Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 1770 ggr
[Jessica90]
0

Tävla C och D ponny?

Om man är över 18 får man tävla C och D ponnier i storhäst klasser i hoppning?

Thorsson
0

Man får väl inte tävla ponny överhuvudtaget när man är över 18år? Så, det tror jag inte.

Skatvinge
0

För jag har iaf för mig att man får tävla ponny i storhäst klasser om man inte är allt för stor och tung. I dressyr är det iaf så..

fridak
0

man får lösa hästlicens för ponnyn och tävla mot storhästar, men det ska självklart se proportionerligt ut.

Thorsson
0

se där, man lär sig något nytt varje dag! :D Då hade jag kunnat ta ponny! :) nåväl, ångrar inte en dag med Lord <3

elin
0

Helt korrekt, ska "mäta" upp nisse inom en snar framtid till häst. Då hon är d ponny i dagsläget ;) och jag e gammal :O

/Elin

Ledin
0

man får tävla ungponny om man är över 18 måt andra ponnys :)

sophiia
0

man får tävla ungponny om man är över 18, men vill man fortsätta tävla sin ponny måste man ha klassat upp den till mdsv hoppning under ponnytiden för att få ett såkallat tillstånd att starta den i storhäst klasserna.

elin
0

#7 min ponny har aldrig startat medelsvår hoppning och det är grönt ljus för mig att mäta upp henne nästa år då jag är för gammal för att tävla ponny…

Så de behövs inget "tillstånd".

/Elin

sophiia
0

#8 ok, konstigt eftersom att min kompis va tvungen att klassa upp sin connemara för att få starta i storhäst tävlingar.

elin
0

#9 klassa upp till häst måste jag med, men min ponny behöver inte startat msv hoppning för det.

/Elin

fridak
0

#9 beror itne det på vilken nivå man tävlar på kanske? ska man tävla 1,20 mot hästar med d-ponny så bör ponnyn gått mer än LD mot ponnyer innan?

[MalinSvensson]
0

har du en ponny och du är över 18, du får tävla i ponny klasser hela året du är 18, annars får du söka hästlicens på ponnyn och då får den bara tävla mot stora hästar.

Akerberg
0

Numera får man som överårig ryttare rida sin ponny i avdelning B på ponnytävling även om den är vuxen (förut var det bara för ungponny)

[Jessica90]
0

Jag har en till liten fråga.

Jag har tagit ett russ på prov nu. Han är liten C. Har jag någon chans mot stora hästarna i dressyren om jag skaffar storhäst licens åt honom?

Om jag nu köper honom såklart.

[MalinSvensson]
0

Det är nog lite delade meningar, tänk på att de stora hästarna kan ha STORA gångarter, vilket brukar se lite mer, vad ska man kalla det "proffsigt" ut, vilket är synd för jag själv ska söka hästlicens på mina haflingerhästar, och jag vill jättegärna tävla de mot hästar som är på samma nivå och blir bedömda utifrån vad de kan inte utifrån vad en stor fullblodsvallack kan. synd men sant

Spiritinthesky
0

men man får väll inte tävla C-ponnyer bland stora hästar… ? :O lr får man det ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[MalinSvensson]
0

# jo du kan söka hästlicens hos ridsportförbundet

Yessica
0

Det är bra tycker jag att man kan göra så! Då kan folk som har ponny tävla den längre! :D Men i hoppningen, måste man bara inte ha tävlat en viss höjd på ponnytävling för att får starta en viss höjd på hästtävling? Jag kan ha fått det om bakfoten, är inte så insatt, då jag inte behöver veta ;D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mandysan
0

#18 Nej det behöver man inte =)

elin: Du behöver inte mäta om och joxa utan det är bara att lösa hästlicens och köra på :)

Flaxii
0

#1 Man kan klassa upp ponnyn som stor häst ifall man som ekipage fortfarande är propotionerligt. Så är det i dressyren iallafall.