Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1280 ggr
MiaMaria
0

Skönhetsfixering

Nu har det även kommit till hästar i större utsträckning… Vackert blev det ju men hallå, vart är världen på väg??

http://www.hastannonser.se/showHorse.aspx?id=97451

elin
0

jaaa du :S

/Elin

emsems
0

hahahha löjligt!! men det är klart, om det påverkar ett resultat på tex premiering så..

Sehvrin
0

*suck* om det är för enbart utseende så är *suck* det enda jag säger. Men jag ser faktiskt en praktisk sak med det, nämligen att man kan ge hästar med väldigt kort svans längre svans på sommaren och därmed en effektivare "flugsmällare"

("Svarta Hingsten och Argbiggan" någon? Flört)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Fija
0

nä, så hemskt. Snart färgar man väl om den åxå om man vill ha en annan färg på hästen. Eller kanske lite vitare tänder?

Ja_det_är_Kiara
0

#2 på premiering får man inte ha det, då är det hästen som ska bedömmas.

Jag var uppstallad i stans "fina" stall ett tag i början av -80 talet och då kom det folk och förlängde och ökade mängden svans på hästarna samma teknik som man använder på människor, dom knöt eller limmade fast tagel.

Jag skulle nog kunna tänka mig det på en dressyrtävling om jag har en häst med mycket tunn svans (om det är tillåtet ??? ).

MiaMaria
0

#3 det står på deras hemsida att svansen enbart ska avnändas på tävling, utställning och liknande. Så tyvärr fyller den inte funktionen som flugsmälla…

#5 Inte tillåtet på dressyrtävlingar heller

Sehvrin
0

#6 Så synd…. 

Då finner jag detta helt onödigt. Om man vill slänga ut pengar på en skönthetsbehandling, lägg dem på en själv istället och unna hästen istället en ordentlig rykt (om den nu tycker detta är skönt =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

gejsa
0

Håller med Johanna! Tycker man inte att hästen som man har snygg är som den är. Ja, då ska man inte ha hästen. Det blir ju bara värre och värre.

emsems
0

#6 när får man ha den då? om man inet får ha den på tävling, premiering, eller i stallet?? isf bara utställning?

Lorita
0

Utställning? kan  inte tänka mig att det är tillåtet i utställning, inte i min rasförening, uppvisning kanske och det är väll där det hör hemma, cirkus och glamor.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

SarahPeace
0

oh shit, undra vad det kommer sen ? hovförlägningen(ja tippar då på nagelförlägning för oss, ) hahaha, , lr kanske locktång o platttång?:-O

men vist va det fiiint, men vadå…. det är ju hästar ,, … usch ja skulle inte va så sugen på att veta vad det finnns tyyyyppp år 3000 till hästar.., aja ni fattar va ja mennar ; D

Lorita
0

Du anar inte hur mycket man lägger på att får hästen fin till utställning redan i dag, jag köper nog schampo för ca 600-700 kr/år till hästarna, det dyraste kostar 400 kr litern och det använder jag dagen före utställning för att få det vita riktigt vitt. Jag börjar ca 14 dagar före en utställning för att finputsa och få allt som jag vill ha det.

Sen säljer ju Hööks glitter både att använda i pälsen och ta på hovarna, men det är nog mest skötare som köper sådant till sina skötehästar, inget som jag skulle använda.

E_hjo
0

Jag tycker att sånt med förlängning är töntigt… Glitter kan ju va kul om man kanske ska tävla eller något..

tessa
0

gosh!!

helt appropå tror jag att annonsören pysslar med hårförlängningar och liknande för människor, har för mig att jag sett annonser från henne uppsatta vid ica, - men jag kan ha fel.. =)

lisette
0

*fniss* jag tyckte det var roligt, men bisarrt.. det finns säkert ngn dum en som går på det.

Lorita
0

Ja, varför inte om man tränat en uppvisning och klär sig själv lite extra och ska bjuda en publik på en show, då tycker jag det kan vara helt motiverat om det inte stör hästen.

Lina
0

HAHAHAHA!

lisette
0

snart blir det aktuellt med fejkade pungkulor till hästar med.. ;) tror jag ska sätta in såna på brago när han blir kastrerad, kan ju inte ta ifrån honom hans sexualitet… *fniss*

LinneaG
0

Vem orkar hålla på med sånt?

Sussi
0

Kanske nåt för eksemhästar till hösten? Flört

Anna Johansson
0

Vad löjligt! Min tanke är varför? Jag tror inte att du får ha förlängning i ens på utställning, men är inte hundra. Dom som gör de där på sina stackars hästar med måste ju vara enbart för att impa på de andra i stallet. Men de är ju skit löjligt!

lisette
0

tävlingar kanske…

lisette
0

tävlingar kanske…

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, det skulle Sunna behöva. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

hjullan
0

tror det där kommer försvåra för folk att se hur hästar mår vid köp. om hästen har kliat bort rubbet pga exem eller annat så vill man ju gärna veta det.

Alex
0

#25 Fast det lär ju synas om det är förlängning. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

hjullan
0

mjoo .. kanske, men det är ju inte direkt så att man letar efter förlängningar när man kollar på en häst.

Maja
0

Hahahaha.. Det här är ju såååååå sjukt!!

#24 - Haha.. Se till att få en Mökkur-man då.. ;)

Alex
0

#28 Lätt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

steffy
0

fy vad löjligt. jag tycker om min häst som hon är jag skulle aldrig få för mig att göra något sånt på min häst.

steffy
0

fy vad löjligt. jag tycker om min häst som hon är jag skulle aldrig få för mig att göra något sånt på min häst.

steffy
0

jen
0

min häst har kliat av sig manen rejält i sommar. om jag skulle ställa upp i en westerntävling så skulle jag kunna tänka mig att länga  manen så den såg ut som den brukar och styla till hovarna lite.

men jag vet inte om man får ha löshår i en westerntävling, nån annan som vet??