Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 7662 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Snyggaste utrustningen!

Eftersom det finns en tråd med fulaste utrustningen så måste det ju finnas en med snyggaste också! :D

Så vad tycker ni är absolut snyggast i utrustningsväg? Släng in en bild också! Gärna egna bilder, produktbilder är så tråkiga att se på.

Marija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det mesta är väl snyggt, utom just det jag skrev i motsatstråden.. ;) Men tycker speciellt om remontnosgrimmor!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

wewwa
0

Det finns hur mkt som helst som är fint, här är några få saker:

• Dressyr- och westernsadlar.
  • Brun läderutrustning.
  • Träns utan nosgrimma (westernträns) eller mer vanligt med remontgrimma.
  • lång välvårdad man
[MartinaPettersson]
0

• Välvårdad utrustning
• Snysmörjt
• Färgat träns + chabkrak och benskydd i samma färg
• Om inte ovanstående så är det snyggt med svart sadel & träns och vitt RENT chabrak. (Särskilt till dressyr)

[manzii]
0

Stubbman :D

[MartinaPettersson]
0

Hade stubbman på min häst förut ^^

[manzii]
0

#5 har det nu på min och han passar perfekt i det xD

tantnett
0

Endast ett huvudlag utan bett o nosgrimma.

Snyggast är väl när man kan få sin häst att röra sig korrekt med så lite utrustning som möjligt.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Canonball
0

Jag tycker att det är snyggt med vitfodrade träns, hoppschabrak, matchande schabrak till hästens färg osv.

[MajaWrangstadh]
0

Charles Owen-hjälmarna och Racesafe-västarna! Gärna kombinerat (A)

Marija
0

#9 Ja, dom hjälmarna är sååå snygga!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MalinSandman
1

Mörkbrun stübben sadel , med ett matchande pullar träns och förbygel med martingal ^^ och vita benskydd och ett matchande vitt schabrak och vit luva :)

IsaHolm
0

TJOCKA aachen/engelsk nosgrimmor :D Med mjuk fodring…*drool*

[MajaWrangstadh]
0

Eskadronskydd…

[MajaWrangstadh]
0

Och Scarpati-schabraken! :D

Har tyvärr inga egna bilder :(

Bobby
0

När allt matchar!

J-Parnebo
0

Finns ganska mkt, men lite av det är:

• Lång välvårdad man.
  • Brun läderutrustning.
  • ren utrustning.
  • och när allt matchar.
Mille
0

Finntack brukar göra snygga grejjer. Men, det snyggaste blir såklart om man matchar allting med…

AliceL
0

tycker min och bellis tävlingsoutfit är helt okej, skulle vilja ha snyggare skydd men hon kan endast ha "dressyrskydd". lindad på bilden dock, i know:p engångsgrej.. asful bild men den bästa ja hitta, haha. dessutom skulle jag vilja ha annan nosgrimma men hon kan endast ha den modellen pga ngt grejs i munnen:p

Mille
0

Tycker jag lyckades med matchningen här…

tezzie
0

Hel och ren utrustning som matchar!

En glansig och välmående häst!

*** Kärleken övervinner allt ***

SofiaGenne
0

matchning! 
dt är skitsnöggt :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[MajaWrangstadh]
0

#21 speciellt när det till och med gått så långt att man matchar bommarna! haha, :D

förresten matchar din hästsvans candys hästsvans ;)

AusaBausa
0

Helt och rent för mig viktigast i utrustningsväg annars viktigare m hel o välmående häst ;-D

Mille
0

#21 Och vilken härlig färg hästen hade :D

Granatapple
0

Finns mycker snyggt inom hästutrustning… Grå rutiga ridbyxor är riktigt nice för att nämna något!

jeeenny
0

Ryttare: Charles Owen (John Whitaker) hjälmarna, Kingsland i stort sett hela sortiment, pikeurs ridbyxor, Cavallos hoppstövlar (Gigant o Sydney)

Häst: Equipe sadel, agria schabrak, glen gordon förbygel, veredus carbon gel skydd bla. (gärna i brunt) ^^,

SHV-Pysen
0

När allt matchar är det ju fin fint! Jobbar på att föröska få så mycket blåa saker som möjligt, men i shettisstorlek finns det bara i ljusblått. Passar ej på fux då!!!

På min bifogade bild tycker jag att selen är jädrans snygg kan avslöja att den är värd mer än 40 000 (!) fast den är snyggare med colleur!

Sen finns det ju så mycket mer snygga grejer… Fast om man ska gå in på snygga detaljer på hästar så måste jag faktiskt säga långt hovskägg, fast det beror lite på hästen osv också..

[MajaWrangstadh]
0

Prestigesadlar! Speciellt meredith, jumper… :9

[MajaWrangstadh]
0

#26 Jag gillar din smak :D haha.

