Favoritlåt just nu?
Hehe, jag blev inspirerad av hjullans psyk-tråd, fast jag är inte så djup som henne…
Så vilken låt är eran favorit just nu, och varför? Släng gärna in texten också :) (finns här och här om jag inte minns fel ;))
Jag håller fortfarande på In Flames - Cloud Connected. Grymt bra drag, jag blir helt sjukt glad av bland andra den låten :D

Hmm , just nu är den nog Cascada . tycker alla deras låtar är bra men ja den ja lyssnar på mest nu är "truly madly deeply-" (tror att den heter så iaf .. )
Jag e R&B queen ;)
/Elin
just nu diggar jag:
- hellacopters - im in the band
- joan jett - do you wanna touch me
- elton john - tiny dancer
- whitesnake - here i go again
- sahara hotnights - who do you dance for?
cloud connected, den är sjukt bra :) men det visste du ju redan att jag tyckte slo. och ems. inte mycket slår tiny dancer.
jag har fastnat i reggae träsket för tillfället.
så, Jammin-bob marley, all that you had-gentleman
silent shout-the knife..och många till. kanske återkommer ;P
nej inte reggae… urk så less…. hade inget emot det tidigare tills det blev någon slags "röka-onyttiga-grejer-låt" och jag pallar fan inte höra reggae alls nu… urk urk…
jag kan utfylla med fler låtar..
- the clash - sould i stay or should i go
- ram jam - black betty
- judas priest - living after midnight
- the donnas (i princip allt)
- sahara hotbights (allt)
- moneybrother
- him
- twisted sister
(oj vad jag är inne på festmusik nu… ska strax ut på coverband-spelning, finns det något bättre!!)

Just nu är det
NELLY FURTADO
PROMISCUOUS

Kan inte hjälpa att jag älskar fjortislåten Basshunter med Boten Anna. Den låter så bra i min bil =)
Det har blivit mycket Cascada nu för tiden. Det mesta med mycket bas o är party!!! =)

#1 den fick du av meeeej! hahah 

Jag har några låtar jag gillar från radion, men jag har aldrig lyckats höra när de presenterar låtarna så vet ej vad låten heter eller vilka som gör den….suck
#9, det finns väl ändå inte nå bra musik på radion?? =)

Jag har ingen peciell favvolåt för jag gillar måååååååånga!
Tssss

Det är ju just på radion det spelas bra musik. Ett tag. Tills låtarna är slutkörda o man hatar musiken.
Hehe.. Oj, oj, oj.. :P Några:
Alone - Marques Houston (Han är BÄST!! :D)
Buttons (Remix) - PCD
I Dont Wanna Miss A Thing - Areosmith (Bästa låten från den bästa filmen.. ;))
Sometimes - Makio (Jag är tydligen den enda här i världen som känner till Makio… Av dem jag har mött iaf.. ;) Fast beatet är aningen irriterande.. :/)
Turn The Page - Bobby Valentino (Ääääääälskar den låten!!)
Entourage - Omarion (Marques lillebror.. Gillar man honom så gillar man Omarion.. ;) Skön text också!! :))
My All - Mariah Carey (Underbar text och jag äskar Mariahs röst!!)
Step Up - Samantha Jade (Huuuur skön som helst!!)
So Lonely - Mariah Carey ft. Twista (Twista är med - det säger allt!! ;))
Ain't No Way - Chris Brown (Den killen är otrooooolig!!)
Sexy Love - Ne-Yo (Äääääälskar den här låten också.. ;))
Never Stop Loving You - Dru Hill (Skön låt, perfekt att lyssna på i vissa situationer..)
SexyBack - JT (Jag gillar inte den låten så otroligt mycket förut, men nu börjar jag gilla den mer och mer..)
My Love - Justin Timberlake ft T.I (Jag har alltid haft svårt för JT, men den här är ganska skön ändå..)
Jag kan fortsätta läääääääänge.. ;)

#13 oj oj! Jag har hört EN av alla dom!
-Buttons….
#14 - Hahahahahahaha.. Ojdå.. :P Hmm.. Jamen, jag har kontakter runt om i världen som skickar låtar så.. ;) Haha..

