Utrustning till foderponny
Jag kanske ska få en foderponny. Men jag undrar. Brukar utrustning ingå? Sadel måste vell iallafall ingå? Men om vi säjer att sadel och träns ingår. Vad kommer jag mer behöva? Jag skulle säkert kunna räkna ut det men jag vill inte glömma något!
Det är en sak man får komma överräns om innan man beslutar ta en häst på foder. Har själv en häst här som foderponny och vi tog inte med hästens utrustning då de var av de dyrare slaget.
Vi har själva införskaffat oss Sadel som träns till ponnyn, som vi säljer när vi lämnat tillbaka ponnyn.
De är vi som ska slita på utrustningen. Vi är bara glada över att få låna en sån fin, och i vårt fall en välskolad dam. Vi betalar även hästens försäkring.
oftast brukar det ingå. Det är väll bara att du ringer o frågar om vad som ingår :)

Till de hästar jag har lånat har jag fått med all utrustning. Men ibland har jag köpt till egna saker eftersom jag kanske inte riktigt trivts med det som följt med ;)
Jag kan inte direkt komma på vad mer du skulle behöva köpa till. Vad är det för slags ponny du ska ha? *nyfiken*

foderhästen jag har fick jag med allt till. borstar, grimma, grimskaft, regntäcke, sadel, träns, ryktlåda m.m. kunde fått med mig ett extra schabrak och ett fleecetäcke men eftersom jag shoppat lite åt pålle så behöll ägaren det. Så fick jag höra tusen ggr om att om jag behövde något så var det bara att ringa henne för hon hade säkert det så kunde jag få med det också:)
men jag har köpt väldigt mycket extragrejjer ändå, det är ju så kul att shoppa hästprylar! sadeln blev lite trång så jag köpte en ny som passar.
okej… #3 jag har mailat, ringt på lite olika d-ponnier. och väntar på svar…

#5 Ok, lycka till!
Jag ska få hem en häst i helgen och då medföljer allt som behövs; träns, sadel, borstar, täcke, grimma mm. Sen beror det ju på vad ägare och fodervärd kommit överens om. Jag vet vissa som bara lånar ut hästen utan någon som hellst utrustning. Sedan är det väll skoning, klippning, boxplats osv som fodervärden oftast står för. Men det är nog bäst att du pratar med ägaren, jag kan ju inte säga vad som följer med just din ponny! ^^
Lycka till! :D
okwj tack alla…
okwj tack alla…