Älskade Brownie skadad!
Ja fy, i förrgår hände det.. Min tös e så otroligt ljudkänslig, och när det i förrgår kom en STÖRT skur här nere i holland fick hon spel i boxen… Efetrsom dom står under samma tak som ridhuset, på sidan, så blir ljudet ganska högt när regnet slår mot taket… Jag var ute i stallet när det var som värst som tur var.. Men det tog ett tag innan ja kunde få tag på henne i boxen… Tog snabbt ut henne och satte på nattbandagen (som jag brukar sätta på vid kvällsfodringen kl 21.00) så hon INTE skulle kunna slå sig.. Men av den stora svullnaden på utsidan av höger bakben så hann hon slå sig innan jag fick tag på henne… Så igår va herr veterinär här och kollade henne, hon är lite halt… Så nu leds hon 5gånger om dagen och benet kyls varannan timma.. Fick en kräm från veterinären som jag sätter på 2gånger om dagen, sedan tvättar jag bort den på kvällen och sätter på kyllera med tidningspapper över och nattbandage. Svullnaden har gått ner en hel del, men ska ändå till en klinik i Tyskland på måndag för att få henne röntgad. Tror inte hon är halt längre utan det var nog bara ett hårt slag, men med tanke på att jag ska träna en hel del nu, och har bl.a en internationell tävling i Tyskland i september och SM i november vill jag inte ta några risker och behöva gå omkring och undra…
Tänk, här är man hur försiktig med allt som helst, rätt hovslagare, rätt mat, rätt vitaminer, massage, alltid nattbandage och ridlindor samt boots, ja, YOU NAME IT! Så händer det, hon som aldrig varit skadad innan…! Jävla skit va ja böla på morgonen när jag tog av lindan och såg hennes ben…
Men men, nu följer jag Ankys och veterinärens alla råd till punkt och pricka så får vi se hur det går på måndag… Tänk om hon har en senskada?! Usch, vad är det för sport ja håller på med… På en halv sekund kan allt vara kört…
Från och med nu kommer hon alltid vara lindad så fort jag inte är i närheten.. Om hon behöver en längre tids vila kommer dock min 7åring komma ner, så får lilla Brownie åka hem med mamma till sverige och bli skött som den prinsessa hon är =) Fast det hoppas ja såklart inte på!
aja, ville bara be er hålla tummarna på Måndag om att det inte är något allvarligt!
KRAM från Holland =)
Gud vad trist! =(
Håller tummarna stenhårt för att det inte är något allvarligt!

Nej men fy fasen vad tråkigt! :/
Hoppas att hon blir frisk på stört!!! :)
Gud vad tråkigt! Hoppas att hon kryar på sig! :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klart vi håller tummarna! Lycka till!
Usch då! Jag håller tummarna för att hon ska bli frisk och kry och skickar massa morötter! =)

Håller tummarna för att det går bra och att hon snart är fräsch igen. Lycka till!
åååh vad tråkigt!!! vi håller alla tummar och tassar här för att hon ska bli bra snart!

Nej va tråkigt att höra ! :/ Har oxå en häst så står skadad, det är hemskt! Usch, hoppas det löser sig!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Näe, vad hemskt! :/ Hoppas det inte är så farligt..

Fy sören >_<
Håller tummarna hårt!
Maximal otur:o(
Håller tummar och tår för att hon snart är bättre igen!!

Håller också tummarna att det inte är något allvarligt!

Usch vad hemskt, håller tummarna för att det inte är något mer än "bara" en smäll. Hoppas hon kryar på sig fort, och att det ser värre ut än vad det är, vilket det ofta gör.. =(
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Usch vad hemskt ! Håller tummarna som attan för er :)

bakbenet e de ingen fara med, däremot röntgenförändringar på båda fram. Älsklingen är kvar på kliniken i tyskland och imorgon ska hon behandlas, men dom har inte kommit fram för vad ännu.. får reda på mer imorgon =(

Usch då :(
*tummar o tår* Att det är en ok grej :)

jaa, usch… vill inte att hon ska bli avelsmärr ännu =(

Fy vad hemskt om en så duktig häst måste gå till avel så tidigt ! :(

Hon står fortfarande i tyskland, ska hämtas imorgon..