Robbie Williams - Angels
Eftersom att det är den bästa låten som gjorts helt enkelt och även av den bästa sångaren. :P Jag filmade Robbie lite när jag var på konseren men hur lägger man ut det här? :):P
I sit and wait Does an angel contemplate my fate
And do they know The places where we go
When we're grey and old 'Cos I've been told
That salvation lets their wings unfold
So when I'm lying in my bed
Thoughts running through my head
And I feel that love is dead
I'm loving angels instead
And through it all she offers me protection
A lot of love and affection
Whether I'm right or wrong
And down the waterfall
Wherever it may take me
I know that life won't break me
When I come to call she won't forsake me
When I'm feeling weak
And my pain walks down a one way street
I look above And I know
I'll always be blessed with love
And as the feeling grows
She breathes flesh to my bones
And when love is dead I'm loving angels instead
And down the waterfall
Wherever it may take me
And down the waterfall
Wherever it may take me

#15# Sexy Back är bra, det är förresten den enda vettiga låt JT har gjort, förmodligen för att man inte hör han i låten. :P
ingen som gillar portishead?
#16 Håller fullständiogt med dej!:D
#17 - Hahahaha.. Jo, JT har aldrig varit någon som jag gillar så vidare mycket, men det låten är ganska skön.. ;) Speciellt när man är ute!! Hahaha.. :P

nu när vi ändra pratar om musik o så , så ska ja passa på att fråga en sak : P på visa låtar när ja öppnar dom med windows media player . så står det så här "Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file."
Nån som är bra på engelska ? och vad ska ja göra åt det ? asså ja vill ju lyssna på dom låtarna men ja ..det står så dät och sen startar låten inte 

Sarah, då får du lägga upp låten i typ "mina dokument" och lägga in den på media… igen =) Funkar för mig iaf! 

Och folk brukar mobba mig för att jag har Mac… Med en mac har man inte såna där störda fel som dyker upp. Att saker o ting inte funkar helt plötsligt. Skaffa en mac så kanske allt fungerar som det ska sen ;P
Oj.. Kan omöjligt säga en enda låt.. Kan inte ens plocka ut en låt från de flesta band jag gillar..:P Men kan väl räkna upp lite band i alla fall, kanske kan försöka plocka ut ett par låtar också..;)
Alice in Chains (Angry Chair, Would, Man in the box..)
Backyard Babies (Brand new hate, Pigs for swine, The mess age..)
Hardcore Superstar (Bag on your head, Kick on the upperclass..)
Killswitch Engage (Temple from the within, Rose of Sharyn..)
Krokus (Rock the Nation, Headhunter..)
Mötley Crüe (Kickstart my heart, Live Wire, Too young to fall in love..)
Nirvana (Blew, Hairspray Queen, Pay to play, You know you're right..)
Pearl Jam (Alive, Jeremy..)
Queen (Bohemian Rhapsody, I want it all..)
Sonata Arctica (Blinded no more, Fullmoon..)
Strebers (Betongbarn, Flickan och Kråkan..)
Takida (Alive, Evil eye, Losing, What doesn't kill you..)
The Hellacopters (Better than you, Envious, I'm in the band, The Devil stole the beat from the Lord..)
The Rolling Stones (Satisfaction, It's only rock n roll..)
Trivium (A gunshot to the head of trepidation, washing away me in the tides..)
Japp.. Alex är bra på att fatta sig kort. :P Ändå hade jag väldigt stora problem med att bestämma vilka låtar som skulle få vara med.. Jag borde skaffa mig ett liv. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#23 - Hahahaha.. Jag har också mac!! :P Men jag vill hellre ha en pc.. ;)

#25 Varför vill du det? Jag har aldrig problem med min mac… förutom att jag inte kan skriva at-tecken i mailadresser… det blir ett ™ istället… mysigt o lite speciellt sådär tycker jag =)
hm. jag kom på det.
sweet child o´mine.
förmodligen bland dom bästa intron någonsin.
och bara tanken av konsterten, ger mig rysningar..
christina aguilera - the right man
he he tack för de snälla orden slo ;)
Just nu så är det
Savage Garden - Crash and Burn
=)
#21 men ladda hem itunes eller winamp istället. Jag föredrar itunes, men jag vet massor som föredrar winamp också… Simpla program :) www.winamp.com www.itunes.com (tror den sista stämmer, kolla på apple.se annars)
#23 jag har också en mac, och älskar den :D Testa trycka alt-2, så får jag @ :)
Vet faktiskt inte riktigt, det finns så många bra… förmodligen nån låt som hör till nån anime =) (lyssnar typ bara på det för tillfället ^^') Alternativt Vargaflicka av Måns Klang (aka Loke) (text kan du hitta här, jag är för lat för att leta upp den nån annanstans, så ni får en bild jag gjort på köpet
) Iaf så är Vargaflicka en av de vackraste och sorgligaste låtarna jag vet *snyft*

