Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1261 ggr
[Zkold]
0

Besiktning

Jag ska ta hem en häst på prov nästa helg, och ska eventuellt köpa honom om det funkar bra. Men han är inte besiktad än och hon som äger honom nu sa att jag kunde ta hem honom till mig och besikta honom här, vad tycker ni? Vad är bäst, att ha honom besiktad och klar när han kommer hit eller ringa efter en veterinär här precis när han kommer?

gejsa
0

Det bästa är väl att besiktiga hemma innan den åker. Är det fel på hästen ska du väl inte köpa den?!

[Zkold]
0

#1 Var också inställd på det men hon får inte tag i någon veterinär. Men jag vet inte om det är så smart att ta hem hästen och sen om de är något fel att lämna tillbaka honom med en gång.. vet inte vad jag ska göra. För jag vill absolut ha honom besiktad.

fridak
0

fördelen är ju att du kan själv vara med på besiktningen och välja veterinär som ska besiktiga om hästen besiktigas hos dig.

[Zkold]
0

#3 jo ja vet.. men kul å ta hem en häst, besikta den med en gång och sen kanske måste den åka tillbaka för den inte gick igenom besiktningen :S

gejsa
0

Men varför inte vänta tills hon hittar en veterinär. Det ska väl inte vara så svårt att hitta en. Anar ugglor i mossen när dom säger att dom inte hittar någon veterinär. :)

lisette
0

ska du ha honom på prov tycker jag absolut du ska se till att få en besiktning INNAN du får hem honom.

vad händer om han inte går igenom besiktningen när han kommit till dig? ägaren kan ju hävda att han var hel när han åkte till dig.

[Zkold]
0

#6 precis de har jag tänkt på nu ikväll! Men det verkade som att hon inte vill att han ska besiktas, kan ju vara något som hon döljer man vet ju inte… ska ringa i morgon och säga att jag vill ha honom besiktad innan jag tar hem honom annars är jag inte intresserad.

lisette
0

men om hon inte vill ha honom besiktigad så strunta i det. känns ju som om ngt inte stämmer..

[Zkold]
0

jo jag vet funderar på att säga det till henne vad tycker ni??

jalla
0

Jag hade väntat tills efter besiktning. 

Kan ju vara något fel på hästen då blir det en massa extra jobb.

[Zkold]
0

Hittat andra hästar nu som jag vill kolla på så funderar på att leta vidare detta har varit oseriöst i över två månader nu… jag vet inte om det är elakt att säga något till henne som säljer?

lisette
0

säg du vad du tycker o tänker, de är inte mer än rätt. då kanske hon får sig en tankeställare.

Ledin
0

ska man sälja en häst så är väl alltid bra att man har besiktat hästen i samband med att man anonnserar lr iaf vet om en vetrinär som kan göra det.

gejsa
0

#13# Det kan ju faktist ta tid att sälja en häst eftersom man själv är så noga tex. :) Fråga mig. Då är det väldigt dumt att besiktiga hästen innan man ens hittat någon som är seriöst intresserad.

Det är det sista man gör innan hästen lämnar hemmet isf. Det hinner ju hända saker under tiden med skador och annat annars.

[Zkold]
0

Jo men jag svarade på hennes annons i mitten av Juni sen har jag varit fär fyra gånger och provridit och hon har sagt att jag kan ta hem honom på prov och att vi skulle besikta honom innan bara men sen har hon dragit ut på det och det har låtit precis som att hon är nervös för något.