Senaste inköp
Hittade inte det förra inlägget ang. senaste köpta hästsaken..
Idag var jag på Spånga Ridsport och köpte ett par ridskor, ett tredelat bett och en foderstatstavla.
Någon annan som köpt nåt nytt?
Nytt och nytt… Köpte ett nytt bett för vad kan det bli, snart två veckor sen kanske :)

Jag tyckte att det var ett kap med 50 kr för ett tredelat bett

grimma o grimskaft, va nog mitt senaste till Ballis, o dt va ngr veckor sen ^^

shabrack, flecetäcke, bakbenskydd, grimma, pad, där tog pengarna slut…
Ett sidepull som ska användas till ett russ. Har inte kollat om det går att spänna in till den storleken ännu.

Avtal räknas det;)

var ett tag sen jag handlade häst(och lite till meej ;P) grejor nu känns det som xDmen här handlade jag på den sennaste "häst shoppingen"(allt är från hööks:P)
- Stigläder artkl 330274
- Grimma artkl 410241
- pensel + burk artkl 700526
- Kollage/munk tröja artkl 120933
- En tunn var/höst jacka (hittar den ej på sidan lr katalogn tyvär :P, men den har funnis i katalogen o på deras hemsida))
- Chaps artkl 220154
Fasssst jag har nyss fixat en "lista" på vad ja ska handla :P iiihh

köpte ny sadel för inte så längesen… :D
en sadelkammare köpte jag med. räknas det?
ujuj . handlade fyra par ridstrumpor, tre schabrak, westerntyglar, krokar, ridstövlar, ridbyxor, en borste, en hovkniv, en rasp, ööh sadelöverdrag .. humm .. minns inte men det blev en fet nota iallafall.
Sadelkammare räknas ju :)
Ge mej två veckor, så har jag nog handlat mig en sadel också ;)

En dressyrsadel.

Har hämtat ut ett paket från Hööks idag. Hade beställt ett träns, ett tredelat gummibett, en sadelpad och schampo.
Köpte igår till hästarna:
- Bokstavspannband i Swarowskij strass
- Djävulsklo
- Plastfolie
- Värmelera
- Kyllera
- Shy feeder B
- Chevinal plus
- Krafft groov, gammla
- Krafft ponny

Ridoverall från hööks =)
vad är djävulskol?
haha måste det vara hästsaker? nanars köpte jag nyss godis och chips och kakor och mjölk och köttfärs..(chili con carne ikväll!)
hästgrej var ett par ridvantar och ett svart-beige schabrak.. (vart ska jag använda det??) är en vana att köpa onödiga grejer till hästen, nu ar jag inte någon att köpa till, men av någon anledning kan jag itne låta bli, sen blir jag skitnegg när jag inser at jag inte har någon häst, och ännu mindre pengar efter inköpet!
Djävulsklo är en slags återhämntnings medicin jag ger hästarna efter meeting. Den reparerar och lindrar i senor/leder/ligament å allt sånt när de har varit tufft för dom. Dom får den inte för att de blir halta annars, men det är bra för upphämtningen!
Den är naturlig ok är ej doping!
Idag köpte jag nya short chaps. Men måste iväg och köpa nya ridskor och ridbyxor också. Ska försöka fixa det i helgen.
jumpingqueen: jahaja :D har aldrig hört talas om.. vart får man tag på sånt då?

#16 Haha, känner så igen mig. Köpte ett nytt,dyrt schabrak och nu ligger det i skåpet i källaren. Hm…
#20… jo visst är det hemskt… vill bara köpa en ny hela tiden… urk..
#19 Valiga hästsportaffärer säljer dom!

För ganska länge sen så köpte jag
Putsbox, Ryktskrapa, Säkerhetsväst, Hästgodis, Mjukborste, Grimma och Hjäm

Halvskodda ridbyxor (mörk kaki) , blått ridspö , fleecejacka och överdragsbyxor med reflexer på sidorna . Beställde det igår ..

senast inköpta hmmm, ett träns och tömmar och ett par ridjeans!

Har precis köpt en allroundsadel av märket hubertus.

Inte sennaste hästsaken men näst sennaste är en Allround sadel me märke Kiffer <3 jag älskar deeennn :D

min mamma köpte en grimma till min häst.