Visning för hand hur gör man?
Hej jag ska hjälpa en kompis inför en visning, en ett årig hingst. Problemet är att jag har aldrig sett en visning av islänning
.
Min undran är gör man samma som "vanlig häst"?
Jag har visat shettis och halvblod.
Får man visa i grimma?
Tacksam för all hjälp
/ Laila

kan tyvär inte hjälpa dig men du kanske kan hitta något på google?

Jag är usel på att hitta på google, nätet överhuvudtaget.
Jag har letat men hittar inget av värde för mig.
Ingen annan som vet nåt 
En ettåring? På hingstbedömning? Låter knepigt tycker jag… :S Eller är det någon annan visning?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det är föl och unghästmönstring
men isis visar inte dom lika dant som alla andra? jag tor att du säkert kan visa han med grimma men eftersom det e en hingst kanske det är bra med hingstkedja? 1 år hmm dom är ju inget hingstiga än men finns ju fina visningsträns (utan bett). Varnar därimot att ha en tjockkedja det ser inte bara klumpigt ut på unghästar o ponnys. Du kan inte ringa o höra så dom itne har vissa regler om detta? för är det träns ska han ju lära sig ha bettet så snabbt som möjligt. men jag överlämnar detta åt er som kan detta med isisar :)
Ja okej, är det föl- och unghästmönstring är jag rätt så säker på att det räcker med grimma :) Bara du själv känner att du har koll på hästen, så. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#6 Vet du hur det fungerar ?
Läste något om att man släpper dem lösa?????
Det är inte min häst utan jag hjälper en kompis, (om det är någon skillnad) jag kan inget om islänningar.
#7 Har inte din kompis koll på det då? :)
Att man släpper de lösa är ytterst sällsynt! Har hört talas om ett fall där det hänt… Eller ja, att släppa en och en lösa i en paddock förekommer säkert oftare. Men inte tillsammans.
Mvh Alex
Värd för Ridsport