då en höst börjar trava och travar förbi oss i sin lilla hage, traven ökade upp i galopp och hästen blev fullkomligt ursinnig, det slutar med att den remmar igenom hela eltråden och allt bara flyger i bitar! O.o
Jag och min kompis stod först helt stumma, då det inte var någon i stallet och hästen var lös nära bilväg!
Min första reaktion var att kuta in i stallet för att hämta grimma och grimskaft, medan min kompis stod med en godispåse och lockade (vilket gav sämre resultat då hästen började skena mellan två hagar)..
Vi fick kalla dit polis så dom kunde spärra av mot bilvägen, sen fick vi valla in hästen (det tog ett bra tag då den var uppstressad, skärrad och som sagt, ursinnig)..
Efter en stund kunde vi gå fram till hästen och få på den grimman, så vi ledde den tillbaka till dess stall och ställde den i deras stallgång. Polisen åkte och jag letade efter ägaren till stallets nummer. Hittade det och ringde, och hennes reaktion var typ "Du förstår han har blivit så rastlös då han står nu så han har gjort så där några gånger" :s
Mitt hjärta gick väl i 190 när jag såg vad hästen gjorde och handtag, fästen och pinnar i marken flög, gick av och blev lösa. Det var verkligen en skräckupplevelse!
Så frågan är, har ni vart me dom liknande? Att hästen blivit så pass rastlös att den remmat igenom tråden utan att ens se sig för?

Nä har aldrig hänt mej…låter lite skumt.. :/
Våra hästar har aldrig gjort det.
Grannens ganska ohanterade häst är däremot bra på att spränga grinden, speciellt när dom ska tas in eller ut ur hagen, uhh.

Ojdå! Vad tur att det inte hände en olycka! En liknande sak hände för mig en gång när jag var hos en tjej som har några hästar. Jag skulle gå ned och hämta en häst för att fara ut på en ridtur, och hagen är väldigt lång och varierad. Längst ned finns en stor äng med elstängsel runt. När jag kom ned och såg mig om efter hästarna såg jag att en häst stod utanför hagen. Stängslen hängde lite löst, men de andra två hästarna stod innanför och betade. Jag fick tag i den lösa hästen och lyckades mota bort de andra, och ringde till ägaren. Det löste sig såklart, men hade någon av de andra hästarna kommit lösa skulle de säkert ha farit bort över byn och härjat!
Inte riktigt lika dramatisk händelse, men=)
nej inte för att den varit rastlös men min tvååring blev rent panikslagen när grannen kom med trimmern och puttsade runt postlåderna (ligger precis utanför hagen) vilket resulterade i att hon sprang genom elrep, järntråd och fåranät! Men sen stod hon fint på gårdsplan och undrade varför den gammle inte förljde med…så när jag kom mötte hon mig och gick glatt in i hagen igen :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
min han sprängde grinden en gång när han stod i ett stall som var rena galenskapen. Han älgade rätt genom resårgrinden, bara drog rakt på i trav tills handtag och repfästen flög omrking honom.
De som hade det stallet borde inte ha hästar helt enkelt. Harry fick gå ensam i sin hage utan kompsiar, o hon tog bara in sina egna hästar trots att jag betalade för in och utsläpp.
#4 Dionne skulle ju inte lämna hagen om ens man sprängde en bomb bakom henne ^^ än mindre kliva över ett nerdraget staket :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.