Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 1038 ggr
jen
0

en video med jog

MÅSTE visa. Jag tycker den här joggen ser så härlig ut!!

gå in på "jog video"

http://www.powderriverranch.com/prrhome/hot_line_to_zippo.asp

Momla
0

hehe, tycker det ser ut som om hästen är på väg att somna…

Lizzan
0

Haha, ser ut som hästarna hålller på att sommna x)

Serious
0

Hur ska en bra jogg se ut enligt reglerna på tävling inom western? Eller rider man inte det på tävling? Tänkte så man vet hur en bra jogg beskrivs…

För den här hästen ser ju bara slö och inaktiv ut… Ser tom ut som om den skrittar med frambenen och travar bak, är det meningen?

jen
0

Vet inte riktigt hur den SKA se ut, men jog är en energisparande gångart som ska vara lugn, harmonisk och hästen ska se avslappnad och nöjd ut.

en markbunden trav i sakta tempo kanske man kan säga…

LinaN
0

bara jag som tycker hästen ser extrem framtung ut?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lizzan
0

Tycker också den såg framtung ut

lisette
0

jisses, hästen ser ut att vilja trilla ihop när som helst.

Lizzan
0

Ja, och prova att kolla på "LOPE" videon när hästen ska galoppera O.O

jen
0

Ja, nu kollade jag igen.den ser faktiskt framtung ut….

jen
0
Lina
0

de var de fulast jag har sett!

Lizzan
0

Hahahaha x)

Molla
0

Har varitpå pleasure tävling och kollat, det är sååå segt och långtråkigt! Ingen fart alls, men det är ju det som är vitsen… Gammla tanter som är rädda för fart, sminkar upp sig och hästen och matchar sina kläder med hästens detaljer….( <----- mina fördomar) Generad

Molla
0

Men jag har ridit jog lite hemma…det är faktiskt en skön gångart!

lisette
0

jag red ju på western ridskola när jag bodde i usa. guuuuud vad svårt det var att få hästen att gå ordentligt i joggen.

men jag blev stolt de få ggr jag lyckades!

WornOut
0

13- haha som sagt, vilka fördomar!!

Jag ska starta i någon tävling i sommar har jag planerat. Då bl.a. i pleasure. Vissa dagar, när min häst är på bra humör, går han faktiskt i riktigt fin jog, men det tog tid att träna fram den.

sammeth
0

Jo det är en skön gångart :) Tränade en ridskolehäst förrut och han kunde om han ville gå i  bra jogg

NathalieN
0

om man tittar på hästen i "lope filmen" så tkt jag att det såg väldigt ostabilt och konstigt ut, såg inte ut som han fick fram en riktig galopp, såg mest ut som om han "haltade" fram galoppen

Zadeira
0

hah, det där såg ju lite lagom långtråkigt ut.

LinaN
0

tittade på Lope-videon, hade jag sett en häst gå sådär hade jag nog undrat var den hade ont nånstans…. Så rörde sig min fullblodsvallack när ah nhade ont i sina framben….

men amerikanare är amerikanare :) Konstiga ideer har de allt ibland! ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

maaaliin
0

Hahah hästen ser ut o somna ju ;)

MNarabian
0

Vilka fördomar ni har om western. Western är en lugn och stillsam stil, som dressyr ungefär.

Ni undrade hur joggen ska svara. Den ska gå i en sån sakta trav så det ser ut som om den skrittar.

Dessutom så är western mer än bara lugnt och stillsamt som pleasuer.

Kolla in barrel race och polebending så är det fart på hästarna.

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jog är så bekvämt att rida i! En bild på mig och Nellie (quarter) i jogg :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Molla
0

#22 Jag tycker reiningen är roligast att titta på. I mönstrena finns ju både stillsammt och fart! =)

MNarabian
0

#24, Ja det är roligt att titta på :) Nu finns det ju en ny gren som heter Freestyle reining och det verkar kul :D