Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 649 ggr
Scandi
0

Tips på träning?

Ska börja rida Eli lite smått nu etfer att han varit skadad men behöver tränings tips på hur jag kan träna upp vä sidan när jag är ute och går med honom och rider. Hans massör var här precis och har gett honom akupunktur och massage och hon sa att han lägger över väldigt mkt på sin höger sida så han behöver träna upp sin vänster mer. Tips på inte för överansträngande övningar?????

sophiia
0

vet inte hur han varit skadad, men du kan klättra, träna mycket i det varv han har problem.

Scandi
0

han har haft inflammation i bakhaserna.. så jag tror inte klättring är ngt nu på ett tag inte på böjda spår heller.

sophiia
0

aha okej… hmm… då blev det lite svårare att hitta på nån bra övning..

Cilla89a
0

skritta, skritta och skritta..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Scandi
0

ja men hur kan jag träna vä utan att göra ngt ansträngande?

Scandi
0

har ridit eli nu två gånger, ska rida ikv med om det svalnar ngn gång :S Har skrittat i ungefär 10-15 min idag ska jag förlänga till20 tänkte jag och i morgon ska jag rida bort till hovslagaren så jag ökar på rundan lite smått dag för dag.Ska även gå ut och gå med honom. ska  bara skritta fram till jag har varit på återbesöket så frå vi se hur det har blir. har ä'ven provat sadeln :) den verkar han tyckte om! han kändes bra att rida och han söker sig neråt och är positiv o har inte huvudet lika mkt uppåt. :) men han har lagt på sig lite sedan vi provade ut den.

[MartinaPettersson]
0

www.Hippson.se har bra träningstips på allt möjligt! ;)

AnnaBrandell
0

Du kan ju sätta på viktboots eller viktmanschetter på vänset bak/framben beroende på ifall han behöver jobba mest bak eller fram eller varför inte båda? det finns viktboots att köpa i vilken travsportbutik som hellst och viktmanchetter vet jag faktiskt inte vart man kan köpa…. då kan man skritta och belasta vä sida lite mer tills du kan börja jobba på böjt spår och i backar.

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Scandi
0

men jag har för mig att det inte är bra att sätta på? eller har jag fel??

Scandi
0

putt