Ledin
0

Jag har svart träns o sadel (och skydd) till val Brunt till stoet. Täcken är rutigt hennes i lila och 2 blå han har ett grönt o 2 blå det är regn täcken och vintertäcken. Grimmorna har hon en lila o blåa samma i g-skaft han har grön o svart/grå g-skaft även samma. Sen har jag en massa olika shabrak i olika färger så jag byter vid behov tycker man ska ha rent o fint alla saker. Täcken blir ju tyvärr skitiga snabbt men det ordnar man lätt med borste när leran har torkat.

ssofiahedman
0

matchande saker!  och älskar min john whitaker (charles owen) hjälm ;) de är verkligen skit snygga!

prestige's hoppkavajer kan jag inte annat än älska heller! :D

[MajaWrangstadh]
1

#31 Har en likadan hjälm, dom är helt underbara :D

Carmenzita
0

Ljusbrun sadel och träns på en svart häst är skit snyggt :) Sen när allt matchar :)
Gröna Becha ridbyxor, Grön Bech väst, Grönt schabrak :) hade varit ännu snyggare med en grön öronhuva med xD

jeeenny
0

#29 haha, tänk dig allt det där tillsammans, LOVE IT! :D

jeeenny
0

måste bara komplettera mitt inlägg #26 med en detalj likt pricken över i:et - Roeckl light grip ridvantar! (gärna i beige eller svart) Kyss

SofiaGenne
0

#22 Hahaha, eller hur xD
#24 Ja, gulbrun =D urhärlig!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Peppe
0

På en smal och fin häst är det mesta snyggt (helt, rent och hyfsat matchat givetvis). en häst med bukmage och inga muskler kan få den snyggaste utrustning att bli…mindre fin. så en vältränad trevlig modell av häst blir mitt svar =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jenniferohlson
0

Charles Owen hjälmar.

Hel och ren utrustning som matchar, på en välmående blank häst:)

[MajaWrangstadh]
0

#34 Oooooja :D

[MartinaPettersson]
0

Rosa och svart träns!! :D

olympiathurfjell
0

Det bror på vikke häst. På en skimmel äre jäte snyggt med brun sadel o träns tkr jag

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Mandysan
0

Instämmer med peppe =)

eemmap
0

#40 har du köpt det där på hööks? ;)

kimmoberg
0

#21     skitsnyggt!

Owen
0

Gillar pullarnosgrimman (: Har en själv !

SHV-Pysen
0

Måste tillägga att jag tycker det är kul och att det blir snyggt att klä på hästen med alla möjliga remmar å grejer ex hjälptyglar, brösta, svanskappa å en massa annat shit! Tycker det är skitkul, och bästa delen på teckningen när man ritar en häst är alla remmar å sadel m.m man får rita i slutet.

Fast sedan är det ju jättehemskt när man ska rida/köra med detta såklart, men det är kul när hästen får stå å sova medans man klär upp den med en och anna rem ;) vet, är lite konstig, men hästen tar iaf ingen skada, huvudsaken ;)

saragrennberg
0

håhå! tänkte bara höra med nån om det här med matchning, vi har en fuxfärgad nordsvensk, och jag tkr det är grymt svårt att hitta nån färg som hon då ska passa i! Så, vad tror ni om typ blått? eller jag vet faktiskt inte. jag tkr att det är jättesvårt. Grönt kanske? haha, hjäälp XD

pippa__
0

Grönt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

saragrennberg
0

HÅHÅ! tackar för tipset, jao, nu ligger det och väger mot grönt.

[MartinaPettersson]
0

#43 Nej, Aubiose ;) Men jag  har sett att Hööks har något liknande, dock tunnare remmar :)

Jojaton
0

#47/49 Jag sköter om en fux (se min avatar) och jag tycker att han passar i mörkgrönt och vinrött.

Johanna - Instagram

Lizzan
0

Jag är helt besatt i diverse fårskinns saker, det är sååå snyggt och jättemysigt också! :) priset är ju en annan historia, men det är värt det!

saragrennberg
0

#59,

Okej, vinrött var faktiskt det första jag tänkte på, fast när jag hade frågat några kompisar så sa dom alla färger utan vinrött. Så jag har faktiskt lagt bort dom tankarna nu, haha.

Fast det beror nog på vad för nyans det är på fuxen också, (y)

olympiathurfjell
0

# 46. Håller med att hjälp tyglar är skukt snyggt.

Olympia Thurfjell

MalinSandman
0

# 53, en fux passar i lite olika färger
Men Det sista du skall sätta på en fux ( tycker jag )  är rött gult eller orange .. DET SER HEMSKT UT..

Mörkblå / Marinblå
Grönt / Mörkgrönt
Två av alla fina färger som passar bäst på fuxar :)

Hästen jag skötte förut var fux han passade väldigt bra i Grått också :)

saragrennberg
0

Jao, det blev marinblått. Eller ja, jag köpte ett schabrak, och en ny grimma i blått, och det funkar då bra. Eller grimman kanske är nåågot ljus i färgen, men den funkar (y) Men tack för tipsen (y) :D

Mandysan
0

#55 Jag tycker att fuxar passar utmärkt i rött =o) men inte gult/orange..

