Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2643 ggr
Struten
0

Teknikskydd?

Satt o kollade runt lite på hööks och hittade nått som hette teknikskydd och blev lite fundersam.. vad är de som är speciellt med dom?

Peppe
0

De klämmer åt lite så hästen lyfter högre/kvickare med (bak-)benen (antar att det är bakskydden du tänker på, som finns på hööks)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Struten
0

okej, jo de är dom :)

Spiritinthesky
0

#1 nämen ;o det har jag aldrig hört om innan ,

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Peppe
0

#3 jag tror inte alla sånna skydd är teknikskydd utan bara de lite högre som sitter bak (är ju väldigt modernt med "korta senskydd" bak idag, men jag tror inte dessa är teknikskydd, även om de kanske funkar som det om hästen tycker de är obehagliga, men så är det ju med alla skydd XD)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[MajaWrangstadh]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är sant att dom kniper bak, samma som Catago/Hampa/Lamicell PRO som finns att köpa typ överallt… Men dessa rekommenderas inte att använda varje dag, då hästen kan börja spänna sig i ryggen, få ont och börja stanna på hinder.
Vi hade en stor tråd om det här på buke för ett tag sen, där det skedde lite pajkastning om jag inte minns helt fel… haha ;)

Mandysan
0

#5 Men alla senskydds liknande bakbensskydd kniper väl inte?! Obestämd

[MajaWrangstadh]
0

Njae, tror inte det. Men jag vet att dessa gör det i alla fall, och så har jag för mig att Carbon har ett par… (inte säker) Vilket märke syftar du på?