Cascada och Basshunter spelas fortfarande på mp3:n, men också lite pink och PCD

#30 Men pucko, jag tryckte ju alt+2 när jag gjorde ™ tecknet. Det har blivit nåt fel. Kan du laga? =)
#33 hehe, kunde väl inte jag veta ;) Eller, det borde jag väl ha tänkt på, men klockan va ganska sent :P Nej, jag tror inte jag kan laga… Hör med Linda, har för mig hon har mac också ;)

#27# Har du varit på guns n' roses konser? :P De är grymma! Speciellt dont you cry. :D

menade dont cry. :P
sambon min älskar GNR.. såg dom i sthlm i sommar
yes, såg dom på roskilde.
hade ju hellre velat se originalfolket, men men, sålänge dom inte stog i 25 min och bara spelade gitarrsolo, så var det ju skitbra :)
#26 - Haha.. Hmm.. Joo, visst är mac bra, men det finns så mycket man inte kan göra med mac som man kan göra med pc.. ;) Fast å andra sidan så kan man ju göra saker med mac som man inte kan göra med pc.. ;)
För att göra @ på min dator (eMac) så använder jag ctrl + den där knappen med ett äpple haha + 2 = @.. På pc är det alt + 2.. ;)
Jag älskar verkligen Takida - Burning inside. För övrigt är alla McFLYs låtar bra :D.. jag lyssnar på massor :D

kal p dal- jonnie, den e härlig;)

#39 Aha, då är jag med. Men du, om jag trycker på de knapparna som du gör, då aktiverar jag nåt heeeelt annat o får fram alla artiklar som skrivits på ridsport.
Det är iof inget stort problem… mer än när man vill försöka skriva en mailadress då.

The connels- 74, 75 osså låten från boy meets a girl- waiting for a star to fall… bland annat :D jag har så många favoritlåtar just nu så jag inte kan välja :D

Johnny Cash; kan omöjligt välja en låt av honom..

#44# Har du sett walk the line? :P

har inte orkat läsa alla inlägg.
men min favvolåt är ganska gammal…
la tortura med shakira.. jag gillar inte shakira för fem öre, men det är den manliga rösten i låten som jag älskar.. alejandro ngt heter han…

#45 Den såg jag i förrgår =)
#42 - Vilken typ av mac har du? :P
#46 - Alejandro Sanz heter han.. ;)

#48 Ehm… en iMac… Fråga mig om vad den heter haha! Inte den blekaste hörru du =)
#50 - Hahaha.. Hade iMac innan.. En blå.. Det är det jag kan ang. datorer.. ;) Haha.. Men med en pappa som kan allt ang. mac så har man inte så mycket val.. Om jag skulle komma in med en pc i huset vet jag inte hur han skulle reagera.. ;)
Mohaha, jag har nog hittat en ny: Children of Bodom - Oops I did it again :D
Japp, det är en cover på Brittans hitlåt ;)

Just nu så är det September med låten "Satellites" som går varmast.

#52 har hört en bättre version av den låten. ett hårdrocksband som sjöng.

#54 Okay med vilka då? Skulle vara kul att höra hur den låter i den versionen.

#55 hihi det har jag ingen aning om, det var ett litet band på ett torg o i malmö för många år sen. de sjöng "spank me baby one more time" istället.

#13,17 jag blev OTROLIGT besviken på JT när jag hörde den bajslåten. gillar den inte för fem öre.. :D

Okay Lisette, det va ju synd att du inte kom ihåg vad dom hette.
#54 och sen när är inte CoB ett hårdrocksband? :P

#51 Jag har iMacen som kom efter de färgglada. Med plattskärm. En sån som är på bilden…
Oh! Jag vill höra den där britneylåten!