Fluum
0

jag är en sån matsningsfreek , vill att allt läder ska vara i sammafärg. Antingen så är ALLA spännen på hela utrustningen silvriga eller "guldiga" inte blanda! ;) sen beror det på hur hästen ser ut och vilken färg den har osv . =)

[MajaWrangstadh]
0

Lädret och spännena ska absolut vara i samma färg! Mässingsspännen är grymt snyggt.

Buuc
0

Detta träns är så himla snyggt!

Zabbio
0

Personliga uppyntade saker som matchar. x)

Tycker detta var snyggt, fast gillar inte kvaliten på tränset. x)

Lägger in bild på sadeln+tränset innan jag pyntade tränset i nästa inlägg.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Uttråkad häst och stökig bakgrund, men här är sadeln :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Minetta
0

Grå rutiga risbyxor, svarta Tretorn ridstövlar, ardennerfläta, svart säkerhetsväst med "bitar", Mountain Horse Richmond High Rider ridstövlar, Bates-sadlar, Jacson glitterspö, Christ Concorde hästtransport, snygga schabrak (gärna Lamicell, Tattini på bilden)

Flaxii
0
  • Rundsydda träns
  • Cavallo ridstövlar
  • Pikeurkavajer
  • Pikeurridbyxor, gärna enfärgade
  • Christ Concorde hästtransport
  • Equiline schabrak
  • Matchande utrustning (gäller ej sadel/träns. Det fulaste som finns är färgade träns)
  • Sporrar med strassstenar på sidorna (matchande till pannband)
  • Schumacher pannband
  • Matchande spännen på träns, bett, sporrar m.m
  • Lindor (matchande till schabrak)
  • Senskydd med "ludd"
  • Snygga fleecetäcken
  • Breda nosgrimmor (men bredden ska vara anpassad efter hästens storlek på huvudet)

Öhm ja. Kan fortsätta i oändlighet x) Men jag säger som #21, matchning! <3

IsaHolm
0

Det tränset! Finns i svart också! Så snyggt, jag tror jag dör :O

Och mias schabrak, har själv ett vitt med blågul passpoal! <3 :D

mixxxan
0

en mörkbrun förbygel med grön och ´gul resor:P

berry
0

alltså jag kan inte kolla i denhär tråden, börjar typ dreggla, haha XD!

snyggast är reen matchning ;D

olympiathurfjell
0

asså dum fråga kanske men var får jag tag på pekur riidkläder??

Olympia Thurfjell

Spiritinthesky
0

Equiline ridjacka, mmmm  <3 lyckades tjata till mej en av pappa i vimmerby, :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

emmyhansson
0

Camille har en ljusbrun hoppsadel och ett pullarträns med mellanstor såndär luddrig grejj på ;p osså har hon fårskinnspad :D

Quiike
0

älskar massa färger och fårskinn och massa sånt som man verkligen piffar upp hästen med hehe :)  gutten, han som jag har nu hade stått i 2 år innan jag fick han, så bara när jag hade köpt en ny grimma  blev han som en ny häst! så jag tycker det är kul att köpa lite små saker till han ibland .)

Peppe
0

#71 vad är Gutten för häst? en kompis till mig har haft en häst som heter Gutten =) var en kallblodig travare

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Flaxii
0

#68 Pikeur säljs i de flesta ridsportsbutiker. Kolla på internet efter återförsäljare nära dig.

olympiathurfjell
0

#73 ok men var köper du?

Olympia Thurfjell

Due-Boje
0

Detta e väl stiligare än det mesta? :D

Due-Boje
0

Tycker mitt kandar e sjukt fint ;) Men ska köpa ett nytt, i brunt och utan något vitt…

Quiike
0

#72  gutten är en kallblodig travare !!  eller som jag säger , min lilla nordis hehe. har vart westernhäst och travare , nu bara ridhäst :)  heter egentligen LynGutt och det betyder Blixtpojken

Flaxii
0

#74 Jag bor i Göteborg så jag köper på My One, Tre Hästar i Kungälv eller Svensk Ridsport i Kungsbacka.

#76 Jag håller med, sjukt fint <3 Rundsytt är kärlek <33

[Zkold]
0

Min häst är mörkfux men vet inte vad jag ska ha för färg till honom, olivgrönt tyckte jag var snyggt… sen är ju alltid vitt snyggt men passar ju bäst till tävlings arrangemang. Vad tycker ni?

* Älskar matchningar
* Pullarträns (men dock inte för mycket flufffårskinn på)
* charles owen ridhjälmen (vill haa!)
* Hästar utan för mycket krims krams