Har nu bestämt mig *snyft*
Nu ska Musse säljas, har tappat intresset som krävs för att ha egen häst, eller ja det är antagligen tillfälligt men ändå, han ska inte behöva vara kvar om jag bara åker dit och mockar o fixar varje dag, han behöver röra på sig och aktiveras. Skit jobbtigt att komma fram till det här beslutet…
Så är det någon som vill köpa ett trevligt fullblod?? 
Va fin han är. Men du gör vad som är bäst för honom. Men tråkigt oxå1

Tack! Jo jag gör det som är bäst för honom, helt klart, hoppas bara någon vettig är intresserad av honom och att han får det bra där han hamnar…
#2 Jag de tror jag. Men vad är det för nåt han har fel på? HAn ser väldigt trevlig ut å vi är intresserade av storhäst just nu… Hur hög är han?

Han har ett litet chip i höger kota men som enligt veterinären han haft länge och som inte ska störa honom. Han är runt 160 cm, har inte mätt honom på ett tag. Nu har han ju börjat blivit "häst" så nu växer han även på bredden =)
#4 Som en lös benbit alltså?

Ja precis, veterinär språk =)
#6 Okejj…

Men sånt kan väl börja vandra och då blir det problem?
#8. kan göra, beroende på vad det är för sorts benbit och vart den sitter. om den inte är "låst" på ett ställe eller hur man nu ska säga ..
Jag tycker att sånt ska operesras bort. I alla fall om det va min häst… Men dt är ju dyrt…

Ja, oftast opererar man bort sådant. Men vet en häst som fick avlivas pga en lös benbit i framknäet. 5 år gammal bara.

Veterinären av avrått mig från att operera då den sitter inkappslad på ett bra ställe och är så liten. Risken med en operation av en benbit dom haft länge är att kroppen är så van vid att den biten ska vara där så då blir hästen halt efteråt ist.
#11 Usch ja… Men har man inte råd med en operation å hästen lider av det… Då är det inget snack om saken lixom…

Kan ju klart och tydligt skriva så ingen misstolkar: Musse lider inte av sin benbit
#14 Självklart förstår jag att han inte lider av den!!! Å säger veterinären att det är bäst att låte den sitta kvar, då är det nog bäst!

Vi pratar bara rent allmänt nu. Förstår att du blir irriterad. förlåt så mycket! 

#13# Hon hade nog råd men enl veterinären så gick det tydligen inte. Jag var inte där så jag vet inte exakt vad dom sa.
#17 Okejj… Men hon gjorde säkert det som var bäst för hästen…

Nej då inget mot er Jumpingqueen och Gejsa
utan bara allmänt så ingen läser och som inte riktigt läser allt och missförstår 

Vad bra!
Lycka till med försäljningen. Säger jag som också eg skulle behöva sälja minst två hästar. Men vågar inte.

Tack Gejsa!! 
gejsa, vilka två är det du syftar på ?
tycker den var fin!
ang benbiten, en sådan hade tova med, vet sa att om hon var föl hade de tagit bort den, men nu när hon var 10 år, så var det ingen mening.

han e jätte fin:D
synd bara att man inte får nån hästa för morsan o farsan:(
satt o bläddra på hästnet o såg annonsen o tyckte ja kände igen hästen på bilden o först nu när ja läste de här kopplade de att de h'rifrån ja kände igen honom:P
superfin häst, önskar killen lycka till i sitt framtida hem!

#22# Två av mina fyra förstås. 
vilka tvåååå
#26 Gejsa o Sorro va?
/Elin

Ja, troligvis. Hittar jag en bra köpare så……
jag kan ta Gejsa, *blinkblink*
/Elin
jag tar sorrooooo

Ja, båda är väldigt speciella för mig. Sorro är ju så himla lugn och snäll. Han kommer att bli en fin häst som kommer att göra allt för sin ryttare. Gejsa gör ju redan det. *ler*
=)
/Elin

#23 Tack! =) Ja så sa dom om Musse oxå, nu är det ju som ingen mening när den ligger stilla och är inkappslad, risken är ju större han blir halt om dom tar bort den.
#24 och #25 Tackar! =)

Va snygg han är, synd att han inte är min typ av häst. Men snygg i alla fall. Lycka till med försäljningen. Synd förresten att du ha tappat intresset, men det kommer nog tillbaka.

Lösa benbitar dom operera man bara i undantag idag och bara om dom ställer till problem, riskerna är förstora och vinsten för liten.

va tråkigt, men fin var han!!:P

så fin han är.

# 35, 37 och 38 Tack!! =)
#36 Ja så sa veterinären till mig
I går satt jag ut annonsen på Musse vid 16-tiden och har fått över 20 svar på honom, helt otroligt!! Hur många som helst som hört av sig. Har suttit i 3 timmar nu och svarat på mail, fingrarna blöder nästan av allt skrivande :-S =)
Hoppas att du hittar ngn seriös köpare till honom! Det viktigaste är ju att allt känns rätt för dig!
Kram

Jättefin häst…verkligen!!

#40 och 41 tack tack tack!! Det värmer!! =)

#39! Oj! ja, har du fått över 20 svar så kommer du att hitta den perfekta köparen! =)
Lycka till med försäljningen! :)

#43 Tack! =) Har fått över 30 svar nu och redan folk som vill komma och titta på honom, bla från Finland, strax öster om gränsen vid Haparanda. Spännande!

Vad skönt att veta att han nog inte blir svårsåld iaf! =)
håller med e_hjo. då har du mkt o välja mellan när intresset är så stort, så hamnar han säkert på ett jättebra ställe!