Vill också höra den!
#60 - Haha.. Okeej.. ;) Aja, jag fortsätter drömma om min pc.. ;) Haha..
-------------------------------------------------
Nu finns det ju bara en låt.. ;) Min brorsa.. Spelades på radio igår för första gången.. ;) Haha.. "Ni låter som Coldplay, fast du som sjunger har mycket bättre röst!!" sa dem till min brorsa som sjunger.. ;) Haha.. Eller någonting sådant.. :P Jag formulerade om det lite.. ;)
#62 du kan ju inte skriva så utan att vi får veta vad dom heter osv! :P
jag gillar Thåström när han sjunger Öppna landskap och Märk hur vår skugga bl.a.
Ramones Dont wory about me
KSMB. Strebers mm…
plus måånga fler 

slo, jag har faktiskt aldrig hört de där som du skrev… :D
lisette: hard rock haleluja är totalt värdelös.
Finns väldigt många mycket bättre hårdrockslåtar än den kan jag ju säga.. Om det finns några Lordi-fans här får ni gärna slå mig, men jag måste säga att det är bland det töntigaste jag hört.. "Vi är så hårda, måste spöka ut oss totalt för att bevisa det, göra en låt som låter så hård som möjligt, musikalisk behöver den ju inte vara! Men för säkerhets skull sjunger vi om hårdrock också, så att ingen tror nåt annat."
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ALEX! jag håller med! jag gillar inte heller dessa fjantar!
tacka vet jag Metallica 

Truly Madly Deeply är jättebra men just nu så föredrar jag Miracle. :P

Truly Madly Deeply är bra men Miracle är bäst! :D
jen: Nja.. är själv inte värst förtjust i Metallica. Vissa låtar är jättebra, det kan jag hålla med om. Men tycker nog de är rätt överskattade. Finns mycket bättre band, tycker jag. Men bättre än Lordi är de definitivt! ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#63 - Ruh heter dem.. Det var någon tävling i Märsta här i lördags och av 140 band så valdes 32 ut och min brorsas band vann!! ;) Så snart blir det väl turné också.. ;) Hahahahaha.. Nejdå.. Men de ska snart släppa skiva.. :P Så köp den!! Haha..
Måste ju länka till en sida med bra musik.. Ett demoband härifrån Karlstad. Skulle vara kul att höra kommentarer om nån vill lyssna på låtarna. ;) http://www.myspace.com/earlytobed
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#67 visst är det tur att vi tycker olika? ;)
tänker inte ge mig in i diskution som jag inte orkar fortsätta, jag har försvarat bla manson såå himla många ggr när folk bara påstår att han spökar ut sig. det tillhör ju gruppen, manson har blivit känd bla för hur han ser ut, lordi likaså kanske?

#45 Aaah det har jag! En av dom bästa filmerna jag sett. Har ni andra sett den än?
#74 Men Manson är bättre, både musikaliskt och showmässigt. ;) Lordi har varken blivit kända för musiken eller utseendet, utan för melodifestivalen. Visst, med annat utseende och musik så hade de inte vunnit, men det är ingen bra musik. Rent musikaliskt sett, inte bara egna åsikter. Jag kan lätt säga band/artister som jag absolut aldrig skulle få för mig att lyssna på frivilligt som är bra musikaliskt. Men Hard rock haleluja är inte musikaliskt bra, och en av de sämsta texter jag hört (i alla fall inom rocken..). Och deras utseende känns bara löjligt och fult, som "vi är hårda och läskiga". Mansons är ju snyggt och kreativt. ;)
Men jo, självklart är det bra att vi har olika åsikter. Jag ser inte ner på nån med annan musiksmak eller så, det får du inte tro. :P Men jag tycker om att säga mina åsikter när det gäller sånt, men har absolut inga krav på att du ska hålla med mig. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag gillar också johnny cash men däremot så vet jag vilken som är den bästa låten - a boy named sue.
dolly parton är också bra. 50 cent också. lloyd banks har porrigaste rösten .

#76 lordi har varit kända innan melodifestivalen, kanske inte för oss dödliga, men för de som lyssnar på musiken. :D för finnarna…. det är ivf vad jag fått berättat för mig! aja, jag har köpt skivan och jag gillade den… :D
såg manson för ngt år sedan, blev nästan lite besviken på hans närvaro på scen. min bror såg honom innan han blev känd, de hade kastat saker på publiken o varit riktigt sviniga… så ser jag manson1 :D

Det är nån som sagt till mig att Manson kastar ut kattungar och hundvalpar i publiken och börjar inte konserten förräns de är döda. :O
oh fifan. det kan ju inte stämma? då borde ju nån djurmänniska ha skjutit skallen av han redan..
:(
jag skulle nog våga dementera det ryktet om manson, iaf tror jag att det är rent skitsnack, människor är rädda för honom, och tycker illa om honom bara för hur han ser ut, och för musiken han spelar, därför uppstår elaka rykten. och det är nog precis vad det är, ett rykte, detdär med hundvalparna..
såvida ingen har sett honom göra det..

