Vinterpäls.....!!??
Hej alla,
Jag har ett konstigt problem som jag aldrig varit med om förut….
Jag köpte ny häst för några månader sedan, ett 10-årigt sto. Hon har fått gå på bete hela sommaren (dock ej vilat utan jag har ridit). Och nu till problemet, mitt i juli - när det var som varmast - satte hon vinterpäls. Tjock lurvig riktigt björnpäls….!
Är det någon som har en aaaaning om varför? För det har inte jag…. 
//Lina

det gjorde tvååringen på vårt bete med. han har inte supertjock, men har betydligt mer päls än vad min häst har.
Kanske för att vädret skiftat så mycket?
/Elin

Det har våra också gjort och jag har ingen aning om varför. Trycker i dem B-vitamin nu i alla fall.

Japp och Schrek började genast fälla sin sommarpäls så fort det blev svalare.. Japp har dessutom börjat sätta vinterpäls.. Lite jobbigt om det nu kommer en släng med jättevarmt och sol.. Japp kommer svettas :O Han har i vanliga fall tjockare och tät sommarpäls, han är ju gammal..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag imp. min nuvarande ridhäst från Danmark nu i sommras och det har tydligen varit stekhett där så när hon kom till sverige stte hon vinterpäls, då låg värmen endå på 20+ :O Pälsen blev dock inte så långvarig utan hon vänjde sig men nu har hon börjat fälla sommarpäsen.. Hmm ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se