vad hade ni gjort?
hej. när vi sålde vår gård så stallade jag upp min lilla shettis på ett stall. efter någon dag så släptes hon ihop med 3 andra hästar ( ett föl, en stor och en arab) ihop släppet gick hyffsat , detta var väll på onsdagen. på fredag kväll fick vi ett telefonsamtal av stallchefen att min shettis hade fått ett bitmärke (av hennes häst) men att det inte var något alvarligt. det var så sent på kvällen så vi bestämde att vi skulle åka tidigt till stallet dagen efter för att kolla och tvätta såret.men när vi kom dit så hade hon 10 stora köttsår över hela ryggen. jag blev sur på stallchefen som sa att det bara var ett litet sår. vi tvättade såret och satte på sårsalva och tittade på hovmärkena hon hade på hela vänstersidan. efter det tog vi ut henne för att se och känna så att inga revben var skadade, det var det inte. men hon haltade kraftigt på vänster bak. vi ringde vår veterinär och fick tid dagen efter. veterinären kom och tittade på shettisen och sa att detta inte såg bar ut och att ligamentet i vänsterbakben var avsparkat. hon sa att det kanske inte gick att göra någont. hon ringde till den andra veterinären och kom tillbaka till en gråtande ägare(jag). veterinären sa att hon skulle stå på sträng boxvila i 6 vecker sen skulle hon återkomma. och så blev de 6veckerna blev månader. när veterinären nästan var färdig med min lilla plutt så kom stallchefen och ställde massa frågor om sin häst. då blev jag förbannad för min häst var så pass skadad att vi inte viste om hin skulle avlivas eller leva. dagen n efter skulle vi flytta hästen därifrån då var alla i stallet sura på mig. var det mitt fel att min häst blev skada och att vi inte ville ha kvar henne där?. nu har det gått ett år och det ser varken ljust eller mörkt ut.men en sak är säkert hon lider inte i allafall. här tränar jag och lina( hästen) trickträning före skadan. nu får jag inte träna henne pga benet.

hur hade ni/ du reagerat på stallchefen om ni hade varit i mina kläder?
jag hade nog bytt stall om stallchefen varit så ego och bara bryr sig om sin egen häst.
fy fan va hemskt!
Jag hade blivit totalt galen.
/Elin

ja det är inget kul. men det viktigaste är att hon inte lider.

Jag hade bytt stall omgående, direkt när skadan var skedd. Bara det att inte tycka att det inte är så farligt visar ju atthon inte bryr sig. Så kan man inte ha det, måste lita på den man har hästen hos.

min häst flyttades dagen efter. nu står hon i ett kanonstall och båda trivs jättebra.

den där stallchefen måste ju va helt kockobeng ju! =/

efter det hon sa så är hon inte precis min favorit
grejen är väl den, att om man inte trivs i stallet så ska man flytta. man spenderar så pass mycket tid där att det är itne värt det.
ang det med bitmärkena, så var det riktigt fult av stallägaren, men tyvärr inte mycket att göra åt, förutom att veta att man inte kan lita på den. vilket iofs också tyder på att man bör flytta!