ja, jag lyssnar då rakt inte på honom för sitt utseende, det gör jag för hans musik. men det folk inte fattar, är ju att han gör det för att provocera ! människor blir ju upprörda över hans sätt att agera, och det är ju det han vill, det är ju det som är så kul.
#78 Jo, jag vet. Men deras karriär höll på att dö, gick bara neråt.. Så de försökte väl rädda den genom melodifestivalen.. Visst, kanske finns många som tycker de gjorde rätt, hos mig (och många andra) fick de en stor töntstämpel. Men det är ju upp till dem vilka människor de vill vända sig och sin musik till. :)
Det är ju det som är Manson. De kastar saker på pupliken, spottar på dem och liknande. Det är såna människor de vill nå till med sin musik. Kan ge ett flertal exempel på folk som fått Mansons spott på sig och blivit helt lyriska, sagt att de aldrig ska duscha och liknande.. En som slickade upp det och sa att han indirekt hade hånglat med Manson. ;) Och slänger ut kattungar i publiken gör de inte.
Och som bubbelbubbel säger, det är musiken man lyssnar på. Folk blir provocerade och han kan lättare få fram budskap på det viset, genom att synas och bete sig som han gör på scen. Se bara på Mayhems Hultsfredskonsert i år. Hur många reaktioner fick de inte för det? Men där var det inte heller publiken som reagerade. Det var andra, när bilderna publicerades senare (För de som inte vet vad jag pratar om nu, kan läsa en artikel om det här). Men Lordi har knappast något budskap i varken musiken eller utseendet..?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
har kompisar som tagit manson i hand och sånn grejjer, sjukt knäppa blir dom ett tag efter det, sen lägger det ju sig.
men att han kastar ut levande hundvalpar, det tvivlar jag starkt på.
men Mayhems konsert. hm. det var rätt äckligt..
men sen kan det ju bero på att jag har svrt att se döda djur. speciellt på människor. haha.

haha jag kan inte låta bli att asgarva!!!! det där med hundvalpar o kattungar är så dåliga rykten så det är sjukt…
manson är egentligen journalist, han är otroligt intelligent. har en dvd med honom där han pratar en massa om olika saker. bland annat om det som hände i colombine. han tycker inte att det är musikens fel utan att det är dataspelen och framförallt föräldrarnas ansvar att ha koll på sina barn.
manson är en som jag skrev, otroligt smart människa. han vet vad som säljer och han vet vad som väcker uppmärksamhet… me löve… :D det finns nog inte många som inte känner till honom.

Min favoritlåt just nu är Sweet Child O' Mine - Guns N' Roses .. Den har varit min favoritlåt ganska länge ändå .. =)
- Hardcore Superstar - Wild boys är också bra!

#84# Okej, det där med Mayhems var riktigt äckligt! Man är inte riktigt frisk i huvet om man ställer sig med ett illaluktande grishuvud på huvet och sjunger på Hultsfred! SJUKT OCH ÄCKLIGT.
Jag hade tyckt det även om jag hade varit där!
#86# Hade gärna velat få se den dvd:n, men sålänge jag inte gjort det tycker jag han är skitäcklig! :P Man kan i princip se en dvd med vilken sångare/ska som helst och de har vinklat det på ett bra sätt så att personen i fråga verkar väldigt intelligent. Jag hade hellre låtit mina kommande barn spela hur mycket dataspel som helst än att se han på en bild!

#88 han är ganska vidrig ibland… på dvdn står han på scen o kissar ner sig… mysigt va??? ;)
men manson är faktiskt intelligent, har läst det innan nämligen.. :D mina barn kommer absolut inte att få spela tvspel, det förstör mkt… de ska ut o rida på brago och köra cross! :D
#84 Klart man kan vara frisk i huvudet även om man gör något sånt. :) De ville provocera, väcka uppmärksamhet. Och vad gjorde de inte? Sen så kan man väl ha individuella åsikter om man tycker det är fräscht eller inte, men ser inte varför det skulle vara värre att ha ett dött djur på huvudet än att äta ett…
Mvh Alex
Värd för Ridsport