Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 2869 ggr
[MatildaW]
0

Medryttare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snälla läs allt innan ni nobbar mig! :)

Hej alla glada hästägare. Nu är det så att jag söker en medryttarhäst, helst en skogsmulle men det är inget krav :)

Jag är en tjej på 16 år, 156 cm lång och väger 40 kg med kläder på, som har ridit och hållt på med hästar större delen av mitt liv, har även haft egen, det är alltså mitt största intresse. Dock aldrig ridit på ridskola, utan jag är helt självlärd :) Nu till hösten (om ca 1 vecka) kommer jag börja på Hästgymnasiet Lärande där jag kommer vara på ridskola 1 dag i veckan och utbildas och även APU en dag i veckan bland hästar, så vill ni helst ha någon som går på ridskola osv så kommer jag ju att göra det :)

Men jag kan inte få nog och jag blir rastlös om dagarna, så nu ber jag hästfolket i Gävle att skriva till mig om dom vill ha en medryttare, jag har väldigt lätt för att förstå och handskas med hästar (bl.a envisa shettisar och riktigt bångstyriga hispiga travare).
Mitt önskemål är åtminstone 1 dag i veckan, och jag hjälper GIVETVIS till med alla stallsysslor som ni behöver hjälp med! Även insläpp osv om det behövs :)

OBS! Det spelar ingen roll om det är en jättebusig smäcker ponny eller en jätteseg knubbis, jag accepterar allt :) Och jag tycker om utmaningar.

Jag har busskort så jag kan ta mig till dom flesta ställena i Gävle.

Svara här eller mejla för mer information eller om du är intresserad :)
Mail och nummer ges ut om ni mejlar. (Även nån till bild om ni vill se).

[MatildaW]
0

*putt*

[MatildaW]
0

Ingen alls från Gävle som behöver medryttare eller skötare?

[MatildaW]
0

*putt igen*..

Terrierlina
0

Synd att du inte bor i stockholm….

tezzie
0

Det är inte många medlemmar från gävle här tyvärr :-(

*** Kärleken övervinner allt ***

youtube1
0

jag vill inte va taskig mot någon. Men när jag får häst komer jag aldrig ha skötare eller medrytare jag vill ha hästen för mig skälv med rytaren eller skötaren komer säkert vilja rida på hästen de vill jag inte.Jag vet man har skötare eller medrytare om man behöver hjälp eller om man inte har tid men jag har en mamma som komer att hjälpa mig eller ett par i stalet jag har hitat ett biligt stall i huddinge det kostar 1900kr alt ingår utom kraft.bra pris va.

Denna kommentar har tagits bort.
Twinlight
0

#6 Men vissa har helt enkelt inte någon som kan hjälpa till med sin egen häst. Andra kanske har problem med ekonomin och klarar inte av att ha hästen helt själv. Vissa har inte en mamma som kan ställa upp i andra lägen  (:

Mille
0

#6 jag vill inte vara taskig, men lär dig stava…

ärligt talat, tråden riktar sig mot de som VILL ha medryttare, och efetrsom du inte ens har en häst (tolkar jag det som i ditt inlägg) behöver ju inte känna dig träffad.

Man kan ha medryttare av flera orsaker än ekonomi eller tidsbrist…

[MatildaW]
0

#10. Och det är då jag vill hjälpa till, jag ställer upp för vem som helst som behöver hjälp med sin häst i princip :)

#11. Tack :) visste inte riktigt själv hur jag skulle ta hennes inlägg och ville inte skriva något då det säkert skulle anses som skit taskigt av mig att skriva.

[Avslutat konto]
0

Terrierlinam, behöver du en medryttare? (:

youtube1
0

#10 ja de vet ja Skrattande

[MatildaW]
0

Ska provrida en ridtravare idag, är dock lite nervös, hästen rids utan bett, och jag har aldrig ridit med träns utan bett, speciellt inte på stora ridtravare. Vi ser väl hur det går.

youtube1
0

#11.eee vist ja kanske stavar dåligt men de är inte dit problem o jag vet att du ville va taskig så du skrev det men om man inte ville va taskig skulle man inte ens påpeka deta( jag vill inte vara taskig, men lär dig stava…)Jag hyr en häst just nu.Jag har hyrt hästen i ckirka 2,5 år kallar du det inte att ha häst eller vadå jag tyker iaf att jag har en häst + att jag rider på ridskola 2ggr i v.

#12.varför det jag blir liksom inte arg om du skulle komentera (något liknande som #11).jag dampar inte loss som visa andra här i värden jag tar allt inte så himla personligt jag förstår att du vill bli medryttare jag vade tills jag börja hyra en egen häst.De är trots allt ett stort ansvar.

själv klart ville jag inte vara dum när jag skrev inlägg#6.jag påpekade bara att jag inte ville ha skötare eller medryttare på min häst o jag står inte här å säger att ingen får vara skötare eller medryttare.Alla har ju egna villjor Glad

[MatildaW]
0

#16. Jag visste inte hur jag skulle ta ditt inlägg, dvs tolka det, därför visste jag inte heller vad jag skulle svara utan att det skulle låta elakt.

Jag har både haft egen häst, vart medryttare, skötare och jobbat i stall, jag vet vad det är för ansvar.

youtube1
0

#17.Gladja de vet jag att du vet att de är ett stort ansvar ja sa bara så  föratt jag vet hur jobbigt de kan va när man är skötare eller medryttare eller om mon har egen häst.

Terrierlina
0

#13 Ja… :-)

Spiritinthesky
0

#6 jag har tex medryttare för att jag har växt ur min B-ponny men inte klarar sälja honom (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

youtube1
0

Ja ja,jag har fattat de o jag vet vad manhar medryttare o skötare till kan ni inte bara läga ned det jag skulle bli tacksam.Flört

[Avslutat konto]
0

#19, Var är din häst uppstallad? (:

Terrierlina
0

#22 i åkersberga