gymnasieval
Jag har nu kommit på vad jag vill gå för program, lite sent med tanke på att jag börjar tvåan nu. Jag undrar om man kan söka in till nästa höst även fasst jag då egentligen ska börja trean?
risken finns väl att du får börja gå i ettan igen? Hör med din SYO!
risken är nog väldigt stor att du får gå om ettan igen ja, smartast hade kanske varit att byta snabbt nu, så du bara behöver gå om ett år och inte två..

jag räknar nog isf med att jag måste gå om ettan, men jag kan ju inte behöva läsa om kärnämnena? (matte, svenska, engelska)
#3 Tror inte det, utan du får ta och läsa de ämnena du inte har sedan tidigare. Vilken linje går du nu och vilekn vill du byta till? :)

dedär med syon, hon är sååå dålig! hela skolan ogillar henne inkl dom flesta lärare, men hon är bundi med rektorn. sen har jag hört att hon är den enda utbildade syon här så man kan inte kicka henne.
hon har bla, svamlat till dom individuella valen så jag fick ingenting i ettan så ja måste få ihop 300 poäng i tvåan och trean. sen får man inte en syl i vädret och hon fattar ingenting, hon är verkligen superkass. flera elever har gått ut med förlite poäng pga henne. =/

#3 går samhälls nu och vill byta till naturbruks inriktning häst. Jag trivs verkligen inte och har ångest inför skolstarten, har varit skoltrött sen slutet av sjuan. De enda som verkligen intresserar mej är hästar och jag vill verkligen utvecklas men de finns så få möjligheter på en sånhär liten ort.
#6 Tror då att du redan har läst de flesta teoretiska ämnena ;) Kan du inte kontakta SYO på den nya (?) skolan?

#7 jo de kan jag iofs göra =)